|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hus vs. leilighetJeg ville heller latt gutta dele rom enn å sove på stua. Det kan jo være hyggelig for dem begge, det?
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Hus vs. leilighetDet er ikke bare det å dele rom når de skal sove, det går kanskje greit. Men hvor skal de være når de skal leke, ha besøk av venner, eller syttenåringen bare vil være for seg selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hus vs. leilighetSove i stua? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hus vs. leilighetHvis du har romslighet til det økonomisk ville jeg gått for en 4-roms ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hus vs. leilighetVille også sett etter en fireroms.
![]() |
#6 |
fri
|
![]() Sv: Hus vs. leilighetJeg har også to gutter, og kun to soverom. Men som du vet så er jo guttene mye nærmere i alder og kan fint dele, og i tillegg har jeg loftstue og disponible rom og boder til alle ting og tang (utrolig hvor mye ting man har, selv om man deler et bo i to). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hus vs. leilighetOm du har råd til 3 soverom, eller større leilighet som kan deles av, ville jeg gått for det. Levd på 91 kvm primærrom (3 små soverom) med ett barn og hund, syns det var lite nok. Men så er det dette med utvalg da. Noe som passer til hund pluss katt og nærme faren og skolen, er kanskje vanskelig å oppdrive. 17-åringen har vel behov for tv på rommet sitt, litt privatliv? Orker du da bo i stuen? Hva med klesskap, er det nok av det der?
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hus vs. leilighetJeg ville hatt litt is i magen og sett om jeg fant noe med 3 soverom. Hva med rekkehus? Ser det ligger noen mellom oss med 3 soverom til omtrent samme prisen. Da må lillebror bytte skole da.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hus vs. leilighet
Hva er så sjokkerende med det? Jeg er vokst opp i strøk hvor det er relativt vanlig at enslige foreldre sover på sovesofa i stua, både da jeg var barn selv, og nå blant Hiawatas venner.
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hus vs. leilighetHer må gutta dele soverom, selv om det er 8 år mellom det, og eldstemann så absolutt hadde hatt godt av et eget rom. I en ideell verden hadde begge gutta hatt vært sitt rom, og jeg hadde hatt kontor, treningsrom og gjesterom, men sånn er nå ikke engang min virkelighet. Jeg hadde heller latt barna dele rom enn å sove på stua. Jeg hadde ikke likt å måttet rydde vekk en sovesofa og sånt hver dag.
![]() |
#11 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hus vs. leilighetJeg ville ventet på at en 4-roms leilighet hadde dukket opp. Med såpass stor aldersforskjell på guttene dine blir det ikke spesielt kult å dele rom, samt at du vil nok ønske å huse jentene når de kommer på besøk også. Du har store barn, det er ikke urealistisk å tenke på neste generasjon også, at det ville vært fint å ha plass til barnebarn også. Jeg vet ikke helt hvor lenge du ser for deg en midlertidig bosituasjon?
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
Det er det som hadde stoppet meg og. Det blir for mye unntaktstilstand hele tiden, til at jeg hadde kunne trives.
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hus vs. leilighetJeg personlig hadde ikke brukt penger på bolig som er større enn nødvendig i påvente av barnebarn, altså. Men nå vet ikke jeg hvilke økonomiske rammer Angelique må holde seg innenfor.
![]() |
#14 |
heimføing
|
Det er akkurat det som stoppet hos meg. Samt at jeg liker å ha det litt kaldere enn stuetemperatur når jeg sover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hus vs. leilighetDet perfekte ville helt klart vært en fire-roms.
![]() |
#17 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hus vs. leilighetJeg syns definitivt en tre roms er for liten i ditt tilfelle. Ut ifra det du skriver om inntekt og det faktum at du har fire barn, bør du ha tre soverom.
![]() |
|
|