|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Herlighetene er til salgs i Bergen på Twisted og finnes på nett. Bare søk på Birna. Genseren koster ca 1500, kjolen 1800 og cardiganen husker jeg ikke helt, men det var i den ballparken.
![]() |
#23 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Det er min plan. Eller la være noe annet.
![]() |
#25 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?De var lekre Harriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg merker forskjell på akryl og ull med én gang, et lite "kjenn" med fingertuppene og så går jeg videre. Jeg har én genser med litt akryl innblandet, i et ikke-helt-billig-merke, og den har vært bra. Men ellers unngår jeg det helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Styrer unna akryl, det er bare ekkelt og enkelte plagg lukter rart. Ble superskuffa da jeg lette etter en cardigan på HM for et par uker siden (nettsiden) og alle jeg kunne tenkt meg hadde betydelig mengde akryl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Materialet betyr alt.
![]() |
#31 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?
Enig. Ellers prøver jeg å styre unna strikkeplagg med for mye mohair eller andre lange/stive ullfibre. Jeg er delvis allergisk mot ull, og selv om jeg alltid har bomullsgenser e.l. under, klør mohair som bare rakker'n igjennom alt.
![]() |
![]() |
#32 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Akryl har jeg lite eller ingenting av. Nå har jeg forelsket med i blandingen silke og kasjmir.
![]() |
#33 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Klær i silkeblanding kan jeg ikke ha, forresten, jeg synes det lukter ekkelt. Mener jeg hørte da dette var veldig in for noen år siden at noen kjenner lukta og andre ikke?
![]() |
![]() |
#34 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?
MÅTTE du? *pusteproblemer*
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg sjekker alltid lappene når jeg kjøper klær til meg selv, ja. Kjøper aldri akryl eller fleece. Barna får heller ikke akryl, ei heller velour.
![]() |
#36 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg sjekker alltid materialene, og jeg kjøperikke akryl eller polyester. Jeg liker lin, hamp, bomull, ull og grovvevet silke. Jeg gjør unntak for litt plysj i ny og ne.
![]() |
#37 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Ja, jeg synes det er mange fine klær som kjennes helt forferdelige ut pga materialblandingen, og dette kompliserte shoppingen i USA, der er det mye mer akryl enn her, virket det som.
![]() |
#38 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Materiale betyr mye, liker ikke syntetisk og spesielt ikke akryl. Er heller ingen stor fan av polyester.
![]() |
#39 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Materialet betyr ALT! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg kjøper ikke plagg av akryl. Jeg kan godta veldig lite hvis plagget ellers er supert, under 10%, men ikke mer. Jeg synes de blir så tette og klamme.
![]() |
|
|