|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Helt konge
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Når Juste leverer og jeg henter, noe som skjer 3-4 dager i uken, er vi hjemme ca kl 1530. Da har jeg handlet og hentet jentene på AKS. Jeg starter da kl 0700 på morgenen er ferdig på jobb 1430. De dagene rekker vi mye, om vi vil. Jentene legger seg i 20-tiden, så vi får noen timer sammen. Når jeg leverer og Juste henter er de hjemme i 17-1730 tiden. De rekker jo mindre da. De dagene jobber jeg så sent at jeg ikke er hjemme før ungene sover. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Eg er alltid heime. Dei to eldste er heime frå skulen rundt tre. Mannen og minstemor mellom 5 og halv 6. Dei er i seng mellom 7 og 8,
|
|
|
#3 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Jeg har begynt å fortrenge ettermiddagene mine..... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Jeg er hjemme 1410. Barna er hjemme 15-1530. Da er det middag og lek inne eller ute. Kvelds 1830 og til sengs ca 1930. Mannen er hjemme ca 17-18. Barna er 2 og 5 år. Aktivitet på ettermiddagen en kveld i uka for eldstemann.
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Jeg og ungene (4 og 6) er hjemme litt over 16. Middag serveres 17 og mannen kommer omtrentlig hjem til da. Ungene legges seg 19.30-20. Seinere hvis det er mannen som har ansvar for legging.
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Poden er hjemme en gang mellom 4 og 5, og det er stort sett jeg også; mannen ofte noe senere. Poden legger seg i halv ni-tiden. I mellomtiden er det middag, tre av dagene fritidsaktiviteter, vanligvis litt pianoøving, ofte en del lesing, og eventuelt lekser om de ikke er ferdige (sjelden). Sporadisk litt spilling eller annen databruk, men vanligvis ikke på hverdager.
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Eldstebarnet (9) kommer hjem mellom to og tre. Hun rekker som regel å spille langt mer enn den halvtimen hun får lov før vi kommer hjem (jeg glemte det, mamma). Som regel har hun med seg en eller to venner hjem, og har vi flaks husker de å gjøre leksene. Jeg og minste (nesten 5) kommer hjem ca kvart på fem. Mannen kommer hjem på fredager. Vi spiser middag, ungene leker med venner inne eller ute, eventuellt kjører hit og dit for å levere/hente på aktiviteter eller hos venner. De ser sjelden barne-tv. Minste legger seg halv åtte, eldste halv ni. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
nju nja njo
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?2-åringen og jeg er hjemme ca kl 16 og hun legges kl 18.30-19. Mannen er hjemme ca 17-17.30 og får ikke så lang tid med henne på ettermiddagen for tida, men de står opp sammen 06-06.30 og har god tid om morgenen før han leverer i barnehagen.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Den av oss som henter er hjemme med poden ca 16.30. Maten forberedes da av den som henter og så kommen den andre hjem ca halv seks. Da er det middag, lek, barnetv før kveldsstell. I seng ca halv åtte. Ikke lang tid på ettermiddagen med andre ord, men fungerer fint så lenge vi bytter på. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Nå for tiden er vi hjemme sånn mellom 15.30 og 16. Lager middag, ungene leker/krangler og sloss. Ser på barnetv og lillebror er i seng før 19.30. Etter det ser storebror litt på tv/blir lest for(han må velge) og han er i seng ca 20.15.
|
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Vi kommer hjem mellom halv fem og fem - så er det middag, barne-tv/kveldsmat (selv om de har spist middag for en halvtime siden) - så legges lillebror på tre og storebror på seks gjør lekser. Så legges storebror.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?ca. 16.30 som regel. Mannen kommer 17.15. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Det varierer veldig med mannen og pompen, men som regel er jeg hjemme som den siste mellom 16 og 17 en gang.
|
|
|
#14 |
|
Curlingkone
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Det varierer litt når snuppa blir hentet. Kommer an på når jeg slutter på jobb, siden jeg har dager jeg er ferdig relativt tidlig. (1400)
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Barna er 3 og 5. De hentes stort sett mellom 15 og 16, oftest nærmere 16. Middagstid varierer veldig, pleier å spise når jeg kommer fra jobb og det er forskjellig fra dag til dag. I høst er det ingen organiserte aktiviteter. Ettermiddagene består av leking inne og ute, besøk av venner, barne-tv. Går i badet mellom 19 og 19.30. Deretter er det felles boklesing på senga. Sier god natt stort sett rundt 20.30. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Det er bare Houdini som må hentes, de andre to går hjem. Houdini og jeg er stort sett hjemme litt før kl. 17. Da rekker vi som regel en kjapp middag. Ellers ser familieprogrammet slik ut en vanlig uke:
|
|
|
#17 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Vi er hjemme mellom 1645 og 17. Snuppa legger seg mellom 19-1930, så det er ikke all verden av tid vi har sammen om dagene. Da lager og spiser vi middag og er ikke ferdige før klokka er ca 18, hun er ikke av de raskeste ved middagsbordet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Vi er hjemme klokka 15.45/16:00 og leker litt, spiser middag, leker litt til og så er det kvelds og bading fra 18.30. Lillesøster legger seg 19, storebror legger seg 20.
|
|
|
#19 |
|
villende
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Den som henter er stort sett hjemme mellom 1600 og 1630. Da rekker vi middag (hver dag), dans/svømming/fotball ( |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Vi er som regel hjemme ca 16.30, alle sammen, vi leverer og henter hvert vårt barn, og reiser hver til vår jobb.
|
![]() |
|
|