|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som drikker te!Sett frem både sukker og sukketter, og et lite fat som folk kan legge de brukte teposene på. For jeg bruker helst poser.
![]() |
#22 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Dere som drikker te!På helsekosten finnes et merke som heter London fruit and herb tea. Dette er poseteer, men jeg synes de er super gode og de trenger du absolutt ikke sukker i. Du får også kjøpt en eske med en blanding av forskjellige smaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Dere som drikker te!Selv om jeg helst lager på kanne, har vi også massevis av teposer i hus, de bor i en treboks med seks rom. Jeg pleier å sette fram et utvalg i ei skål, gidder ikke ta fram hele boksen. Selv drikker jeg altså ikke fruktte, men jeg drikker posete av og til jeg og. Av de jeg får tak i her foretrekker jeg da English Breakfast-blandingen til Twinings.
![]() |
![]() |
#24 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Dere som drikker te!Jeg pleier å sette frem en stor krukke med teposer, brune sukkerbiter og melk til hverdagsbesøk. Om jeg husker det, finner jeg også frem skjeer og skåler. :dårlig vert: Teposene er salig blanding av dyr og mindre dyr te, men jeg ville nok anbefale dere å ha én svart te (Earl grey eller English breakfast) og noe slags urtete (Pukka-posene er fine).
![]() |
#25 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som drikker te!Dersom du har sukker, melk og sitron som tilbehør burde du være sikret de aller fleste preferanser.
![]() |
#26 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Dere som drikker te!Vi har en sånn slags boks (uten lokk) fra Dilmah- den har fire rom som vi legger teposer i, og på midten er det en sånn greie å holde i. Utrolig godt forklart |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Dere som drikker te!Løsvektte er ikke nødvendigvis det beste, etter min mening. Endel løsvektte står veldig luftig til, særlig i disse "dispenser"- sakene i butikker, slik at de mister smak og aroma. Da takker jeg meg til en god posete. Prince of Wales, den svarte fra Twinings, er en god allroundte som mange liker. 2 av dem i en termos med vann, la trekke, ta posene ut før det er bittert ( ikke mange minuttene som skal til) og saken er biff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Dere som drikker te!
Større matbutikker, eller helsekostbutikker. London fruit-teposene får man kjøpt på Staples også.
![]() |
#30 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Dere som drikker te!blivakker.no har Pukka-te, jeg pleier å kjøpe på helsekost |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Dere som drikker te!Jeg bruker en kanne fra bodum av glass som ligner den som er vist ovenfor her. I den lages det vanligvis urte eller rooibos te. Hvis vi skal lage te av klassisk type, har vi en kanne i keramikk til det. Alle jeg kjenner som drikker mye te serverer te ferdig på kanne. I tillegg har jeg en treboks av lokk med 12 rom, jeg har kjøpt min i Nederland, så vet ikke hvor du kan kjøpe en sånn en her, men kaffe og tebutikker som selger i løsvekt bør føre det. Ikke kjøp te i løsvekt om de ikke er lagret i mørke lufttette beholdere og helst et sted med litt omsetning. Te er ferskvare.
![]() |
#33 |
Protonterapeut
|
Det er ikke noe galt med Twining.
![]() |
#35 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Dere som drikker te!Sånn apropos servering. Har Sagaform en ny te-serie med brede kopper, tesil og kanne.
![]() |
#36 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Dere som drikker te!Og for all del, ikke bland alle de nyinnkjøpte teposene i samme krukke. De tar smak av hverandre!
![]() |
#37 |
Einsam
|
Har du smakt First Price sin? Sist redigert av Maxine : 24-10-11 kl 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: der min pute ligger
![]() |
![]() Sv: Dere som drikker te!Det finnes en del teforetninger som selger god te. jeg kjøer en del hos Palais de The som har butikk på Majorstua og Grynerløkka. De arrangerer tekurs. De har dyre poseteer, unødvendig dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|