Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Halloween-frustrasjoner ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-11, 19:18   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-frustrasjoner ...

Opprinnelig lagt inn av ingis, her.

Halloween er en amerikansk tradisjon som handelsstanden har innført. Her deles ikke ut noe godteri annet enn til vår tradisjonelle nyttårsbukker....

Hvordan tvinger handelstanden på oss tradisjoner vi ikke vil ha, mener du? Du feirer ikke jul med juletre heller da, regner jeg med?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 19:21   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Handelsstanden er skikkelig slem.

Gammel 22-10-11, 20:01   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at halloween ikke er noen gammel norsk skikk. Min niåring derimot, synes halloween er gøy. Jeg er alltid åpen for nye ting. Ergo feirer vi. Vi skal ha bestevenninnene til niåringen med familier på fest her den 29. Nabobarna pleier å knaske eller knepe den 31. Ergo deler vi ut snop den 31. og fester den 29.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:07   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg fatter ikke at det er problematisk å gå knask eller knep den riktige dagen (som folk jo vet når er), vi legger da ikke nyttårsfeiringen eller julfaften til nærmeste lørdag?

Unger som kommer andre dager enn den 31. oktober får ingenting her i huset. Heldigvis har det ikke skjedd i vårt nabolag ennå.

Halloween er dessuten skikkelig moro! Her kler både barn og voksne seg ut (barna går knask eller knep med en utkledd voksen mens den andre voksne skaper uhyggelig stemning mens den deler ut til de som ringer på). Gleder meg allerede!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:16   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Men gitt at barnet deres er invitert på Halloweenfest 29. oktober. Hele klassen er bedt, "alle" skal dit og det er den store snakkisen blandt barna. Vertsforeldrene har planlagt at ungene skal ut på "knask eller knep" den kvelden, dvs. den 29.

Hadde dere da holdt barnet hjemme? Hadde dere ringt vertsforeldrene og sagt "Altså, dette kan dere ikke gjøre, det er bare den 31. det er ok?"

En ting er hva jeg synes, noe annet er hva jeg ville ha gjort.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:21   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men gitt at barnet deres er invitert på Halloweenfest 29. oktober. Hele klassen er bedt, "alle" skal dit og det er den store snakkisen blandt barna. Vertsforeldrene har planlagt at ungene skal ut på "knask eller knep" den kvelden, dvs. den 29.

Hadde dere da holdt barnet hjemme? Hadde dere ringt vertsforeldrene og sagt "Altså, dette kan dere ikke gjøre, det er bare den 31. det er ok?"

Jeg må innrømme at det er en vanskelig problemstilling, og jeg ser på det som svært usannsynlig også, foreldrene virker mer oppegående enn som så her i området.

Jeg ville garantert forsøkt å prate med foreldrene, og hintet frem om at det er supert med fest den 29. men at man ikke går knask eller knep denne dagen- og at barna kan få seg ganske mange kjedelige reaksjoner og svar.

Jeg ville nok ikke holdt ungen borte fra en bursdagsfest bare fordi de knasket feil dag, selv om jeg innerst inne hadde hatt lyst på det. Og heldigvis er det jo noen andre som driter seg ut, og ikke jeg.

Gammel 22-10-11, 20:24   #7
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg tror jeg ville ha sendt ungen, men forberedt både ungen (og muligens vertsforeldrene avhengig av forholdet jeg hadde til dem) på at det kunne komme til å bli mange som sa nei pga. at det var feil dag.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:39   #8
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gå på fest lørdag, men gå rundt den 31. Vis gjerne til denne artikkelen: http://www.aktivioslo.no/guide/halloween/

Eventuelt går en rundt til foreldrene til de ungene som er med på festen, ikke til andre hus.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:17   #9
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Dersom hele nabolaget er med på å gå på nærmeste lørdag er det jo forsåvidt greit, så lenge man holder seg til en dag. Årsaken til at jeg ikke er positiv til å gå andre dager enn selve Halloween er at det lett utarter, også har man de samme ungene sprigende på døren to-tre dager på rad.

Gammel 22-10-11, 20:22   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Dersom hele nabolaget er med på å gå på nærmeste lørdag er det jo forsåvidt greit, så lenge man holder seg til en dag. Årsaken til at jeg ikke er positiv til å gå andre dager enn selve Halloween er at det lett utarter, også har man de samme ungene sprigende på døren to-tre dager på rad.

Jepp, det er et poeng også, det er jo ganske utopisk å håpe at hele nabolaget forholder seg til en feil dato, og jeg er ikke interessert i å dele ut godteri i tre dager. Det er mange barn her i området, og det hadde blitt både veldig dyrt og veldig slitsomt. Hvorfor gjøre det vanskelig når det egentlig er så utrolig enkel?

Gammel 22-10-11, 20:23   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kan man tro at det vil bli vellykket og hyggelig å gå knask eller knep for ungene en dag hvor ingen er forberedt på det og sikkert ikke har stort å dele ut (kanskje verken av godteri eller velvilje)?

Gammel 22-10-11, 20:36   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville spurt hvorfor de skal gå knask eller knep på feil dag. Forøvrig lurer jeg veldig på hvordan de har tenkt å gjennomføre det. Alle til samme hus samtidig? Ser for meg at det blir kaotisk. Syns det er for mange på en gang når de 5-6 stykker og det blir lett kaos når alle står i døråpningen og har hendene nede godtebollen samtidig.

Gammel 22-10-11, 20:37   #13
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg ville spurt hvorfor de skal gå knask eller knep på feil dag. Forøvrig lurer jeg veldig på hvordan de har tenkt å gjennomføre det. Alle til samme hus samtidig? Ser for meg at det blir kaotisk. Syns det er for mange på en gang når de 5-6 stykker og det blir lett kaos når alle står i døråpningen og har hendene nede godtebollen samtidig.

Det hadde jeg ikke tenkt på engang :synes plutselig at det ble enda mer idiotisk:

Gammel 22-10-11, 20:57   #14
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Standard

Jeg tror forresten ikke jeg ville latt mitt barn gå runden uten følge av voksne, så det kan være greit å sjekke om vertsfamilien har tenkt å være med ungene ut, eller om de bare blir sendt ut døra.

Gammel 22-10-11, 21:13   #15
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg trodde disse halloweenfestene ble arrangert som et (lurt) alternativ til knask eller knep, jeg. Kostymer, godis og moro uten å gå på dørene til kreti og pleti. Jeg hadde blitt litt satt ut hvis jeg fikk en skoleklasse på døra, ja.
Forøvrig blir godiset kjøpt inn til 31. her.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 00:22   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Her er sønnen på 9 år bedt på Halloweenfest fredag 28 oktober, men regner da med at det er kun fest. Har ikke spurt, går de en runde så får de bare gjøre det, ikke verdens undergang. Datteren på 6 år er bedt på fest den ordentlige dagen mandag 31 okt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 11:16   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit å vite - jeg spurte nettopp om det samme i en annen tråd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.