|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Har visst hatt flaks med barnehagene barna har gått i opp gjennom årene, aldri mistet noe.
|
|
|
#2 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?
Vi har jo hatt barn i samme bhg i fem år og jeg tror aldri vi har mistet så mye som en sokk. Men så er det jo en av personalet der som bare trenger et sniff i plagget, så vet hun hvem det tilhører.
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Eh... aner ikke hvor man får kjøpt ullvotter - jeg strikker dem.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Inagh sa det. Merking er det eneste som gir oss mulighet til å faktisk holde orden på tøyet. Og det er ikke rent uvanlig at det er de som er dårligst på å merke og selv legge ting på plass i garderoben, som klager mest over klær som forsvinner. Jeg generaliserer ikke, men vi gjør så godt vi kan, og kan ikke i tillegg ta ansvar for andres uorden. |
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg synes det er mitt ansvar å se til at mine barn har klærne sine å plassen sin når vi går derfra. Har ikke mistet noe, selv om veldig mye er navnet dårlig. At noen stjeler kan ikke barnehagen klandres for. De som tar med feil hjem tar det jo med tilbake
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Vi merker alt. Alltid. I barnehagen treåringen går i har vi til dags dato ikke mistet noe. Der virker det som om det er svært gode rutiner på alt.
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Det er ikke alltid like lett å holde orden som mange her sier, men i alle barnehager jeg har jobbet så har vi brukt tid på å rydde etter at vi har kommet inn. det som da er merket havner på rett plass, resten i umerkakassen. Min erfaring er faktisk at det meste dukker opp igjen av det som blir borte. Vi har pleid å henge opp lapper dersom noe forsvinner og da kommer det til svars etterhvert. Det skjer forresten også ofte at de klærne foreldrene etterlyser ofte dukker opp hjemme.
|
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg har ikke opplevd dette o barnehagen, men nikker til Inagh sitt innlegg. I garderoben hos oss er det femten barn sin har hver sin kurv og det aller meste er merket.
|
|
|
#10 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Gode rutiner i garderobe er viktig. Barnehagen vår er helt fantastisk flink til å holde orden og ha oversikt, vi har aldri mistet noe som helst der, og det er ikke fordi vi har oversikten selv, for å si det slik. Vi merker selvsagt alt tøy og alle sko, men ellers surrer vi og glemmer oss og har egentlig ikke oversikten. Lillesøster elsker å ha med litt ekstra skiftetøy også, og av og til hoper det seg opp og plassen hennes blir rotete og uoversiktelig. Selv om de ansatte alltid er flinke til å brette pent(!) tøyet som ligger der. I går fant jeg en lapp med "jeg trenger flere ullsokker" på lillesøsters plass, samt noe tøy i en plastpose merket med "kan ta med hjem". Så at liknende beskjeder var hengt opp på flere av plassene. Hvis noe blir borte fra barnehagen, vil jeg aldri finne på å klandre de ansatte, de gjør absolutt sitt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?I den barnehagen jeg jobber i, legger vi vekt på å ha en ryddig grovgarderobe og garderobe.
|
|
|
#12 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Veldig lite, tenker jeg. Barnehagen bør holde det ryddig, sånn generelt, og så må vi foreldre selv sørge for oversikt over tingene til våre egne barn. At enkelte foreldre svimer med seg feil tøy hjem eller stjeler (så vanlig kan det virkelig ikke være) synes jeg det er helt tullete å gi barnehagen ansvaret for. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg syns foreldre også må sjekke klærne de tar på ungen sin jeg. Det er sikkert ikke vondt ment, men vi har flere ganger opplevd at ting har blitt borte i noen uker for så å plutselig dukke opp igjen. Dette er jo ikke barnehagens skyld i det hele tatt, når skoene jo står på den riktige plassen. Men noen foreldre ber ungene finne skoene sine og kle på seg selv, og da kan det skje at ungen tar den første skoen som ligner den de har selv...
|
|
|
#14 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Barnehagen vår informerer stadig om at vi må huske på at klærne ungene har i barnehagen er arbeidsklær. Det snekres, limes, males og akes.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?I min barnehage er det 85 barn som deler fin- og grovgarderobe. Det er et mareritt å orientere seg i dette når klær og sko ikke er merket.
|
|
|
#16 |
|
|
85 barn i ein garderobe??
|
|
|
#17 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Etter å ha hatt fire barn i flere forskjellige barnehager har vi aldri opplevd å miste noe dyrt. Jeg tror at om en Reima-dress eller et par goretex-sko forsvinner, så har noen stjålet de. Og det skal vel ikke barnehageansatte klandres for. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg syns barnehagen har et visst ansvar. De må oppfordre og lære ungene å holde orden på plassen sin og passe på at ungene er litt beskyttet når de skal holde på med grisete ting (type formingsaktiviteter etc). Men jeg vil ikke at de skal bruke tiden sin på garderoben i stedenfor ungene og jeg vil heller ikke at de skal be ungene ta det med ro ute fordi klærne kan bli ødelagt.
Sist redigert av star : 22-10-11 kl 12:40. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg synes de skal oppfordre barna til å henge jakker/dresser opp og sette sko på plass. Ikke særlig bra for verken liten eller stor å snuble rundt i fjørten cherroxer som ligger strødd i garderoben. Hvis klær regelrett blir stjålet av andre foreldre/barn, synes jeg ikke det er barnehagens ansvar. Jeg vil heller at de skal passe på barna enn på jakkene, og barnehager flest er vel ikke akkurat overbemannet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
can-jur
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Litt svinn må man regne med, men forsvinner dyre ting sporløst i stort antall er det vel ikke usannsynlig at det er noen foreldre som faktisk stjeler og det kan vel ikke barnehagen lastes for. Dermot kan man ta det opp på foreldremøte.
|
|
![]() |
|
|