Vi har totalrenovert vaskerommet vårt
Vi hadde et vaskerom. Det var skittent, malingen flakket av, gulvet var så nedslitt at det var klin umulig å vaske reint. Ting og tang bare hopet seg opp langs vegger og under trappa. Huttemeg fysj, det var et forferdelig rom.
Nuvel. Endelig skulle vi få rotet oss til å få pusset opp badet vårt oppe. Fire-fem uker uten dusj og do, så ingen av oss fram til - og da fikk vi endelig somlet oss til å gjøre noe med det forferdelige rommet nede i kjelleren.
Vi fortalte oss sjøl å ikke ha for høye forventninger - det var tross alt et ekkelt, lite vaskerom. Vi leide inn håndtverkere - og de gjorde en kjempejobb!
Og nå er jeg så barnslig fornøyd med det nye kjellerbadet/vaskerommet vårt, at jeg bare må vise det fram!
Et stk gulv som ikke lot seg vaske skikkelig, kombinert med gammel varmtvannstank som tok opp stor plass i hjørnet, og en ekkel lufteluke, som ikke lot seg lukke skikkelig og sørget for en stadig rå trekk inn i rommet.
Er det noe rart jeg ikke akkurat så fram til å gå inn i vaskerommet til tider?
Lagringsplassen under trappa er ryddet, og ny, moderne varmtvannstank har fått plass der.
Veggen er blitt kledd igjen, med ei luke, så vi kan komme til varmtvannstanken i tilfelle vi skulle måtte det. Vi har brukt baderomspanel på treveggene.
En smule hyggeligere vaksekrok, nå - med vaskemaskin og tørketrommel i tårn, og et dusjforheng som tar av noe for utsikten mot kroken. Den ekle lufteluka er byttet ut med ei fuktstyrt vifte.
Dusj og vaskeservant + speil. Gulv, murvegger og tak har fått - noen - strøk med malerkosten, så nå er alt rent og pent, og ikke minst enkelt å holde rent.
Noe mer orden på skittentøyssorteringen også, nå.
En etterlengtet ekstrado er på plass - og det er så det er en fryd å bruke den, så fint rommet er blitt.
Sist redigert av Inagh : 01-11-11 kl 23:47.
|