Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkedukker

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-11, 17:41   #21
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkedukker

Boka er jo herlig i seg selv, kjempeartig å sitte å bla i den

Gammel 08-10-11, 18:01   #22
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, alle de fine dukkene og plaggene er fasinerede. Lurer på hvem jeg skal strikke sånnere til. Blir vel mange til meg selv, tenker jeg.

Gammel 08-10-11, 20:11   #23
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Den ble kjempefin!
Jeg tror jeg også må prøve å strikke en slik dukke.

Gammel 11-10-11, 18:22   #24
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er straks ferdig med min første dukke, men stusser litt på dette vedr. øynene:
Fell av, fest tråder, og damp øynene.

At det var? Hva gjør jeg da? Stryker med damp? Holder øynene over dampen av kokende vann?

Gammel 11-10-11, 18:28   #25
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Jeg er straks ferdig med min første dukke, men stusser litt på dette vedr. øynene:
Fell av, fest tråder, og damp øynene.

At det var? Hva gjør jeg da? Stryker med damp? Holder øynene over dampen av kokende vann?

Vått klede, legg oppå, stryk. Eller ikke stryk, bare press varmt strykejern på.

Gammel 11-10-11, 18:32   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Boka er jo herlig i seg selv, kjempeartig å sitte å bla i den

Ble julegave til svigermor

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 18:54   #27
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ble julegave til svigermor

Min første tanke var å kjøpe den til mamma, men hun skal visst i gang med komfirmasjonsbunaden til frøkna her i huset, så det er kanskje drøyt å sette henne i gang med strikkedukker også.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:07   #28
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Vått klede, legg oppå, stryk. Eller ikke stryk, bare press varmt strykejern på.

Tusen takk! Da kan det se ut som om dukken blir ferdig i løpet av kvelden.

Gammel 11-10-11, 20:59   #29
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Glemte faktisk å dampe øynene jeg, gikk bra læll.

Nessie: Super julegave!

Beathe: Må få se bilde her inne da!!

Gammel 11-10-11, 21:15   #30
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Jeg har satt mor og svigermor på saken.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 21:49   #31
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Beathe: Må få se bilde her inne da!!

Det skal du få, men Poden insisterte på å få den levert i senga før munn, vipper/bryn og hår var montert. Nå sover (snart?) Poden med en miniversjon av seg selv i senga si. Når jeg får den helt ferdig skal bilde legges inn.

Gammel 13-10-11, 21:26   #32
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Bilde da Beathe!

Er i gang med min andre dukke, lilla strømpis denne gangen

Gammel 13-10-11, 21:31   #33
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Bilde da Beathe!

Er i gang med min andre dukke, lilla strømpis denne gangen

Jada, jada.
Jeg tror Poden synes den var mer enn fin nok skallet, uten munn, vipper/bryn, hår og i bare boxeren.
Den har allerede vært med en tur på Storsenteret, og nå er den med i senga igjen.
Noen som sier at Tøffe Gutter ikke kan like bamser og strikkedukker?

Gammel 13-10-11, 21:45   #34
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Jeg fikk aller nådigst lov til å låne den for å ta bilde, så her er vidunderet.
Det koseligste av alt (i tillegg til at Poden er så begeistret), er at bestisen også synes den er så fin at han visst har ytret et ønske overfor Poden at jeg strikker en til han også. Spørs om han ikke får ønsket sitt oppfylt gitt, for sånt kan man da ikke motstå?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00400.jpg (190,6 KB, 60 visninger)
Gammel 14-10-11, 10:14   #35
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Den var kul Beathe.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 13:57   #36
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Beathe: Så søt han er!! Og artig at gutter også liker disse, det er vel noe med personligheten i disse dukkene

Gammel 19-10-11, 17:12   #37
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Denne boka ønsker jeg meg også tror jeg. Hvor lang tid bruker dere på ei dukke? Sitte Rupert godt fast, eller slenger det til side(tynn hals?)?

Gammel 19-10-11, 17:17   #38
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Denne boka ønsker jeg meg også tror jeg. Hvor lang tid bruker dere på ei dukke? Sitte Rupert godt fast, eller slenger det til side(tynn hals?)?

Jeg brukte en fire, fem kvelder tenker jeg, og jeg er ingen superstrikker. Litt knotete noen ganger, siden en legger opp så få masker på strømpepinner. Men det var veldig gøy, og resultatet ser man jo raskt. Poden elsker den lille versjonen av seg selv - som nå har fått munn, vipper, bryn og hår.
Og ja - hodet slenger.

Gammel 19-10-11, 17:32   #39
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Rupert =hode på iPad

Gammel 19-10-11, 18:40   #40
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Og ja - hodet slenger.

Stikk en tynn trepinne opp i rompa på dukken og helt opp i hodet. Jeg ofret en strikkepinne str 3.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.