Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-11, 20:41   #1
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Har visst hatt flaks med barnehagene barna har gått i opp gjennom årene, aldri mistet noe.

Synes det er foreldres oppgave å sørge for orden på barnets plass, og i barnets hylle/skap/skuff eller hva de har til å ha ekstratøy i. I bhgtiden bør det herske en viss orden, det regner jeg vel med er en del av pedagogikken? Å lære ungene til å holde orden på egen plass, etter at de har vært ute osv. Ser ikke at det er noe problem i nåværende bhg. . .

Gammel 22-10-11, 23:13   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tips til gode og hvor man får kjøpt dem?

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Har visst hatt flaks med barnehagene barna har gått i opp gjennom årene, aldri mistet noe.

Synes det er foreldres oppgave å sørge for orden på barnets plass, og i barnets hylle/skap/skuff eller hva de har til å ha ekstratøy i. I bhgtiden bør det herske en viss orden, det regner jeg vel med er en del av pedagogikken? Å lære ungene til å holde orden på egen plass, etter at de har vært ute osv. Ser ikke at det er noe problem i nåværende bhg. . .

Vi har jo hatt barn i samme bhg i fem år og jeg tror aldri vi har mistet så mye som en sokk. Men så er det jo en av personalet der som bare trenger et sniff i plagget, så vet hun hvem det tilhører.

Gammel 22-10-11, 21:36   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tips til gode og hvor man får kjøpt dem?

Eh... aner ikke hvor man får kjøpt ullvotter - jeg strikker dem.

(Og alle unger jeg har kjent med ullvotter, har enten hatt foreldre eller bestefoeldre, eller snille naboer. )

Regntrekk til ullvotter, tror jeg blant annet man får kjøpt på HM og Lindex.

Og jepp - jeg har, opptil flere ganger, fått sure kommentarer fra foreldre som ikke finner tøyet til poden - og så sier jeg at jeg skal ta en titt, og så kikker jeg på hylla til naboungen, og vips, kommer tøyet til rette igjen.

Men jeg skal ikke sutre for høyt. Guttungen min påsto på tro og ære han ikke hadde hverken regntøy eller gummistøvler på skolen - helt sant, han hadde det ikke! Vel, en dag dukket jeg opp på skolen for å se selv. Og tenkt det, du - på naboplassen hang en stk allværsjakke, en stk allværsbukse, og under sto et par gummistøvler -alt fint merket med Guttungen sitt navn. Så, det å kikke over til naboen, når man mangler noe på sin egen plass, er visst ikke helt enkelt.

Gammel 22-10-11, 01:36   #4
Frantzen
Passiv

Standard

Inagh sa det. Merking er det eneste som gir oss mulighet til å faktisk holde orden på tøyet. Og det er ikke rent uvanlig at det er de som er dårligst på å merke og selv legge ting på plass i garderoben, som klager mest over klær som forsvinner. Jeg generaliserer ikke, men vi gjør så godt vi kan, og kan ikke i tillegg ta ansvar for andres uorden.

Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 01:39   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har du grunn til å klage, direkte til den avdelingen det gjelder, Minni.

Gammel 22-10-11, 08:05   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er mitt ansvar å se til at mine barn har klærne sine å plassen sin når vi går derfra. Har ikke mistet noe, selv om veldig mye er navnet dårlig. At noen stjeler kan ikke barnehagen klandres for. De som tar med feil hjem tar det jo med tilbake

Gammel 22-10-11, 09:08   #7
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi merker alt. Alltid. I barnehagen treåringen går i har vi til dags dato ikke mistet noe. Der virker det som om det er svært gode rutiner på alt.

Storesøstra mistet en gang en dyr vott, men den falt i ei elv. Jeg synes det var helt greit at ingen hoppet etter.

Gammel 22-10-11, 09:25   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke alltid like lett å holde orden som mange her sier, men i alle barnehager jeg har jobbet så har vi brukt tid på å rydde etter at vi har kommet inn. det som da er merket havner på rett plass, resten i umerkakassen. Min erfaring er faktisk at det meste dukker opp igjen av det som blir borte. Vi har pleid å henge opp lapper dersom noe forsvinner og da kommer det til svars etterhvert. Det skjer forresten også ofte at de klærne foreldrene etterlyser ofte dukker opp hjemme.

Noe som ikke blir sagt noe om her, er jo alle de dyre klærne som ligger i umerkakassen som ingen savner, jeg syns det er like rart, jeg.

Gammel 22-10-11, 09:45   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke opplevd dette o barnehagen, men nikker til Inagh sitt innlegg. I garderoben hos oss er det femten barn sin har hver sin kurv og det aller meste er merket.

På skolen er det en helt annen historie dessverre. Vi har mistet vinterbukser, jakker, skøyter, joggesko og et utall innesko. Veldig frustrerende.

Gammel 22-10-11, 10:13   #10
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Gode rutiner i garderobe er viktig. Barnehagen vår er helt fantastisk flink til å holde orden og ha oversikt, vi har aldri mistet noe som helst der, og det er ikke fordi vi har oversikten selv, for å si det slik. Vi merker selvsagt alt tøy og alle sko, men ellers surrer vi og glemmer oss og har egentlig ikke oversikten. Lillesøster elsker å ha med litt ekstra skiftetøy også, og av og til hoper det seg opp og plassen hennes blir rotete og uoversiktelig. Selv om de ansatte alltid er flinke til å brette pent(!) tøyet som ligger der. I går fant jeg en lapp med "jeg trenger flere ullsokker" på lillesøsters plass, samt noe tøy i en plastpose merket med "kan ta med hjem". Så at liknende beskjeder var hengt opp på flere av plassene. Hvis noe blir borte fra barnehagen, vil jeg aldri finne på å klandre de ansatte, de gjør absolutt sitt.
Vi har forresten erfaring fra tre andre barnehager også, og jeg tror vi aldri opplevde å miste noe viktig, selv om de andre barnehagene ikke nødvendigvis var like gode på rutiner som den vi har barna i nå. Kanskje det har gått med et par sokker underveis, det har jeg i så fall glemt. Vi har alltid valgt relativt små barnehager med avdelinger med hver sin garderobe, kanskje det har noe med saken å gjøre eller kanskje vi bare har vært veldig heldige?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 10:28   #11
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

I den barnehagen jeg jobber i, legger vi vekt på å ha en ryddig grovgarderobe og garderobe.
Vi bruker litt tid hver dag på å rydde (evnt vaske) i hyller, legge avglemte ting enten i rett hylle eller på "ingen-eier-hylla" o.l.

Garderoben er det første foreldrene møter når de leverer/henter, og det er hyggelig å møte den ryddig.

Da vi byttet bhg til barna, til den de går i nå, var det stor forskjell på stor og liten avdeling. Stor avdeling hadde det mye mer ryddig og oversiktelig enn liten.
Jeg tok det opp med de ansatte på liten avdeling, for der var det så rotete og ting forsvant i fleng.
Ull, votter, sokker osv.
Da ble det skjerpet inn, og etter det har det kun forsvunnet en matboks. (Som kom tilbake denne uka).

På stor avdeling var det mer ryddig, og frem til i høst har det kun forsvunnet en lue der. (Dog ReimaTec). Ja, samt flust av gummistrikkene som de fleste dresser har nå. (Ikke vanlig buksestrikker nei, man går for de dyrere strikkene. )

Men i forrige uke forsvant altså et par Viking Thermo. Som stod i voksenhøyde, ytterst, med kun guttenaboer. (Råsa støvler.. de eneste av det slaget på avdelingen.) Kjipt!
Men nye er kjøpt inn. Ikke med et smil, men dog kjøpt inn.

Barnehagen har vel ingen ansvar for dette, selvom jeg ikke akkurat har smilt når jeg hver morgen har kikket rundt i garderoben.
De støvlene står garantert hjemme hos noen. Det er jeg sikker på.

Men jeg forventer at de legger litt vekt på gode rutiner i når det kommer til orden i garderoben. (Jeg som mor rydder på barnas plass hver dag, så helt uten ansvar er ikke jeg heller.)

Så som svar på spørsmålet: Jeg har tatt opp problemstillinga, ansatte er enig og de har gjort noe med saken.

Gammel 22-10-11, 10:45   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Veldig lite, tenker jeg. Barnehagen bør holde det ryddig, sånn generelt, og så må vi foreldre selv sørge for oversikt over tingene til våre egne barn. At enkelte foreldre svimer med seg feil tøy hjem eller stjeler (så vanlig kan det virkelig ikke være) synes jeg det er helt tullete å gi barnehagen ansvaret for.

Og så blir jeg helt sånn når jeg hører folk får erstattet vinterdresser og sånt som har fått revner i barnehagen. Bør jeg forvente krav om økonomisk kompensajon om naboungen sliter hull på Reimadressen sin i hagen min, liksom.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 10:52   #13
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns foreldre også må sjekke klærne de tar på ungen sin jeg. Det er sikkert ikke vondt ment, men vi har flere ganger opplevd at ting har blitt borte i noen uker for så å plutselig dukke opp igjen. Dette er jo ikke barnehagens skyld i det hele tatt, når skoene jo står på den riktige plassen. Men noen foreldre ber ungene finne skoene sine og kle på seg selv, og da kan det skje at ungen tar den første skoen som ligner den de har selv...

En gang var det en bestemor som ringte oss i fortvilelse etter at bestefar hadde hentet barnebarnet og når de kom hjem hadde bestemor sett at skoene barnet hadde på seg hadde et annet navn på seg. Dette var jo ikke noe problem da, de sa i fra og vi fikk igjen skoene raskt. Min mann har også tatt på våre unger feil sko flere ganger (da gjerne samme skoene men i feil størrelse), og vi har selvsagt sagt fra om dette med en gang.

Gammel 22-10-11, 11:22   #14
Stellebord

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Og så blir jeg helt sånn når jeg hører folk får erstattet vinterdresser og sånt som har fått revner i barnehagen. Bør jeg forvente krav om økonomisk kompensajon om naboungen sliter hull på Reimadressen sin i hagen min, liksom.

Barnehagen vår informerer stadig om at vi må huske på at klærne ungene har i barnehagen er arbeidsklær. Det snekres, limes, males og akes.

Jeg kunne virkelig aldri tenkt meg å be barnehagen erstatte et plagg som ble ødelagt der. Hvordan skulle det ende? Barnehagen tør ikke dra på skogtur, snekre og annet som kan medføre erstatningsansvar?

Gammel 22-10-11, 10:48   #15
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

I min barnehage er det 85 barn som deler fin- og grovgarderobe. Det er et mareritt å orientere seg i dette når klær og sko ikke er merket.

Gammel 22-10-11, 11:50   #16
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

I min barnehage er det 85 barn som deler fin- og grovgarderobe. Det er et mareritt å orientere seg i dette når klær og sko ikke er merket.

85 barn i ein garderobe?? Dersom dette er normalen, er det ikkje rart ting forsvinner.

Eg merker alt, og har til gode å mista meir enn nokre sokkar og vottar (om ein ser vekk frå jakka eg nemde). Men barnehagen me brukte er streng på at det skal vera orden i garderoben, både med tanke på klær, vasking og det at den vert nytta som leikeområde. Borna heilt ned på småbarnsavdeling har ansvar for å halda orden i si hylla, men får sjølvsagt hjelp til dette av dei vaksne. Men det er likt for alle, store og små, alle skal rydda etter seg.

Gammel 22-10-11, 10:02   #17
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Etter å ha hatt fire barn i flere forskjellige barnehager har vi aldri opplevd å miste noe dyrt. Jeg tror at om en Reima-dress eller et par goretex-sko forsvinner, så har noen stjålet de. Og det skal vel ikke barnehageansatte klandres for.

På SFO har vi mistet ei vinterjakke og de ansatte er sikker på at noen har stjålet den. Vi har lett over hele skolen, og det har vært flere sånne finn igjen gjenglemte klær-dager, men ingen jakke. Jakka er en ting, men det verste syns jeg var da snuppa og bestevennen begge ble frastjålet dagbøkene sine. Jeg vet de ikke burde ha med de på SFO, men det er nå sånn det er - de leker med de. Nøkkel og alt ble stjålet fra begge.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 11:35   #18
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns barnehagen har et visst ansvar. De må oppfordre og lære ungene å holde orden på plassen sin og passe på at ungene er litt beskyttet når de skal holde på med grisete ting (type formingsaktiviteter etc). Men jeg vil ikke at de skal bruke tiden sin på garderoben i stedenfor ungene og jeg vil heller ikke at de skal be ungene ta det med ro ute fordi klærne kan bli ødelagt.
Mitt ansvar er å merke klærne til ungene og se over plassene dems hver gang jeg henter. Finner jeg ikke alt tar jeg en leterunde før jeg nevner for en ansatt at jeg mangler noe. Hittil har vi ikke mistet noe for det har dukket opp etter kort tid.
Og så må jeg selvfølgelig sørge for at de har nok skifteklær av rette sorten sånn at det ikke skal være nødvendig å bruke låneklær eller evt andres klær.

Her er de vel maks 35 barn i garderoben og grovgarderoben. Hver av småbarnsavdelingene har egne garderober.

Sist redigert av star : 22-10-11 kl 12:40.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 14:05   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de skal oppfordre barna til å henge jakker/dresser opp og sette sko på plass. Ikke særlig bra for verken liten eller stor å snuble rundt i fjørten cherroxer som ligger strødd i garderoben. Hvis klær regelrett blir stjålet av andre foreldre/barn, synes jeg ikke det er barnehagens ansvar. Jeg vil heller at de skal passe på barna enn på jakkene, og barnehager flest er vel ikke akkurat overbemannet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 14:45   #20
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt svinn må man regne med, men forsvinner dyre ting sporløst i stort antall er det vel ikke usannsynlig at det er noen foreldre som faktisk stjeler og det kan vel ikke barnehagen lastes for. Dermot kan man ta det opp på foreldremøte.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.