|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PPT-utredning, opplysning om foreldres problemerPå inntakssamtale til PPT, mener jeg at det er standard å spørre om familieforhold. Så da ville jeg valgt å fortelle om det.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: PPT-utredning, opplysning om foreldres problemerPPT lurte mye på også oss voksne da snuppa var til utredning hos ppt, så jeg antar at noen synes det er relevant i hvert fall.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PPT-utredning, opplysning om foreldres problemerPå slike skjema en får delt ut på helsestasjonen før en skal inn på kontroll, er jo noen av spørsmålene i retning mot foreldrenes psykiske helse. For eksempel mener jeg å ha svart på spørsmål om noen av foreldrene har vært arbeidsledige i løpet av det siste året, om en har følt seg depressiv etc. Jeg vil anta at slike ting er relevante. Kanskje ikke akkurat fars bakgrunn, men en vanskelig jobbsituasjon, samlivsbrudd og arbeidsledighet er jo hendelser/ situasjoner vi vet kan ha noe å si for hvordan barna har det.
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: PPT-utredning, opplysning om foreldres problemerMulig det har noe å si at gutten vår ble henvist av skolen pga problemene han hadde der.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PPT-utredning, opplysning om foreldres problemerJa alt du forteller er relevant. Dere er en utsatt familie i en sårbar situasjon, men med gode ommsorgspersoner. Guttens problem kan være sammensatt av flere faktorer og årsaker. Men at familien har vært under press i lang tid er ikke usansynlig en medvirkende faktor. Han OG dere vil ikke få de beste egnede tiltakene uten et helhetlig bilde. Det er ingenting å være redd for, det er tydelig at du er en reflektert person med helt adekvat ommsorgs evne og din mann også på tross av sin proplematikk. Men dere trenger praktiske og effektiv hjelp for å unngå å gå opp i
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PPT-utredning, opplysning om foreldres problemerJeg leser om en mamma som er veldig fokusert på å hjelpe familien sin, og glemmer seg selv og sin egen historie mitt oppi det hele.
|
![]() |
|
|