Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-11, 18:00   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?

Herlighetene er til salgs i Bergen på Twisted og finnes på nett. Bare søk på Birna. Genseren koster ca 1500, kjolen 1800 og cardiganen husker jeg ikke helt, men det var i den ballparken.

Det finnes også i svart og en slags varmgrå farge. Det var angooooora! :lokker andre i luksusfellen:

Filifjonka: det var ensfargede gensere der også, men de husker jeg ikke merket på.

Gammel 09-10-11, 18:01   #22
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

.... jeg kan jo bare la være å spise i en uke?

Gammel 09-10-11, 18:04   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er min plan. Eller la være noe annet.

Jeg skal prøve den i morgen og håper den sitter elendig på så jeg kan slå det fra meg. Twisted er en nydelig butikk, de har så mye fint.

De hadde fått inn disse:
og hadde salg på Danefæregntøy. De hadde også fått inn Birnas regnkåper som virket helt fabelaktige, nå som vi diskuterer materialer.

Gammel 09-10-11, 18:13   #24
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Harriet, nå tar du livet av meg.
SKO!

Gammel 09-10-11, 18:16   #25
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var lekre Harriet.

Og for å svare på spørsmålet. Jeg sjekker materialet. I hvert fall dersom klærene føles syntetiske, og det gjør de ofte. Jeg foretrekker rent naturmateriale, men ikke lin, jeg er ikke noe glad i å stryke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:50   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lin er ikke jeg så glad i heller, med enkelte få unntak. Liker ikke sånne slappe krøllete linklær, men kan fungere på f.eks. en skjorte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:58   #27
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker forskjell på akryl og ull med én gang, et lite "kjenn" med fingertuppene og så går jeg videre. Jeg har én genser med litt akryl innblandet, i et ikke-helt-billig-merke, og den har vært bra. Men ellers unngår jeg det helt.

Husker jeg hadde en genser en gang med ganske mye akryl innblandet (mange år siden), og som Kitty sier, den ble det bare rar lukt i med en gang jeg tok den på.

Jeg kjøper stort sett bare klær i ull, bomull eller lin. Unngår "jersey-stoffer" for de bare klistrer seg innimellom valkene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:00   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er ikke helt fanatisk, kan godta en bitteliten innblanding av syntetisk hvis jeg ellers liker plagget veldig godt. Men 50/50 ull/akryl er helt uaktuelt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:14   #29
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Styrer unna akryl, det er bare ekkelt og enkelte plagg lukter rart. Ble superskuffa da jeg lette etter en cardigan på HM for et par uker siden (nettsiden) og alle jeg kunne tenkt meg hadde betydelig mengde akryl.

Bittelitt kunne jeg sikkert akseptert, men så mye som 30% eller mer, styrer jeg glatt unna.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:39   #30
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Materialet betyr alt.
Det er greit med noen prosent kunstfiber som er lagt inn for å forsterke.
Silke, lin, ull, bomull allerhelst..

Jeg er også av den "heldige" typen som er varm og nupper på det meste. For mye syntetisk ser plagget bare ut som en eneste mupp!

Gammel 09-10-11, 20:14   #31
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg kjøper aldri plagg med mye akryl i. Noen få prosent kan gå an, men blir det for mye er det håpløst.

Enig. Ellers prøver jeg å styre unna strikkeplagg med for mye mohair eller andre lange/stive ullfibre. Jeg er delvis allergisk mot ull, og selv om jeg alltid har bomullsgenser e.l. under, klør mohair som bare rakker'n igjennom alt.

Gammel 09-10-11, 20:23   #32
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akryl har jeg lite eller ingenting av. Nå har jeg forelsket med i blandingen silke og kasjmir.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 20:24   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klær i silkeblanding kan jeg ikke ha, forresten, jeg synes det lukter ekkelt. Mener jeg hørte da dette var veldig in for noen år siden at noen kjenner lukta og andre ikke?

Gammel 09-10-11, 20:58   #34
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

MÅTTE du? *pusteproblemer*

Jeg ser igrunn mer på vaskeanvisning, enn hva plagget er laget av når jeg handler. Men jeg kjenner stort sett på plagget om det er mye acryl i det synes jeg. Og de med mye acryl i styrer jeg unna.

Lin er jeg heller ikke noe glad i. Det krøller så veldig, og ser fort sjaskete ut.

Gammel 09-10-11, 21:09   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sjekker alltid lappene når jeg kjøper klær til meg selv, ja. Kjøper aldri akryl eller fleece. Barna får heller ikke akryl, ei heller velour.

Gammel 09-10-11, 21:14   #36
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekker alltid materialene, og jeg kjøperikke akryl eller polyester. Jeg liker lin, hamp, bomull, ull og grovvevet silke. Jeg gjør unntak for litt plysj i ny og ne.

Gammel 09-10-11, 21:15   #37
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg synes det er mange fine klær som kjennes helt forferdelige ut pga materialblandingen, og dette kompliserte shoppingen i USA, der er det mye mer akryl enn her, virket det som.

Gammel 09-10-11, 22:20   #38
juliette
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
juliette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Materiale betyr mye, liker ikke syntetisk og spesielt ikke akryl. Er heller ingen stor fan av polyester.

Gammel 09-10-11, 22:24   #39
Epla
Fullverdig medlem

Epla sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Epla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Materialet betyr ALT!

Epla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:27   #40
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper ikke plagg av akryl. Jeg kan godta veldig lite hvis plagget ellers er supert, under 10%, men ikke mer. Jeg synes de blir så tette og klamme.

Jeg leste akkurat om dette i avisen. Det er lite ull i plaggene fordi det er dyrere. Da var det snakk om Cubus, HM ol.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.