Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-11, 09:28   #21
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

I den barnehagen jeg jobber i, legger vi vekt på å ha en ryddig grovgarderobe og garderobe.
Vi bruker litt tid hver dag på å rydde (evnt vaske) i hyller, legge avglemte ting enten i rett hylle eller på "ingen-eier-hylla" o.l.

Garderoben er det første foreldrene møter når de leverer/henter, og det er hyggelig å møte den ryddig.

Da vi byttet bhg til barna, til den de går i nå, var det stor forskjell på stor og liten avdeling. Stor avdeling hadde det mye mer ryddig og oversiktelig enn liten.
Jeg tok det opp med de ansatte på liten avdeling, for der var det så rotete og ting forsvant i fleng.
Ull, votter, sokker osv.
Da ble det skjerpet inn, og etter det har det kun forsvunnet en matboks. (Som kom tilbake denne uka).

På stor avdeling var det mer ryddig, og frem til i høst har det kun forsvunnet en lue der. (Dog ReimaTec). Ja, samt flust av gummistrikkene som de fleste dresser har nå. (Ikke vanlig buksestrikker nei, man går for de dyrere strikkene. )

Men i forrige uke forsvant altså et par Viking Thermo. Som stod i voksenhøyde, ytterst, med kun guttenaboer. (Råsa støvler.. de eneste av det slaget på avdelingen.) Kjipt!
Men nye er kjøpt inn. Ikke med et smil, men dog kjøpt inn.

Barnehagen har vel ingen ansvar for dette, selvom jeg ikke akkurat har smilt når jeg hver morgen har kikket rundt i garderoben.
De støvlene står garantert hjemme hos noen. Det er jeg sikker på.

Men jeg forventer at de legger litt vekt på gode rutiner i når det kommer til orden i garderoben. (Jeg som mor rydder på barnas plass hver dag, så helt uten ansvar er ikke jeg heller.)

Så som svar på spørsmålet: Jeg har tatt opp problemstillinga, ansatte er enig og de har gjort noe med saken.

Gammel 22-10-11, 09:45   #22
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Veldig lite, tenker jeg. Barnehagen bør holde det ryddig, sånn generelt, og så må vi foreldre selv sørge for oversikt over tingene til våre egne barn. At enkelte foreldre svimer med seg feil tøy hjem eller stjeler (så vanlig kan det virkelig ikke være) synes jeg det er helt tullete å gi barnehagen ansvaret for.

Og så blir jeg helt sånn når jeg hører folk får erstattet vinterdresser og sånt som har fått revner i barnehagen. Bør jeg forvente krav om økonomisk kompensajon om naboungen sliter hull på Reimadressen sin i hagen min, liksom.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 09:48   #23
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

I min barnehage er det 85 barn som deler fin- og grovgarderobe. Det er et mareritt å orientere seg i dette når klær og sko ikke er merket.

Gammel 22-10-11, 09:52   #24
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns foreldre også må sjekke klærne de tar på ungen sin jeg. Det er sikkert ikke vondt ment, men vi har flere ganger opplevd at ting har blitt borte i noen uker for så å plutselig dukke opp igjen. Dette er jo ikke barnehagens skyld i det hele tatt, når skoene jo står på den riktige plassen. Men noen foreldre ber ungene finne skoene sine og kle på seg selv, og da kan det skje at ungen tar den første skoen som ligner den de har selv...

En gang var det en bestemor som ringte oss i fortvilelse etter at bestefar hadde hentet barnebarnet og når de kom hjem hadde bestemor sett at skoene barnet hadde på seg hadde et annet navn på seg. Dette var jo ikke noe problem da, de sa i fra og vi fikk igjen skoene raskt. Min mann har også tatt på våre unger feil sko flere ganger (da gjerne samme skoene men i feil størrelse), og vi har selvsagt sagt fra om dette med en gang.

Gammel 22-10-11, 10:22   #25
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Og så blir jeg helt sånn når jeg hører folk får erstattet vinterdresser og sånt som har fått revner i barnehagen. Bør jeg forvente krav om økonomisk kompensajon om naboungen sliter hull på Reimadressen sin i hagen min, liksom.

Barnehagen vår informerer stadig om at vi må huske på at klærne ungene har i barnehagen er arbeidsklær. Det snekres, limes, males og akes.

Jeg kunne virkelig aldri tenkt meg å be barnehagen erstatte et plagg som ble ødelagt der. Hvordan skulle det ende? Barnehagen tør ikke dra på skogtur, snekre og annet som kan medføre erstatningsansvar?

Gammel 22-10-11, 10:30   #26
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi har bare mistet noen få plagg, men jeg rydder på plassen til jenta mi hver dag og kunne ønske at barnehagen hadde noe mer orden i "tilovers-tøy" som ligger og slenger rundt omkring i hauger, synes faktisk ikke det gir et godt inntrykk når det er det første man ser om morgenen. Mulig de rydder i det, men det ser ikke helt sånn ut. De er veldig på at ungene skal kle seg selv og de vet stort sett ingenting om man spør om noe, da er standardsvaret: Hun kledde seg selv.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 10:32   #27
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Når det er en, veldig liten, garderobe på 60 barn, sier det seg selv at vi barnehageansatte ikke klarer huske hvilken genser, lue og vott, som tilhører hvilket barn.

Innimellom blir dessverre tøy rotet bort. Ofte undrer jeg meg på hvorfor foreldre kjøper votter til 400 kroner til toåringen. Ikke klarer ungen gripe om bøtte og spade, hun klarer faktisk ikke bruke hendene, og i tillegg går mor i fistel om en vott har havnet i tørkeskapet, eller ikke havnet i tørkeskapet, eller blitt vrengt eller ikke vrengt, og gud forby havnet på nabohylla, for der kan man jo ikke leite...

Gode, varme ullvotter, som ikke koster en formue, samt et regntrekk, og ungen er varm og klarer bruke hendene.

Det samme går for utetøy generelt. Stort nok til at det er behagelig, varmt og tørt, og ikke så forbanna dyrt at du får hjerteinfarkt om ungen finner på å slite hull i buksebaken.

Tyver kan vi ikke gardere oss mot, dessverre, og låsbare skap... Vel, da har du aldri vært med på å skulle få 60 unger ut på en gang, for ikke å snakke om inn. Skulle vi styrt med 60 nøkler, som
potensielt kunne somles bort, og du aner ikke hvor fantastisk langfingret visse 5-6 åringer, eller en toåring med krakk kan være... Jadda.

De fleste av oss barnehagefolk kjemper en desperat kamp for å holde orden i garderoben, både for ikke T tøy skal somles bort, men også fordi en ryddig garderobe gir et hyggeligere og reinere inntrykk. Men for å klare dette, er vi altså avhengige av hjelp, fra foreldre. Merke, merke og atter merke!

Ellers skal jeg være den aller første til å sukke høyt og tydelig over mange av dagens barnehagegarderober, med altfor liten plass, både til unger og klær.

Mye av dette er resultat av dagens barnehagepolitikk. Kravet om full barnehagedekning, til en minimum av pris, har gitt fritt spillerom for aktører som syns det er en lur ting å stappe mest mulig unger inn på minst mulig plass, på ferrest mulig voksne. Og da sparer de på plass der de kan spare, og det innebærer blant annet felles garderobe.

Har dere virkelig 60 barn i samme garderobe?

Å grunnen til at man kjøper dyre ting er vel fordi man har funnet noe som fungerer, selv lette vi lenge før vi fant votter som fungerte godt nok for poden, det samme gjelder klær, men jeg er ikke redd det skal bli ødelagt da, han får leke i det han har. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal klage på at barna har skikkelig tøy, om det er dyrt eller billig spiller vel ingen rolle.

Jeg jobber i barnehage selv, det er ikke mange foreldre som har brydd seg om klærne har blitt ødelagt heldigvis. Det finnes selvsagt noen som tar fullstendig av om en sokk er borte men som regel har de jo forståelse for at noe kan bli borte.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 10:35   #28
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns barnehagen har et visst ansvar. De må oppfordre og lære ungene å holde orden på plassen sin og passe på at ungene er litt beskyttet når de skal holde på med grisete ting (type formingsaktiviteter etc). Men jeg vil ikke at de skal bruke tiden sin på garderoben i stedenfor ungene og jeg vil heller ikke at de skal be ungene ta det med ro ute fordi klærne kan bli ødelagt.
Mitt ansvar er å merke klærne til ungene og se over plassene dems hver gang jeg henter. Finner jeg ikke alt tar jeg en leterunde før jeg nevner for en ansatt at jeg mangler noe. Hittil har vi ikke mistet noe for det har dukket opp etter kort tid.
Og så må jeg selvfølgelig sørge for at de har nok skifteklær av rette sorten sånn at det ikke skal være nødvendig å bruke låneklær eller evt andres klær.

Her er de vel maks 35 barn i garderoben og grovgarderoben. Hver av småbarnsavdelingene har egne garderober.

Sist redigert av star : 22-10-11 kl 11:40.
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 10:50   #29
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

I min barnehage er det 85 barn som deler fin- og grovgarderobe. Det er et mareritt å orientere seg i dette når klær og sko ikke er merket.

85 barn i ein garderobe?? Dersom dette er normalen, er det ikkje rart ting forsvinner.

Eg merker alt, og har til gode å mista meir enn nokre sokkar og vottar (om ein ser vekk frå jakka eg nemde). Men barnehagen me brukte er streng på at det skal vera orden i garderoben, både med tanke på klær, vasking og det at den vert nytta som leikeområde. Borna heilt ned på småbarnsavdeling har ansvar for å halda orden i si hylla, men får sjølvsagt hjelp til dette av dei vaksne. Men det er likt for alle, store og små, alle skal rydda etter seg.

Gammel 22-10-11, 10:51   #30
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det er nesten 80 barn i vår garderobe også, er nok sikkert ikke så uvanlig.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 13:05   #31
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de skal oppfordre barna til å henge jakker/dresser opp og sette sko på plass. Ikke særlig bra for verken liten eller stor å snuble rundt i fjørten cherroxer som ligger strødd i garderoben. Hvis klær regelrett blir stjålet av andre foreldre/barn, synes jeg ikke det er barnehagens ansvar. Jeg vil heller at de skal passe på barna enn på jakkene, og barnehager flest er vel ikke akkurat overbemannet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 13:45   #32
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt svinn må man regne med, men forsvinner dyre ting sporløst i stort antall er det vel ikke usannsynlig at det er noen foreldre som faktisk stjeler og det kan vel ikke barnehagen lastes for. Dermot kan man ta det opp på foreldremøte.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 15:09   #33
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er stor forskjell på barnehageavdelinger med tanke på ryddighet i garderobene. Enkelte steder har de stålkontroll, mens andre steder er det det glade vanvidd. Jeg tenker at de ansatte må ha et visst ansvar for å holde orden i garderoben, foreldrene må ha et ansvar for å merke tøy.

Selvsagt skal vi sørge for at det er en viss orden i garderoben. Det er nok helt klart forskjeller på hvordan hver enkelt barnehage løser dett. Gode rutiner er et godt utgangspunkt.
Barnas klær er også foreldrenes ansvar. Når man henter barnet sitt bør man sjekke over barnas kurv. Har barnet alt som er nødvendig i kurvene sine? Ta hjem skittent eller for smått tøy osv osv.

Hadde alle foreldre hatt bedre rutiner når det gjelder skiftetøy, så hadde det ikke vært så kaotiskt som det ofte blir.

Jeg har ikke tal på hvor mange kurver og hyller vi har i barnehagen som bugner over av tøy, og dertil tøy som ikke er videre fornuftig. Vi jobber for at barna skal bli mest mulig selvhjelpne i forhold til påkledning, men hvordan kan man forvente at barnet vet hva det skal tre på seg når kurven inneholder 10 gensere og en truse. Noen fyller på kurven nesten daglig, men tar aldri hjem noe. Det sier seg selv at det blir kaos.

Så ja, barnehageansatte har et ansvar, men da må foreldre i hvertfall prøve å legge forholdene til rette.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 15:14   #34
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg greier knapt nok å ha kontroll over klærne til våre to barn, og forventer ikke at barnehagen alltid skal ha oversikt over garderoben til 80 barn.

Her er det alltid stor topp på kurvene med gjenglemt tøy både på skolen og i barnehagen. Mye av dette er uten navn. Foreldre er slettes ikke alltid flinke selv heller.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 15:14   #35
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Ja nå ser jeg jo et dere smarte damer allerede har sagt akkurat det samme.

Note to self: Les hele tråden

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 15:14   #36
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Kan ikke kreve at barnehagen skal erstatte ting som blir borte, nei.

Vi opplevde flere ganger at dyre ting forsvant. Ikke det billige. Av og til dukket disse tingene opp igjen når sesongen var over. Da bare lå reimalua i hylla igjen, eller goretexskoene sto på plassen sin i garderoben. Når mai/juni kom liksom..
Var flere som opplevde det i den barnehagen der, så ingen tvil om hva som foregikk.
Men langt ifra alt kom til rette.
Var to avdelinger på garderoben, også grovgarderoben. Så ikke så altfor mange barn pr garderobe. Orden var det også. Vi merket ALT av klær. Hver minste lille sokk blir alltid merket. Også nå som han går i 2.klasse. Så det er ikke grunnen i vårt tilfelle hvertfall.

I den andre barnehagen han gikk i mistet vi lite. Men det var også en veldig liten barnehage med bare to avdelinger. Orden kan jeg vel si at det ikke var der. Men likevel mistet vi bare en lue og en ullbuff de to årene han gikk der.

Nå på skolen/SFO har vi kun mistet to pannebånd tror jeg. Muligens et par hansker også, men det er småting som ikke er så veldig irriterende å miste.
De har vært godt merket de også. Det er to klasser som deler garderobe der. Og det er fullstendig kaos!

Vi har alltid hatt det ryddig i hyllen hans -både i barnehagen(e) og på skolen/SFO. Men hver eneste dag (nå på skolen) finner jeg andres klær i hans hylle. Hver eneste dag. Til og med poser med gamle brødskiver ligger i hans hylle..
Jeg prøver så godt jeg kan å legge det i riktig hylle. Men det er mye uten navn. Noe kan sønnen min kjenne igjen og legge i rett hylle. Men merkingen er dårlig på skolen.

Jeg har jobbet i flere barnehager selv og i enkelte av de har det vært mye som har forsvunnet på merkelig vis. I den ene barnehagen ble et foreldrepar tatt på fersken av en av de ansatte og da ble det slutt på at de dyre tingene forsvant. Så selv om de påsto at de aaaaldri hadde tatt noe og det som de tok akkurat den dagen bare var en "feil", så var det jo tydelig at de løy når ting sluttet å forsvinne. Og der var foreldrene veldig flinke med å merke klærne også. På foreldremøte ble vi enige om at hvis vi ansatte hadde tid så kunne vi merke klær som ikke var merket hjemmefra. Med sprittusj. Så klart hvis vi visste helt sikkert hvem eieren var. Så hadde vi en rolig stund så hendte det seg.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 15:31   #37
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Merke. Og jevnlig gå gjennom tøyet selv. Sier hun som fikk påpekning på å ha lagt igjen 16 luer men ingen body i sist uke. og det er desverre sant.

Gammel 22-10-11, 16:36   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klager absolutt ikke på dyrt tøy. For min del kan tøyet koste hva det vil. Men jeg blir småsprø, når ungen kommer med dyrt tøy, som ikke kan lekes i, og jeg får kjeft når poden har blitt skitten eller fått en rift i baken.

Jepp, det skjer faktisk, noen foreldre tror visst at barnet skal stå pent opp og ned og føre en samtale i utetiden, ikke sitte godt planta i en gjørmedam.

Kjøp så dyrt tøy dere bare vil, men som det ble klokt sagt over her, vit at det er barnas arbeidstøy. Er det bare votter til 400 kroner som duger, ikke få neller om ene votten en dag ligger i nabohylla...

Gammel 22-10-11, 17:00   #39
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Er det virkelig folk som klager på at dressen er blitt skitten under lek? Det jeg får neller av er barnehageansatte som sier jeg må vaske dressen hver gang den er skitten ( og likevel tørr).

Gammel 22-10-11, 17:01   #40
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Gode, varme ullvotter, som ikke koster en formue, samt et regntrekk, og ungen er varm og klarer bruke hendene.

Tips til gode og hvor man får kjøpt dem?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.