|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Jeg får ikke tatt fri noen dager, med mindre jeg blir trukket i lønn, så jeg hadde ikke hatt noe valg på tidspunkter å dra. Selvfølgelig klarer man å få gjort noe fornuftig på en helg! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Ja, det gjør dere. Vi trives godt i Paddington området, korte avstander til de fleste steder. Nothing Hill anbefales på det sterkeste lørdagen.
|
|
|
#23 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Jada, jeg rakk masse i London på 10 timer i sommer, jeg. Går så fint så. Og det er mange restauranter som holder åpent til ganske sent. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Man rekker alltid noe gøy i London. Selvfølgelig vil jeg være lengst mulig men tar heller litt framfor ingenting. Jeg ville bodd på Raddisson rett ved Leicester Square. Spise på den mexikanske rett ved. De har lenge åpent. Lørdag får dere jo hele dagen så da er det bare å stå tidlig opp og få med seg det man vil.
|
|
|
#25 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Jeg elsker Kensington, men for så kort tid foretrekker jeg å bo enda mer sentralt. Det kan bli litt pesete å komme seg til/fra Kensington om lørdagene, det er mye trafikk i det området da og fulle tuber. Men hvis man har tenkt å holde seg i området mesteparten av tiden er det jo flott, selvsagt. Jeg ville sett på hvilke ting jeg ønsket å se/butikker jeg skulle innom/museer som var fristende, og så valgt et hotell som lå mest mulig i senter for disse tingene slik at minst mulig av tiden går med til transport. Og det er deilig å gå i London, sist jeg var der i januar var det 12 grader og joggeskovær.
|
|
|
|
#26 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Klart man rekker en del i London på en helg. Noen ganger passer det jo bare med en kort tur.
|
|
|
#27 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Takk for tips, ser for meg at vi må bo mer sentralt da ja. Ut på surfing igjen.
|
|
|
#28 |
|
Etylbarbital
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Jeg reiser jo frem og tilbake til London på dagen for 8 timer med shopping, så klart du får noe ut av turen!
|
|
|
#29 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Holiday Inn Mayfair er veldig sentralt. Ligger i en stikkgate fra Piccadelly Street v/Ritz.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Mannen og jeg drar også på en sånn tur. Ut fredag kveld og tilbake søndag ettermiddag. Kort, men det er det vi får til med barnepass. Tror det blir bra likevel. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Når kan man egentlig begynne å se frem til å kunne reise lettere på lengre turer? Vi er også der at vi helst må reise innenfor en helg og det får oss bare til å droppe planene fordi det har føltes for kort.
|
|
|
#32 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Sist vi var i London (et par år siden) bodde vi på St. Giles. Det ligger veldig sentralt. Veldig greit hotell, med fin beliggenhet når man har få dager. Gled dere, London er suuuuper!! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Mitt tips til å gjøre korte reiser "verd det" er todelt. For det første anbefaler jeg på det varmeste å pakke så lite som mulig, og pakk definitivt på en sånn måte at dere kan reise uten innsjekket bagasje. Med bare to overnattinger bør det være uproblematisk. Dermed slipper dere unna ventetid for å få bagasjen, og får brukt denne tida på noe nyttig. Man reiser enklere og mer problemfritt om man ikke trenger å forhold seg til bagasje som skal drasses rundt. Om dere ønsker å shoppe kan dere jo eventuelt ta med en bag som kan flatpakkes og sjekke denne inn på tur hjem. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?
Oisann, fortell! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Når jeg skal reise hjem på ettermiddagen setter jeg ofte bagasjen på stasjonen jeg skal ta flytog fra, om det er nærmere enn hotellet. Jeg har aldri opplevd å ikke få ha bagasjen på hotellet både når jeg gar kommet tidlig, eller dratt sent.
|
|
|
#36 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Etylbarbital
Sv: Rekker vi noe fra fredag til søndag i London?Jeg har fløyet Gardermoen-Heathrow, og med utgangspunkt i Piccadilly line fått dekket mitt primærbehov: Royal Park (Boden) og Covent garden (Bravissimo). Så diverse avstikkere.
|
![]() |
|
|