Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerabstinenser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-11, 21:57   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerabstinenser

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Snakker dere full sukkerstopp, altså ikke NOE sukker, eller bare å kutte overflødig sukker? For dette fascinerer meg, jeg har ikke sett det i min familie eller min omgangskrets.

Jeg har kuttet alt sukker, det er klart at jeg får jo i meg noe i ting som jeg ikke vet som i restaurangmat, frukstukker og annet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 21:37   #2
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på å kutte ned på sukker igjen nå etter en tid med altfor mye og det er grusomt. Jeg er rastløs og muggen. I tillegg tar det jo så lang tid å komme over abstinensene, jeg har snart gått to uker. Hodepina som jeg har vært mye plaget med hittill i høst er dog på retur og det er i grunnen det viktigste.

Gammel 06-10-11, 15:16   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det holder å kutte overflødig sukker for å få abstinenser ja. Altså man kan fint spise frukt og sånn. Det er primært sjokolade som er greia for min del.

Gammel 08-10-11, 14:52   #4
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde det masse før, måtte bare ha litt sjokolade, sukker, sukker, sukker. Jeg har kuttet det ut og det plager meg ikke mer

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 14:55   #5
Señora

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Det skal ikke mye til heller. Noen få ruter mørk 70% sjokolade og sulten/gnaget etter mer kommer med en gang.

Da hjelper det å spise seg mett på fett. (lever tilnærmet ketogent)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 15:03   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er som Maverick, jeg blir heller "mettet" på sukker, null sukkerabstinenser her. Men jeg har alltid vært en "salt-person", og det er en grunn til at i aldri har chips i huset...

Jeg får mer cravings på vanlig mat. Som brødskiver mer smør og ost. Har alltid tenkt at det måtte vært greit å ha TingenTM som jeg kunne kutte ut for å kvitte meg med overflødige kilo, men her er problemet rett og slett bare at jeg er for glad i mat og spiser litt for mye av alt. Minus snop, that is. Det spiser jeg sjelden, for det frister ikke. Jeg hadde noe sjokoladekaramell-aktig da vi var på kino i går, men det eneste gjorde var å gjøre meg kvalm.

Gammel 08-10-11, 21:42   #7
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er like gale som nikotin og jeg brukte noen mnd på å ikke savne røyken. Tørr ikke tenke tanken på å kutte snopet mitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.