|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyNaboen spurte meg i forrige uke og jeg takket glad ja jeg! Vi har i overflod, men hvis vi får i litt større størrelser kan jeg ta det med i beregningen når jeg handler senere...
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyHun tok det på ingen måte fornærmlig opp altså. Og hun virket veldig glad for de 4 stappfulle bæreposene jeg litt senere leverte på døra hennes. Grunnen var jo rett og slett at klærne var blitt for små for knerten, og det var akkurat det jeg sa. Jeg kastet det som hadde flekker som ikke gikk bort eller var stygt. Med ulltøyet var jeg ikke like kritisk, for det brukes innerst og er så dyrt å kjøpe. Og så ga jeg bare beskjed om at hun kunne gjøre hva hun ville med det som hun ikke ønsket allikevel.
![]() |
![]() |
#3 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyEg anser det vel heller, tvert imot, som ei form for ære å bli spurt om ein ønsker å arve. For meg er det eit uttrykk for anerkjenning av relasjonen mellom den som har arvekle og den som blir spurt om å arve. Litt symbolsk, på eit vis. Men sjølvsagt er det eit førehald at klea er av ein viss kvalitet og at ein ikkje vert brukt som søppelbøtte for nuppete, utvaska, holete og flekkete kle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg syns det er alt for få som spør om sånt jeg. Vi har ikke hatt så mange vi kunne arve bort tøy til, og har ikke hatt noen å arve fra heller, og det syns jeg er litt kjipt egentlig. Fretex har jo fått mye fine kllær fra oss oppigjennom da, sånn blir det når man er eneste barnefamilien i naturlig nabolag og henger igjen sist i venneflokk og familie med barnelaging.
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg dumper med jevne mellomrom en haug med tøy på trappa til nabodama, som, praktisk nok har en sønn et år yngre enn Lillemann. Hun, og guttungen, er alltid like fornøyde, og jeg ser rett som det er ungen vandre rundt i tøy jeg kjenner igjen.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyNaboene våre likte det ikke da vi spurte! De svarte litt surt: "Bare hvis det er ull". Hallo? Har ikke akkurat latt dem arve ull etter det, altså! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyDet er vel veldig i tiden å gjenbruke ting, er det ikke? Dessuten er det veldig praktisk å arvetøy, for mye klær blir jo knappest slitt før ungen har rukket å vokse ut av det. Mine unger har vært kjempeheldige og arve klær etter søsteren min sine unger, og jeg synes det er like artig hver gang jeg kan "shoppe" i klesskapene til tanteungene mine. Lillesøster har også arvet mye veldig fine klær etter tremenningen sin i Trondheim, søskenbarnene til nevne tremenning kunne nemlig ikke arve klærne fordi foreldrene av prinsipp ikke tok i mot bruke klær.
![]() |
#8 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøy
Ein kan finne på ganske mykje gøy for pengane ein sparer på å få pent brukte Troll-dressar og Bula-dunjakker på døra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg blir veldig takknemlig når noen spør om vi vil ha klær til junior. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyVi har arvet ganske mye til lillesøster nå, og jeg er kjempeglad for det. Tar det ikke som en fornærmelse. Vi har ikke dårlig råd, men mye å bruke penger på og jeg synes det er flott å arve tøy. Skulle ønske jeg arvet noe til storebror også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyAltså, man vet jo aldri. Man kan helt sikkert komme ut for mennesker som blir fornærmet av det også.
![]() |
#12 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyDet er da veldig vanlig? Å ha langere i omgangskretsen som man er så heldig at man får klær fra? Det er jo sånn som snakkes om i barnehagene og sånn, så jeg tenker at det vel knapt finnes folk som vil bli fornærmet over et sånt tilbud. Det kan være mange grunner til å takke nei, men det har jeg vel heller aldri egentlig aldri hørt om.
![]() |
![]() |
#13 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg blir bare glad når jeg får spørsmål om å arve klær, og jeg tror ikke noen har blitt fornærma når jeg har spurt om de vil overta klær etter Lille Ville, heller. Lille Ville selv synes visst det er stas å arve, hun var så fornøyd da hun fikk "ny" kjole og fortalte alle at hun hadde fått den av ei venninne i barnehagen.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyBroren min har takket nei et par ganger, fordi de rett og slett har hatt for mye (og han har tvillinger som arver etter min ene snuppe
![]() |
![]() |
#15 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Hvis jeg hadde vært din nabo så hadde jeg blitt smigret over at du hadde tenkt tanken når du så meg og blitt veldig glad for det.
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg har opplevd at folk har blitt fornærmet. Mannen til ei venninne blånektet nemlig å ta imot noe som helst fra oss, da han kun ville at datteren skulle ha nytt. Og der VAR det faktisk økonomiske hensyn inn i bildet, selv om det ikke var noe jeg sa høyt. Men han er fra Karibien, og venninna mi prøvde å unnskylde han med at det i hans kultur lå stor ære i nye ting. Vel, at de kjøpte kun nytt til barnet mens de sto i fare for å bli kastet ut av leiligheten pga. manglende betaling, er ikke særlig ærefullt i min bok, men han om det.
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyDet er garantert noen som tar seg nær av det også, men da tenker jeg at de såre følelsene får de ha for seg selv. De fleste av oss hopper av glede ved tilbud om arvetøy.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er jo en annen sak. Når jeg leverer til brodern så vet jeg jo at en av tvillingjentene gleder seg hemningsløst fordi hun ELSKER stilen til snuppa. Disse folka som jeg ikke kjenner synes kanskje at tingene våre er dødskjipe. Men det lå en bobledress og en del ganske tidløse dongribukser oppi der også, så noe må vel komme til nytte.
![]() |
![]() |
#19 |
maler
|
Jeg snakker ikke om stil her, jeg snakker om klær som er veldig langt forbi mitt nivå hvor det blir vaskefiller. Stil er jeg ikke så nøye på, barnetøy er barnetøy på et vis, det meste duger til barnehagebruk. Men tromler man ullgensere, blir det ikke bra.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg, selv, har tatt meg nær av arvetøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|