|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...
Hvordan tvinger handelstanden på oss tradisjoner vi ikke vil ha, mener du? Du feirer ikke jul med juletre heller da, regner jeg med?
![]() |
#2 |
By the Sea
|
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Handelsstanden er skikkelig slem.
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Jeg vet at halloween ikke er noen gammel norsk skikk. Min niåring derimot, synes halloween er gøy. Jeg er alltid åpen for nye ting.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Jeg fatter ikke at det er problematisk å gå knask eller knep den riktige dagen (som folk jo vet når er), vi legger da ikke nyttårsfeiringen eller julfaften til nærmeste lørdag?
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Men gitt at barnet deres er invitert på Halloweenfest 29. oktober. Hele klassen er bedt, "alle" skal dit og det er den store snakkisen blandt barna. Vertsforeldrene har planlagt at ungene skal ut på "knask eller knep" den kvelden, dvs. den 29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ræv med ører
Jeg må innrømme at det er en vanskelig problemstilling, og jeg ser på det som svært usannsynlig også, foreldrene virker mer oppegående enn som så her i området.
![]() |
#7 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Gå på fest lørdag, men gå rundt den 31. Vis gjerne til denne artikkelen: http://www.aktivioslo.no/guide/halloween/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Dersom hele nabolaget er med på å gå på nærmeste lørdag er det jo forsåvidt greit, så lenge man holder seg til en dag. Årsaken til at jeg ikke er positiv til å gå andre dager enn selve Halloween er at det lett utarter, også har man de samme ungene sprigende på døren to-tre dager på rad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ræv med ører
Jepp, det er et poeng også, det er jo ganske utopisk å håpe at hele nabolaget forholder seg til en feil dato, og jeg er ikke interessert i å dele ut godteri i tre dager. Det er mange barn her i området, og det hadde blitt både veldig dyrt og veldig slitsomt. Hvorfor gjøre det vanskelig når det egentlig er så utrolig enkel?
![]() |
#11 |
By the Sea
|
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Hvordan kan man tro at det vil bli vellykket og hyggelig å gå knask eller knep for ungene en dag hvor ingen er forberedt på det og sikkert ikke har stort å dele ut (kanskje verken av godteri eller velvilje)?
![]() |
#12 |
superbruker
|
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Jeg ville spurt hvorfor de skal gå knask eller knep på feil dag. Forøvrig lurer jeg veldig på hvordan de har tenkt å gjennomføre det. Alle til samme hus samtidig? Ser for meg at det blir kaotisk. Syns det er for mange på en gang når de 5-6 stykker og det blir lett kaos når alle står i døråpningen og har hendene nede godtebollen samtidig.
![]() |
#13 |
ræv med ører
Det hadde jeg ikke tenkt på engang :synes plutselig at det ble enda mer idiotisk:
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Jeg tror forresten ikke jeg ville latt mitt barn gå runden uten følge av voksne, så det kan være greit å sjekke om vertsfamilien har tenkt å være med ungene ut, eller om de bare blir sendt ut døra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Jeg trodde disse halloweenfestene ble arrangert som et (lurt) alternativ til knask eller knep, jeg.
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Halloween-frustrasjoner ...Her er sønnen på 9 år bedt på Halloweenfest fredag 28 oktober, men regner da med at det er kun fest. Har ikke spurt, går de en runde så får de bare gjøre det, ikke verdens undergang. Datteren på 6 år er bedt på fest den ordentlige dagen mandag 31 okt.
![]() |
|
|