|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?
Hun rømte til nabolandet med barnet, oppsøkte den norske ambassaden/konsulatet der, og barnet reiste til Norge derifra. Dette fordi barnet fikk norskt pass, men ikke hun.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Det er ikke forskjell på narko og pedofili såvidt jeg vet. Norge utleverer ikke egne borgere og sånn er det. Hun andre som må sone i Norge er jo ikke dømt i Bolivia. Dette er forøvrig også grunnen til at Norge gjerne vil ha barnesexturistene ht for å dømme dem. Såvidt jeg har skjønt da, og med forbehold om at jeg ikke skjønner alt. |
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Hun har vel sonet en del allerede har hun ikke?
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men, det er vel ikke på _skjønn_ man soner? Hun ble dømt til 10 års fengsel i fjor, og selv om Bolivianske fengsel sikkert er drittale er det da ingen automatikk i at hun er ferdig fordi hun klarte rømme fra det? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Jeg klarer ikke se logikken i at dersom du klarer rømme hjem til Norge, fra hvor enn det nå er du har rømt fra et fengsel, så er det "ok, ikke pent av deg å rømme, men pytt, pytt, nå er du nå hjemme, så det får bli med det."
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Gutta fra Kongo er det snakk om en tleveringsavtale hvor en del av avtalen går på å sone resten i Norge. De må da sone. Denne her har rømt og må da ikke sone. Jeg er enig i at det ser rart ut. Men til gjengjeld er gutta fra Kongo frie når de er ferdige. Det blir aldri SBH. |
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Jeg forstår at når man er dømt for en forbrytelse i ett land så kan man ikke dømmes igjen for samme forbrytelse i et annet. Men jeg syns det er rart at det ikke gjelder "dømt og sonet", det må jeg si.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Jeg syns jo det er mye verre at vi ikke utleverer Krekar da. |
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Du syns det er greit med dødsstraff, SF?
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Det er jo en fryktelig dårlig deal for henne da. Hun er fri så lenge hun er i Norge (og ikke begår nye forbrytelser), men i resten av verden er hun å se som en rømt forbryter og kan arresteres og utleveres til Bolivia anytime.
|
|
|
#13 |
|
|
Men det er jo ikke noen _dårlig_ deal å være fri i Norge kontra å sitte i fengsel i Bolivia? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?At disse jentene nærmest blir fremstilt som actionhelt-figurer i VG og Se & Hør er forkastelig. Dette var 3 jenter som så for seg ett liv i sus og dus etter å ha smuglet noen og 20 kg kokain til landet. Hva hadde skjedd om de ble tatt på Gardermoen? Jo, de hadde blitt straffet - og det bør de gjøres nå også, etter samme straff de ville ha fått dersom de hadde kommet seg til landet.
|
|
|
#17 |
|
|
Kom hun på fergen fra Kiel trenger hun ikke papirer... så det er vel i tyskland eller et annet sted i Europa det problemet lå. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ctrl+z
|
Dette er vel strengt tatt dine tanker om det hele, det kan jo bare jentene selv vite.
|
|
|
#19 |
|
~~~~~~~
|
Ja, det er mine tanker om saken. Men jentene har jo uttalt *finner ikke repotasjen* at de fikk godt betalt for å reise, de skulle få godt betalt for å ha gjennomført (dvs. de skulle bare ha med seg noen pakker med uvisst innhold) og da lager jeg meg den konklusjonen at disse jentene anså dette som lett-tjente penger, hvilket det viser seg at det ikke var.
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Kan en norsk statsborger dømmes for å komme inn i Norge på falske papirer?
|
![]() |
|
|