Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Var på NRK på 80-tallet. Noen som kan hjelpe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 22:50   #21
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var på NRK på 80-tallet. Noen som kan hjelpe?

Hva dere finner.

Det var Mina som var en reser på trommer, var ikke sparkebuksen rød da tro?

Og så var det Josefine som ikke fikk sove. Jeg trodde jeg var den eneste i verden som husket disse to, for ingen andre jeg har spurt har nikket gjenkjennende.

Noen som husker Daniel Duppsko da?

Gammel 28-10-11, 22:52   #22
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Og på den siden var jammen Puslingen som ingen andre enn meg husker også jo, med Vibeke Sæther.

Gammel 28-10-11, 22:56   #23
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Enn Den magiske bryteren?

Gammel 28-10-11, 22:56   #24
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Daniel Duppsko fra ***** land,
liker å plaske med bena i vann.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 23:00   #25
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Den gutten var en jente, hun het Minna. Animasjonssnuttene gikk ut på at man kulle gjette seg til hva hun gjorde ved hjelp av lydene, de inngikk i en tv-serie som het "Kan du se hva jeg sier", som tok sikte på å lære hørende barn tegnspråk. I denne serien stiftet vi ogå kjennskap med hånddukken Smørbukk og hunden hans, Gulltann.

Josefine hadde forskjellige barnevakter hver kveld, og når hun ikke fikk sove, snakket hun med dem om forskjellig samfunsproblematikk, for barnevaktene var ministre og andre kjente fjes fra 80-tallets samfunnsdebatt og fjernsyn. Men ikke søren om jeg husker hva erien het. Josefine er forøvrig en Ivo Caprino-kreasjon.

Gammel 28-10-11, 23:10   #26
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg husker Josefine som f.eks Enhjørning skriver om. Hadde glemt serien, men kom på det nå. "Barnevakten? Baarnevakten! Jeg får ikke sove!" Også begynte de å snakke og snakke om mye rart Josefine lurte på.

Husker ikke Trommegutten, men Puslingen husker jeg (vi har jo Puslingen her på forumet også, Mirasol - og det er bilde av Puslingen i avataren hennes). Og det var nesten verre enn Pompel & Pilt, det.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 23:14   #27
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pompel og Pilt var elendig barne-tv. Reparere, demontere ...

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 23:16   #28
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ja, jeg husker Josefine som f.eks Enhjørning skriver om. Hadde glemt serien, men kom på det nå. "Barnevakten? Baarnevakten! Jeg får ikke sove!" Også begynte de å snakke og snakke om mye rart Josefine lurte på.

Men var det barnetv? Var det ikke et program som gikk etter dagsrevyen? i halvni-ni-tida?

Gammel 28-10-11, 23:17   #29
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke barne-tv, nei. Det gikk sent på kvelden. Var det ikke det siste programmet før programslutt?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 23:19   #30
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det var ikke barne-tv, nei. Det gikk sent på kvelden. Var det ikke det siste programmet før programslutt?

Jepp. (Jeg kan virkelig ikke ha hatt leggetid, som husker den serien så godt ... )

Gammel 28-10-11, 23:19   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg likte best Bjørnen Colargol og skulle gjerne sett det igjen.

Gammel 28-10-11, 23:29   #32
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Mulig jeg er skikkelig ute på vidda men den dukken som ikke fikk sove, ski vm i 82 og elgen Braute ligger på samme lagning i hodet mitt- jeg tror kanskje det er noe pauseinslag i enten sport eller tv aksjonaktigegreier....

Gammel 28-10-11, 23:44   #33
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Til millact :versågod:

(Kilde: youtube.com)

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 23:55   #34
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

:nikker gjenkjennende til alt:

Jeg husker og har dermed også sett Josefine og barnevaktene hennes, og forstår med ett at jeg kan ha vært like vanskelig å få til å sove som storebror her i huset. Siden serien gikk så sent og jeg likvel husker den, mener jeg.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 00:25   #35
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

:nikker gjenkjennende til alt:

Jeg husker og har dermed også sett Josefine og barnevaktene hennes, og forstår med ett at jeg kan ha vært like vanskelig å få til å sove som storebror her i huset. Siden serien gikk så sent og jeg likvel husker den, mener jeg.

Jah.

Gammel 29-10-11, 00:32   #36
Ella8pw
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Trondheim
Ella8pw har et hav av muligheter foran seg
Tommel opp

Ååå, så snille dere er. Har ikke sjekket opp alle spor her ennå, mem er på vei. Ja han gutten hadde sparkebukser og bilde av Josefine. Husker det var superinteressant disse temaene de tok opp. Håper de er det i dag også. Men nå må jeg jo inn å finne den med Mæle også. tusen takk, så langt.

Ella8pw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 00:38   #37
Ella8pw
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Trondheim
Ella8pw har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Hva dere finner.

Det var Mina som var en reser på trommer, var ikke sparkebuksen rød da tro?

Og så var det Josefine som ikke fikk sove. Jeg trodde jeg var den eneste i verden som husket disse to, for ingen andre jeg har spurt har nikket gjenkjennende.

Noen som husker Daniel Duppsko da?

Mina, hmm. Blander jeg fælt nå eller var det to forskjellige. Demrer både rød og blå sparkebukse. Morro så mange husker det. Daniel Duppsko må også googles.

Ella8pw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 00:38   #38
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Smil

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Til millact :versågod:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Tusen takk!

Gammel 29-10-11, 00:45   #39
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

http://home.online.no/~kgroenn/kandu/

Gammel 29-10-11, 00:50   #40
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Jeg blander forresten fælt nå, Minna var nok ikke i "Kan du se hva jeg sier", jeg tror hun ble vist i det programmet med Vibeke Sæther (Nei, hverken Lekestue eller Tre-Fire-Fem(Labbetuss)). Min verden, het det visst.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.