Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke vinterstøvler til niåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-11, 22:44   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vinterstøvler til niåring?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg synes at sko av denne typen er litt barnslig for niåringen:

Eg synes sko av denne typen er litt meir passelig:

Niåringen vil ha den første typen.

Er det eg eller niåringen som er på villspor?

Slik det ser ut for meg, er dette sko som er beregnet på barn i samme alderssegment og man kan ikke si at den ene er mer barnslig enn den andre. Når de har passert 10-12 år utgår begge sannsynligvis. Ingen av dem har prinsessemønster eller noe annet som ville medføre erting pga småbarnssko. Jeg synes niåringen bør få bestemme hva hun selv vil ha så fremt det ikke er praktiske grunner til at hun bør velge den ene.

Gammel 01-10-11, 15:52   #2
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ingen av dem var barnslige jeg da, like greit å la henne velge selv?
(Hvis ikke prisforskjellen var stor)

Gammel 01-10-11, 17:28   #3
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bergensis:

Jeg synes ikke niåringer er så store, jeg da. Jeg gidder i hvert fall ikke å fortelle min niåring at ting hun velger seg er for barnslige, med mindre de er så barnslige at jeg mistenker bomkjøp. Jeg kunne ha kjøpt skoene øverst, med mindre mitt argument var at jeg slapp kjøpe støvletter el.l. hvis jeg kjøpte de nederste.

Gammel 02-10-11, 10:21   #4
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Bergensis:

Jeg synes ikke niåringer er så store, jeg da. Jeg gidder i hvert fall ikke å fortelle min niåring at ting hun velger seg er for barnslige, med mindre de er så barnslige at jeg mistenker bomkjøp. Jeg kunne ha kjøpt skoene øverst, med mindre mitt argument var at jeg slapp kjøpe støvletter el.l. hvis jeg kjøpte de nederste.

Enig. Jeg har foreløpig kun kjøpt slushers (lette cherrox) til snart 9 åringen. Hun er veldig aktiv når hun leker ute og det er liten vits i å kjøpe "pensko" til utebruk til henne.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 18:29   #5
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg hadde latt jenten bestemme selv. Synes fint en 9-åring kan gå med de øverste. Lurer på om min skulle fått de nederste til pent siden hun trenger det.

Gammel 01-10-11, 19:16   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har svarte, høye Pimigistøvletter fra i fjor. De er vanntette og pustende (goretex). Helt ok å se på er de også, ikke så klumpete som f.eks. Eccovintersko, som vi brukte før.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 22:19   #7
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har svarte, høye Pimigistøvletter fra i fjor. De er vanntette og pustende (goretex). Helt ok å se på er de også, ikke så klumpete som f.eks. Eccovintersko, som vi brukte før.

Obs har slike, koster ikke en formue. De hadde dessverre ikke str 34 eller 35 som jeg skulle hatt. Frister ikke å bruke masse penger på finstøvletter som ikke skal brukes mye. Hvor får jeg tak i OK til rimelig penge?

Gammel 01-10-11, 23:30   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Obs har slike, koster ikke en formue.

Vet det, det var der jeg kjøpte det. Tror de kostet 500 kroner og jeg er generelt utrolig fornøyd med Primigi.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 23:35   #9
millact

Standard

Bestilte Timberland mukluk til min datter nå siden jeg fikk dem så rimelig hos Ellos.

Gammel 01-10-11, 22:40   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Snuppa hadde de brune fra Timberland i fjor. Like fine til lek i snøen, som til pent med kjole. Ja, de er dyre, men du slipper unna med et par om de behandles riktig.

Gammel 01-10-11, 22:45   #11
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Snuppa hadde de brune fra Timberland i fjor. Like fine til lek i snøen, som til pent med kjole. Ja, de er dyre, men du slipper unna med et par om de behandles riktig.

Holder på å bestille de lysebrune hos Ellos pga kode. Men hvordan er de i str?

Gammel 03-10-11, 09:21   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har også kjøpt slike til LilleVenn nå Hvordan skal de behandles for å holde seg fine?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 12:02   #13
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har også kjøpt slike til LilleVenn nå Hvordan skal de behandles for å holde seg fine?

Sikkert vanlig skokrem?

Gammel 03-10-11, 12:08   #14
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sikkert vanlig skokrem?

Nja? Det er jo en form for semsket skinn nesten?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:48   #15
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Nja? Det er jo en form for semsket skinn nesten?

Ja, du har rett i det. Kanskje gå innom Eurosko og høre der, for de har dem.

Gammel 03-10-11, 09:15   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg også bestilt Timberland-støvlene hos Ellos. Takk for tips!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 12:49   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Takk for tilbakemeldingar, folkens. Eg har bestemt meg for at ho skal få bestemme sjølv.
Ho har støvlettar til finbruk (les: ikkje skule og uteleik).

Gammel 03-10-11, 12:59   #18
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prøvd å bestille mukluk hos ellos, men plutselig hadde de oppdatert og str var borte. Jeg fikk ikke gjennom bestillingen tidligere i dag.

Gammel 03-10-11, 21:30   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruk sprayimprignering på dem.

Muklukene koster 999.- på Eurosko, og de andre støvlettene vi prøvde i dag kostet 899.- Da er det greit å betale en hundrelapp mer for den jeg kjenner kvaliteten på.
De andre var Roots og IN2.

Gammel 03-10-11, 22:36   #20
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurte litt på disse. http://www.eurosko.no/kategori/351/stovletter.html

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.