Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har ungene dine cherrox?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Har dine unger cherrox?
Ja, det er obligatorisk 73 45,34%
Ja, men brukes bare litt 30 18,63%
Nei 51 31,68%
Obligatorisk tullesvar 7 4,35%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-11, 09:55   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Jeg har et par cherrox til minsten, men det er ikke denorginale med Dille som er kjøpt i Danmark. De er mykere i kanten. Den orginale cherox skal ikke han ha mere, for han har enda merke bak på leggen etter de forrige han hadde. De er for harde i kanten oppe og det har gnagd litt tydligvis.

Gammel 19-09-11, 09:56   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går ikke med bare Goretex i det været som er her om vinteren. Masse regn, slaps og søle. Sønnen min har hatt Viking Thermo de siste årene, og de har fungert bra. Har også testet diverse andre, Sorel etc., og de blir våte åkkesom.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:06   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ja, har alltid et par cherrox og et par goretex.
Synes aldri goretex holder 100% i skikkelig sørpevær, da er det bare Cherrox som holder tett, eller gummistøvler.
Ungene foretrekker cherrox, bare å putte bena oppi(lettvindt).
Tenkre å kjøpe Viking thermo i år, de virker litt mer behagelig en vanlig cherrox.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:12   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

De har et par vinterstøvler med for hver ja. Når det er regn og sørpe og bløtt og kaldt synes jeg det er mye bedre enn goretex-vintersko.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:16   #5
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. :grøss:
Jeg sverger til gore tex, og klager i hytt og pine i butikken om de ikke holder tett, slik garantien lover.
Men jeg har altså lagt merke til at det er forskjell på gore tex. Noen få ganger har jeg klagd mer enn en gang på samme modellen, mens andre ganger har de holdt tett i flere år. Og når det er snakk om flere år er det i all hovedsak til emg det er snakk om...

Gammel 19-09-11, 10:12   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Aldri hatt. Vestlandsvinteren takles supert i goretexsko. Det har den gjort i fjortenår, så da virker det vel i fjorten til.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:18   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har pleid å ha det, men i fjor ble det aldri til at jeg kjøpte, siden det var så kaldt. Til mildere vintre er det et must, synes jeg, for jeg klarer ikke å vedlikeholde goretex-støvler i den grad at de beholde vanntettheten hele sesongen. (Pleier å kjøpe Viking Thermo, men anser det som cherrox, altså).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 11:23   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har hatt vanlige cherrox for mange år siden og kommer aldri til å kjøpe igjen. Kalde, klamme og stive.

Har derimot brukt Viking Thermo, som er mykere og varmere. Kan nok også bli litt klamme, men ikke i nærheten av vanlige cherrox.

Thermoene brukes vår og høst når det er veldig vått/sølete og det er for kaldt for vanlige gummistøvler.

I år skal vi prøve Dock Boots, varianten som er vanntette helt opp. Synes de er endel tyngre en Thermoene, men de skal, etter hva jeg har fått med meg, være litt pustende.

Så fort det er kaldt og tørt, brukes goretex vintersko.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 11:36   #9
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja vi bruker cherrox, eneste som holder vannet ute i skikkelig slapsevær.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 14:22   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Aldri hatt. Vestlandsvinteren takles supert i goretexsko. Det har den gjort i fjortenår, så da virker det vel i fjorten til.

Hvilken del av vestlandet bor du på? Jeg har opplevd flere ganger at Gore-tex sko blir våte (om slapset kommer inn utenfra eller ovenfra, vet jeg ikke) og at cherrox er det eneste som duger. Hvis jeg bare hadde hatt råd til ett par vintersko, ville det blitt cherrox, ikke Ecco. Går for Viking Thermo, siden de er mye lettere enn den der Skofus-varianten. Er enig i at Gore-tex er en bedre sko på mange måter, så vi har den også, men cherrox er best i kaldt sørpevær.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:37   #11
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nja, jeg synes vi må ha en skiftemulighet i tillegg til goretex-støvler, og da er noe helt vanntett å foretrekke. For det første ville de antakelig slitt ut kun ett par gjennom vinteren, for det andre blir de jo våte ganske ofte under lek, og da er skift kjekt å ha.
Jeg er lite glad i de vanlige cherroxene, de er tunge og stive. Vi har også prøvd kamik snowkone(?) (sånne med ullsokk inni) crocs georgie og dockboots. Ungene mine svetter mye på beina, og blir veldig klamme inni slike støvler. Viking thermo har vært det beste alternativet. Ser at flere av de andre merkene nå hermer etter og lager cherrox-varianter etter samme prinsippet.

Gammel 19-09-11, 19:43   #12
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Minsten har Viking thermo i tilegg til Viking goretex. Cherrox er for tungt å gå med.

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:14   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Da min eldste var liten, fantes det ikke så mye annet enn Cherrox når det var kaldt og vått, så jeg har liksom ikke tenkt over at det nå finnes andre alternativer. Men også min yngste trives i Cherrox. Han foretrekker å gå med det, så når det blir for kaldt, må vi nesten tvinge han over i andre sko.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:19   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Turbo har cherox,kjøpte på obs nå til 199 kr,for å ha som resevre "sko" til våte dager på vinteren. han ville slev ha det istede før støvler .og regner det her på vinteren så holder det ikke med vanntette vintersko,kjøpt de høyeste vinterskoene vi fant til han i størrelse 37 som han ville ha, men om det er 1 meter snø og så begynner dte å regne så bør vi ha skifte. å kjøpe 2 per vinterskotil 900 har jeg ikke rå til.

vet ikke om jeg blir å kjøpe cherox til henne,hun liker støvler, og hun har et par støvler med fòr i som vi kjøpte i mars. og hun har vanntette nye vintersko og vinterskoene fra i fjor som enda passer med tynne ullester i. så får heller ta det som det kommer. De hadde ikke hennes størrelse da vi kjøpte til turbo.

Gammel 19-09-11, 10:23   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har alltid to par vinterstøvler og et par er av "cherroxtypen". Jeg har ikke alltid oversikt over merker og vet ikke om de offisielt heter cherrox eller ikke. Særlig lillesøster, som elsker slaps og søledammer trenger noe som er helt vanntett.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:22   #16
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bor i Bergen med slaps og kulde så her bruker vi omtrent bare cherrox fra oktober til mars omtrent.

Gammel 19-09-11, 10:24   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, mine har (vi har skotørker). De brukes på de våteste vinterdagene, og når det er ekstremt slapsete på våren.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:24   #18
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Alltid ett par cherrox og ett par goretex. cherroxene til vått, kaldt vær, og goretexene til snø/ kuldegrader (men cherroxene er noen ganger reserve om vinteren, da..)

Vi har vært veldig fornøyd med cherrox. Har lært etterhvert at når de vaskes i vaskemaskinen - som vi gjør av og til - må de tørkes med skotørker, ellers er de jo tette og tørker så sent at det blir lukt i dem. Har brukt dem opp i de første trinnene i barneskolen, fordi de har uteskole 1 dag i uka hvor de er i skogen hele skoledagen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:29   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt ett par til storebror (for 2 år siden) Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe i år eller ikke.

Gammel 19-09-11, 10:38   #20
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Hadde for mange år siden til eldste og mellomste men likte de ikke så skal ikke ha de igjen.

De var alt for tette og luktet fælt oppi de fordi de er så tette.

Blir dock boots her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.