Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan avvise selgere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-11, 20:53   #21
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan avvise selgere?

Jeg smiler og sier "nei takk". Gjerne flere ganger mens jeg fortsetter å gå.

Gammel 27-09-11, 20:54   #22
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Du sier helt enkelt mens du springer forbi at "dessverre, jeg har ikke tid akkurat nå!"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 21:21   #23
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg smiler og rister på hodet. Jeg stanser ikke opp. Prøver de å gi meg noe smiler jeg og sier "nei, takk" mens jeg fortsetter å gå.

I telefonen sier jeg "nei, takk, jeg er ikke interessert" og hvis de ikke sier adjø selv så følger jeg opp med "adjø". Noen ganger tar det litt tid før jeg er sikker på at de skal selge meg noe. Da avbryter jeg monologen og spør om de skal selge meg noe ("hvis det er slik at du skal selge eller tilby meg noe, så er jeg ikke interessert").

Gammel 27-09-11, 21:37   #24
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Prøver meg på noen vittige varianter....

- Si " Kala ming daou kordigromsk ekk! " og så rister du på hodet, og eventuelt peker mot bilen, på klokka eller rett og slett opp ?

- Før de rekker å spørre om noe som helst, så spør du om de er interessert i å kjøpe bilsetet i fra 2002, brukte flyttekasser eller noe annet ræl du gjerne vil bli kvitt. Pass på å ikke la vedkommende komme til orde mer enn et par sekund av gangen...

Her er noen ideer for telefonsalg-avvisning

Gammel 27-09-11, 21:42   #25
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg rister på hodet, sier nei takk mens jeg fortsetter å gå.

Gammel 27-09-11, 21:57   #26
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Om jeg får blikkontakt og de sier hei, så svarer jeg høflig hei tilbake, og gir samtidig beskjed om at jeg ikke er interessert. Har aldri opplevd at selgere henger seg på videre da.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:06   #27
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Begynn å gråte. Høyt.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:08   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg smiler mens jeg rister på hodet og ikke slakker det minste av på farten. Helt uavhengig av hva de sier. Da pleaser jeg min indre snille jente sånn noenlunde, samtidig som jeg ikke gir bort noe av tiden min.

Gammel 27-09-11, 22:26   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det å ikke stoppe er nesten det viktigste tror jeg.

Gammel 27-09-11, 22:56   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier bare "nei, takk," og suser forbi, uten å ofre så mye som et halvt minutt på disse selgerne.

De får tenke hva de vil om meg, der jeg glatt ignorerer både Leger uten grenser, sultne barn i Afrika og Krill & Dill - jeg velger sjøl hva jeg vil bruke penger på og når jeg vil gjøre det.

Gammel 27-09-11, 23:04   #31
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg haster forbi og de gangen de tar kontakt ler jeg litt sånn overglad latter mens jeg sier, "nei, jeg har ikke tid", eller "nei, takk!"

I telefonen abryter jeg dem og sier "jeg er ikke interessert og dessuten er jeg reservert mot telefonselgere i brønnøysundregisteret". *KLIKK* Jeg blir sur av telefonselgere.

Gammel 28-09-11, 00:08   #32
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Ser rett forbi uten å sakke farta. Prate i mobilen funker også.

Min samboer ble i sitt tidligere liv oppringt ofte av lokalavisa som ville ha ha til å tegne abbonement. De stoppet først da han kjørte denne: "Nei, atter du skjønner jeg har blitt blind jeg skjønner du."

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 00:11   #33
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glefser. Jeg er ikke snill jente.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 00:25   #34
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner en som svarte "dessverre, han er død" om seg selv når selgere ringte ham. Enkelte selgere prøvde seg likevel: "huff, så leit. Men hva er ditt navn?"

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 01:04   #35
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg sier at jeg ikke har tid. Jeg bor på bøgda, så jeg slipper heldigvis selgere på matbutikken.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 08:48   #36
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det å ikke stoppe er nesten det viktigste tror jeg.

Ja, men det er ikke så lett når man sitter på en benk og spiser is sammen med guttungen. Vi hadde akkurat satt oss da leger uten grenser kom bort. De trengte folk som kunne være sjåfører og sykepleiere. Jeg sa klart at det kunne jeg ikke hjelpe med, da trengte de penger til Afrika. Jeg svarte at vi har et fadderbarn og støtter ikke flere ting. Han gav seg aldri, og når vi tilslutt hadde spist opp isen og kunne gå ble han direkte sur og ba meg forklare hvorfor jeg nektet å hjelpe de stakkars barna. Jeg sa til poden etterpå at jeg var usikker på om de virkelig var fra leger uten grenser, for dem har jeg egentlig stor respekt for.

Gammel 28-09-11, 09:03   #37
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Ja, men det er ikke så lett når man sitter på en benk og spiser is sammen med guttungen. Vi hadde akkurat satt oss da leger uten grenser kom bort. De trengte folk som kunne være sjåfører og sykepleiere. Jeg sa klart at det kunne jeg ikke hjelpe med, da trengte de penger til Afrika. Jeg svarte at vi har et fadderbarn og støtter ikke flere ting. Han gav seg aldri, og når vi tilslutt hadde spist opp isen og kunne gå ble han direkte sur og ba meg forklare hvorfor jeg nektet å hjelpe de stakkars barna. Jeg sa til poden etterpå at jeg var usikker på om de virkelig var fra leger uten grenser, for dem har jeg egentlig stor respekt for.

den selgeren hadde jeg meldt til senterledelsen! De ønsker ikke den type selgere på noen sentre. Jeg er bitch, kort og konsis. Hadde jeg blitt satt i din situasjon ved å bli forstyrret under en ispause med ungene hadde selgeren blitt snakket i senk av meg. Forklar vedkommende er de utstyrt med to ører og en munn, og oppfordre dem til å lære seg og lytte til kunden, du har sagt nei og ønsker ikke mer informasjon. *selger selv og kan snakke på inn og utpust*. Missliker sterkt provisjonsselgere.

Gammel 28-09-11, 09:14   #38
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Unngå blikkontakt. Hør på musikk så du ikke hører hva de sier, smil og rist på hodet i det du går forbi.

Jeg blir sjeldent stoppet så det hjelper tydeligvis å ha et useende så får selgere til å tro at jeg ikke har penger, ikke skjønner norsk eller er så undertrykket at jeg ikke får ta en selvstendig avgjørelse.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:27   #39
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også av dem som ALLTID blir stoppet!
Før var jeg alltid hyggelig og grei, smilte og hørte høflig på dem. No more!
Det finnes så mange ufine selgere der ute, at min irritasjon over dem blir også tatt ut på de høflige. (så blir jeg nesten satt ut når jeg sier "neitakk" og de utrolig nok smiler og sier "ok. Ha en fin dag videre!" )

Tlfselgere har jeg lite pent å si om!! Jeg husker enda den gangen noen ringte pga "sultne barn i Afrika" (Det var ikke det, men noe lignende).
Jeg sa høflig at jeg ikke støttet noe over tlf, og at jeg selv valgte veldedige formål. Da fikk jeg høre at jeg var egoistisk og ond som ikke unte barna mat! Og tenk om det var mitt EGET barn det gjalt!! Dette var før jeg fikk barn, så i fullt sinne (temperament er jeg VEL utstyrt med) brøler jeg i tlf: "Jeg er ufrivillig barnløs din dritt!!! Pass på hva du sier til folk!" Mannen i andre enden la på gitt.

En annen gang tok jeg tlf, og de spurte etter mannen. Jeg forsto med en gang det var selgere og jeg sa han ikke var hjemme. Da de spurte "er det samboer eller fruen jeg snakker med?" svarte jeg "Nei, det er vaskehjelpen!" De takket pent for seg og la på. De kan ikke ha tenkt særlig langt...en vaskehjelp som er tlfsvarer også?

Gammel 28-09-11, 11:09   #40
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfører meg identisk med Veronal, ser jeg. På en god dag. På en dårlig dag er jeg Toffen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.