Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Økonomivennlige og bra barneklær/sko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-11, 15:06   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: økonomivennlig og bra barneklær/sko...

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det er Coop som har dette tilbudet, Smart Club er en del av Coop. Det er også verdt å nevne at dette er et medlemstilbud, for ikke-medlemmer har prisen vært over 200 kr mer!

Veldig flott at denne tråden dukka opp nå. Vi fikk beskjed om at skoene til Kosegrisen er for små, at de sliter med å få de på henne. Jeg merker ingen forskjell, og hun virker også fornøyd (og jeg har spurt på alle tenkelige måter). Veldig gøy å måtte kjøpe nye joggesko nå.

Da ville jeg kjøpt noen høstsko istedenfor jeg, joggesko blir vel litt kaldt utover nå. Poden klager hvertfall om han bare har joggesko,for han bli kald.
Har du forresten tatt ut sålen og sett om den ikke passer?

Sist redigert av Chablis : 09-09-11 kl 15:15.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 14:03   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes cubus sitt er litt stivt, men det er varmt og godt og slitesterkt. De var bare så veldig tomme sist jeg var innom.

Gammel 09-09-11, 14:07   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg synes Skogstad har mykje fint og fornuftig til barn. Refleks også. Dessutan har me vore godt fornøyde med KappAhl sine jakker og dressar. HM har greie fleecesett som er tynne nok til å bruke som mellomlag mellom ull og utedress. Ullundertøy kjøper eg på Spar Kjøp eller Janus sitt. Evnt. handlar eg inn på salg andre stader.

Vintersko synes eg er verre. Dei billige modellane er gjerne tunge og/eller glatte. Feks. så er det stor skilnad mellom Viking Thermo vs. billigmodellen av Cherrox. Same gjelder dei Friendsskoa som kom så godt ut i test. Dei var blytunge og stive, og eg vil tru dei var glatte (utan å ha testa det, altså).

Det finnes mykje ok klær på bruktmarkedet, så bruk litt tid på finn.no eller tilsvarande. Det kan lønne seg.

Gammel 09-09-11, 14:15   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Reflex har OK ulltøy til en grei pris, og i fine farger. Generelt har Reflex-merket mye brukbart til en pris som er betalbar. Ellers selger Coop Obs! Janus og Safa, og det er veldig ofte salg på ullklær, i hvertfall til mindre barn, som er det jeg selv har erfaring med.

Nå reklamerer jo Coop Obs med Dock Boots til 199/249, og de skal visstnok være veldig bra.

Gammel 09-09-11, 14:16   #5
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sparkjøp har halv pris på Regnbueull-dresser nå.

www.lagerutsalget.no har gode priser på ull, men en del er andresortering. De har også endel ull/bomull.

www.ulliver.no har også greie priser på ull, blant annet strømpebukser.

Sist redigert av IOA : 09-09-11 kl 14:26.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 14:38   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økonomivennlig og bra barneklær/sko...

Jeg liker ull fra Pierre Robert, Cubus og finner av og til dyrere merker på salg.

Sko kjøper vi omtrent bare på XXL (kan også bestilles på nett).

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 23:07   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økonomivennlige og bra barneklær/sko

Jeg synes Janus er best, og har handlet når det kostet 169 for et sett på Obs. Tror de har det nå igjen.

Generelt så er det et bra tips å følge med på kampanjene som Obs kjører. Jeg har også brukt skoene fra Friends, begynte med de en gang vi var i syden halve vinteren, så jeg var litt gnien og kjøpte billige sko, da det kun var noen uker igjen. Og jeg merket ikke forskjell fra de billige, ungene klaget ikke. Ettter det har vi kjøpt flere par av dem. Kjøpte et par til lillebror på salg nå i høst til 50!! kroner.

Gammel 09-09-11, 23:33   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har også brukt skoene fra Friends, begynte med de en gang vi var i syden halve vinteren, så jeg var litt gnien og kjøpte billige sko, da det kun var noen uker igjen. Og jeg merket ikke forskjell fra de billige, ungene klaget ikke. Ettter det har vi kjøpt flere par av dem. Kjøpte et par til lillebror på salg nå i høst til 50!! kroner.

Vi har prøvd Friends-skoene to ganger, etetr at de ble best i en eller anne test for noen år siden. Begge lakk som siler og vi måtte få pengene tilbake.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 23:58   #9
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har prøvd Friends-skoene to ganger, etetr at de ble best i en eller anne test for noen år siden. Begge lakk som siler og vi måtte få pengene tilbake.

Vi har hatt de engang, de lakk også som en sil.

Gammel 09-09-11, 14:58   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte Stormberg sin ulldress på Obs, til 199 kr. Den virker veldig bra, og de hadde hvertfall opp til str. 116.

Gammel 09-09-11, 15:04   #11
Chablis
Drømmer

Standard

Vi har hatt dockboots , vi var ikke fornøyde. Det finnes vel 2 sorter, vi hadde den til 199 på obs å poden ble klissvåt.

Gammel 09-09-11, 15:11   #12
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi har hatt dockboots , vi var ikke fornøyde. Det finnes vel 2 sorter, vi hadde den til 199 på obs å poden ble klissvåt.

Hm.. vi har ikke hatt de til 199,- før men de med mønster og har vært fornøyd med de. Vi bor jo i Bergen og her er det vått.

Skal bli spennende og se om disse holder da. Er det flere merker av Dock Boots? Jeg trodde de var make og at det bare var mønster/ensfarget som var forskjellen.

Gammel 09-09-11, 15:13   #13
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Hm.. vi har ikke hatt de til 199,- før men de med mønster og har vært fornøyd med de. Vi bor jo i Bergen og her er det vått.

Skal bli spennende og se om disse holder da. Er det flere merker av Dock Boots? Jeg trodde de var make og at det bare var mønster/ensfarget som var forskjellen.

Jeg trodde det var forskjeller på de, men nå har jeg googlet å det ser ikke sånn ut.
Venninnen min hadde med mønster på, hun var veldig fornøyd.Alle de hun kjente som hadde ensfarget var ikke fornøyd. Mulig det var produksjonsfeil eller noe da. Vi har ikke prøvd de igjen siden jeg var så misfornøyd.

Gammel 09-09-11, 15:24   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sparkjøp har billige støvler. Fin kvalitet på de vi har hatt i alle fall.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 16:43   #15
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg trodde det var forskjeller på de, men nå har jeg googlet å det ser ikke sånn ut.
Venninnen min hadde med mønster på, hun var veldig fornøyd.Alle de hun kjente som hadde ensfarget var ikke fornøyd. Mulig det var produksjonsfeil eller noe da. Vi har ikke prøvd de igjen siden jeg var så misfornøyd.

Det finnes to typer, en som er vanntett helt opp og en som er vanntett bare nederst på selve foten. Vi var i en skobutikk(vestlandet) og kjøpte de vi har nå, og det var endel forskjell i pris. Vi kjøpte den varianten som er vanntett både på fot og skaft, og mener jeg betalte kr 499,-.

Det var iallefall dette jeg ble fortalt da jeg spurte om forskjellen på de to modellene.

Denne er ifølge de jeg snakket med, vanntett på foten og vannavstøtende i skaftet.

Sånn ser vår ut, og den skal være helt vanntett (så gjenstår det å se :-)

Sist redigert av Liljekonvall : 09-09-11 kl 16:53.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 15:11   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Isola: Mye tilbud på joggesko nå. Vi har klart oss med det frem til vintersko tas i bruk. Barnas Hus har mye tilbud på joggesko.

Kjøper alltid ulltøy på salg, går på Spar Kjøp, Obs, Reflex og har også Pierre Robert. Helt OK alt sammen.

XXL har ofte Viking gore tex til greie priser, mye rimeligere enn skobutikkene.

Gammel 09-09-11, 15:23   #17
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøpte et sett med Janus ull på obs! til 169 kr.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 16:03   #18
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Økonomivennlig og bra barneklær/sko

Mange gode forslag her!

*Vi har brukt ull fra Cubus eller Pierre Robert (ungene foretrekker Cubus sin, med bomull innerst).
*Vintersko har de siste årene vært Friends vintersko fra Coop OBS. De var best i test et år og har alltid holdt mine barn tørre og varme. Meg selv også forresten (små føtter).
*Støvler fra Europris, OBS eller økonomisko holder i massevis for mine som helst vil være inne når det regner uansett. Tror ikke jeg har betalt mer enn kr 99 for noe par.
*Joggesko er forbruksvare her. Storebror ønsket seg Asics Gel sko (til drøye tusenlappen), men vi ble enige om et par av samme merke til kr 499, og da betalte han litt selv med sine lommepenger. De holder ikke noe bedre enn de jeg kjøpte for kr 99 på Økonomisko. Det har noe med måten de blir brukt som "bremser" på da, på sparkesykkel og slikt.
*Vinterdresser har vi enten arvet eller kjøpt på bruktmarked. Nå vet jeg ikke hvor du bor men både på Øvre og Nedre Romerike er det tilbud mener jeg, og også i Nittedal. Se f.eks. www.byttesentralen.no , der har vi kjøpt nesten ubrukt Reimadress til kr 100,- og et sett med Skogstad jakke og bukse til kr 75,-.

Gammel 09-09-11, 16:05   #19
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dei einsfarga duckboots er vel berre vannavstøtande, mens dei med mønster er vanntette om eg ikkje tar heilt feil.
Me har også god erfaring med Europris sin dress, så eg rekner med at lillesøster får den i år. Litt irriterande at eg ikkje kjem meg på Obs før i neste veka, siden dei har mange gode tilbod no.

Gammel 09-09-11, 16:12   #20
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Reflex dressene var i butikken i dag ja.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.