|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg leste det samme som deg i dag, Fnatten. Og undres på tilsvarende vis. Det er nesten så jeg får lyst til å spørre meg om en FrP-ordfører (skyldig eller ikke-skyldig) hadde blitt behandlet på samme måte i media. Det har florert av overskrifter med støtte til ordføreren i de store avisene, "han trenger vår støtte nå", "vi må ta vare på ordføreren" - og ikke en eneste overskrift til fordel for hun som har anmeldt ham. Det er oppsiktsvekkende.
|
|
#7 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Fortsatt enig i det jeg skrev tidlig i denne tråden, og syns sånne uttalelser er fullstendig horrible. Lurer på om de fortsatt har stor sympati og medfølelse nå som de ser hva han har gjort? |
|
|
|
|
#10 |
|
Whatever, never mind
|
Tja. Noen ganger ser og hører man det man vil se og høre. |
|
|
|
|
#11 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Er den kommentaren fra denne tråden? Mener å huske det og at jeg reagerte på det. Jeg lurer på om det er en misforstått måte å forsøke å ikke være dømmende, men heller nøytral på. Kvasidiplomatisk. Men det slår bare sånn feil ut.
|
|
#14 |
|
Metallica!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er absolutt ikke greit. Det ryddigste av denne ordføreren vil jo være å søke permisjon fra sine verv frem til etterforskning er avsluttet. Og de signalene lokallaget sender ut er skremmende tydelige, jeg håper virkelig at jenta blir skjermet fra dette.
|
|
#15 |
|
Shake it out!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes det er snodig at man skal ut i media med støtte. Det går an å stille opp for en venn uten å kringkaste det til hele verden. Jeg ble rent dårlig av intervjuet med han fotografvennen der han snakket om det mektige nettverket som støttet ordføreren.
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeVirkelig ikke greit. En FrP-ordfører ville ikke kunnet komme tilbake slik ustraffet av media, og det synes jeg heller ikke denne her burde. |
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Enig med deg. Og de som står frem for å si at de støtter ham i denne vanskelige tiden burde gå hjem og tenke seg om. Dette hadde jeg absolutt ikke ventet fra den kanten.
|
|
#19 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes det er et uheldig forslag at han skal ha sin stilling mens saken etterforskes. Og jeg kan heller ikke forstå det dersom han ønsker det selv. |
|
|
|
|
#20 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet sier litt om samfunnets syn på overgrep mot mindreårige når en som er tiltalt er ønsket tilbake som ordfører før saken har gått for retten
![]() |
|
|