|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?I den barnehagen jeg jobber i, legger vi vekt på å ha en ryddig grovgarderobe og garderobe.
![]() |
#22 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Veldig lite, tenker jeg. Barnehagen bør holde det ryddig, sånn generelt, og så må vi foreldre selv sørge for oversikt over tingene til våre egne barn. At enkelte foreldre svimer med seg feil tøy hjem eller stjeler (så vanlig kan det virkelig ikke være) synes jeg det er helt tullete å gi barnehagen ansvaret for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?I min barnehage er det 85 barn som deler fin- og grovgarderobe. Det er et mareritt å orientere seg i dette når klær og sko ikke er merket.
![]() |
#24 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg syns foreldre også må sjekke klærne de tar på ungen sin jeg. Det er sikkert ikke vondt ment, men vi har flere ganger opplevd at ting har blitt borte i noen uker for så å plutselig dukke opp igjen. Dette er jo ikke barnehagens skyld i det hele tatt, når skoene jo står på den riktige plassen. Men noen foreldre ber ungene finne skoene sine og kle på seg selv, og da kan det skje at ungen tar den første skoen som ligner den de har selv...
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?
Barnehagen vår informerer stadig om at vi må huske på at klærne ungene har i barnehagen er arbeidsklær. Det snekres, limes, males og akes.
![]() |
#26 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Vi har bare mistet noen få plagg, men jeg rydder på plassen til jenta mi hver dag og kunne ønske at barnehagen hadde noe mer orden i "tilovers-tøy" som ligger og slenger rundt omkring i hauger, synes faktisk ikke det gir et godt inntrykk når det er det første man ser om morgenen. Mulig de rydder i det, men det ser ikke helt sånn ut. De er veldig på at ungene skal kle seg selv og de vet stort sett ingenting om man spør om noe, da er standardsvaret: Hun kledde seg selv.
![]() |
#27 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg syns barnehagen har et visst ansvar. De må oppfordre og lære ungene å holde orden på plassen sin og passe på at ungene er litt beskyttet når de skal holde på med grisete ting (type formingsaktiviteter etc). Men jeg vil ikke at de skal bruke tiden sin på garderoben i stedenfor ungene og jeg vil heller ikke at de skal be ungene ta det med ro ute fordi klærne kan bli ødelagt.
Sist redigert av star : 22-10-11 kl 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
85 barn i ein garderobe??
![]() |
#30 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Det er nesten 80 barn i vår garderobe også, er nok sikkert ikke så uvanlig.
![]() |
#31 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg synes de skal oppfordre barna til å henge jakker/dresser opp og sette sko på plass. Ikke særlig bra for verken liten eller stor å snuble rundt i fjørten cherroxer som ligger strødd i garderoben. Hvis klær regelrett blir stjålet av andre foreldre/barn, synes jeg ikke det er barnehagens ansvar. Jeg vil heller at de skal passe på barna enn på jakkene, og barnehager flest er vel ikke akkurat overbemannet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Litt svinn må man regne med, men forsvinner dyre ting sporløst i stort antall er det vel ikke usannsynlig at det er noen foreldre som faktisk stjeler og det kan vel ikke barnehagen lastes for. Dermot kan man ta det opp på foreldremøte.
![]() |
![]() |
#33 |
awesom
|
Selvsagt skal vi sørge for at det er en viss orden i garderoben. Det er nok helt klart forskjeller på hvordan hver enkelt barnehage løser dett. Gode rutiner er et godt utgangspunkt.
![]() |
#34 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg greier knapt nok å ha kontroll over klærne til våre to barn, og forventer ikke at barnehagen alltid skal ha oversikt over garderoben til 80 barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Kan ikke kreve at barnehagen skal erstatte ting som blir borte, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Merke. Og jevnlig gå gjennom tøyet selv. Sier hun som fikk påpekning på å ha lagt igjen 16 luer men ingen body i sist uke.
![]() |
#38 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg klager absolutt ikke på dyrt tøy. For min del kan tøyet koste hva det vil. Men jeg blir småsprø, når ungen kommer med dyrt tøy, som ikke kan lekes i, og jeg får kjeft når poden har blitt skitten eller fått en rift i baken.
![]() |
#39 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Er det virkelig folk som klager på at dressen er blitt skitten under lek? Det jeg får neller av er barnehageansatte som sier jeg må vaske dressen hver gang den er skitten ( og likevel tørr).
![]() |
#40 |
Medlem siden: Mar 2008
Tips til gode og hvor man får kjøpt dem?
![]() |
|
|