|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokaletAt hun i det minste ikke kunne finne den blanke stemmeseddelen.
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Re: Barn i valglokalet
Jo, det er det, så lenge det ikke er forstyrrende osv. Andre voksne, derimot, skal ikke med inn. :tidligere leder av stemmestyret:
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Barn i valglokalet
Jeh ble stoppet når jeg hadde med barna, ville vise de stemmeseddlene. Og det fikk jeg vist ikke lov til.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Må legge til at jeg ikke hadde lat barna få velge stemmesedel
|
|
|
#6 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Det står ikkje spesifikt om barn i vallova med tilhøyrande herlegheitar. Nokre meiner det ikkje er greitt fordi velgjar skal vere aleine og usett, andre meiner det er greitt fordi det er barn og det er den vaksne som røyster. Der eg var i stemmestyret sa vi ingenting korkje på at barn var med inn, eller på at barna fekk halde i setelen (-ane) når den (dei) vart slept ned i urna (så lenge den vaksne hadde full kontroll) (og eg ser mange måtar å tolke den setninga på |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokaletJeg lurer veldig på hva denne moren brenner for. Siden hun sier hun ikke finner et parti som brenner for det hun gjør.
|
|
|
#10 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokalet
Det var det første som slo meg også. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Barn i valglokaletJournalister har etiske rettningslinjer å forholde seg til. Eller gjelder det kanskje ikke for ansatte i Dagbladet? Stakkars barn som blir vist fram slik. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokaletHjelpe meg, for et nek.
|
|
|
#13 |
|
Curlingkone
|
Sv: Barn i valglokaletSyns det er kjempefint at større barn får se hvordan det fungerer i et valglokale osv osv, men helt personlig så syns jeg det kanskje er unødvendig å skulle ha lov til å ta de med inn i båsen. Problematisk om man MÅ dra alene, men allikevel. I alle fall når det tydeligvis finnes folk som lar de velge. Stakkars gutt, bli satt til ansvar nesten, for å ha plukket seddelen for sin mor.
|
|
|
#15 |
|
heimføing
|
Nei, hvorfor det? Alle har stemmerett, og det står intet i reglementet om hvordan du skal komme fram til valglista du leverer. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Amen!
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
Jeg vet virkelig ikke. Noen ganger tenker jeg at det kanskje hadde vært til alles beste at man luke ut en del av de aller verste. Når hver stemme teller er det fryktelig provoserende at slike mennesker får avgi en.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Problemet da er jo hvilke kriterier man skal sette, og hvem som skal bestemme dem. Jeg ser fort for meg at det kan komme ut av kontroll.
|
|
|
#19 |
|
Shake it out!
|
Det lar seg selvfølgelig ikke gjennomføre i praksis, men i teorien høres det veldig greit i å frata tullinger (og da snakker jeg ikke nødvendigvis om iq.
|
![]() |
|
|