Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Badekar

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-11, 22:49   #21
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Badekar

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Boblekar med dyser skal rengjøres på spesiell måte, men det vet du vel?

Ja, jeg vet det. Jeg tenkte på dysene utvendig, i krikene og krokene på selve dysa.

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det vil alltid ligge vann igjen inne i slangene(tilførselen til dysene) og det er dette vannet som pipler ut som svart gugge.
Det anbefales å bruke klortabletter da ozonbehandling og UV-behandling av vannet har vist seg å ikke være nok.

Men rengjøring av et emaljert kar er enklere(se bort fra dyser) bruk et vaskemiddel som ikke riper, en vaskesvamp og gni i vei.

Det blir enklere å holde rent dersom det blir vasket og skyllt etter hver bruk.



Og ja, jeg høres gnålete ut, men er gift med en rørlegger som er langt over middels opptatt av at badet skal være rent - i en hver krok!
Han forteller de verste skrekkhistorier om det motsatte ...

Jeg blir litt sånn og litt sånn

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 12:23   #22
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Badekar

Når vi hadde badekar vasket jeg til vanlig enten med Jif spray eller skurekrem + svamp med skrubb på ene siden.
Men jevnlig fylte jeg opp badekaret halvveis med vann med klorin i og lot det stå en god stund, før jeg vasket det hele med klor.

Har litt bakteriefobi.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 12:30   #23
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Badekar

Jeg vasker alltid med skrubbesvamp mens vannet renner ut etter bading. Så sprayer jeg på jif og skrubber én gang til og skyller. Da rekker ikke kroppens avfallsstoffer å sette seg fast.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 21:58   #24
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Badekar

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

(...) Da rekker ikke kroppens avfallsstoffer å sette seg fast.

Les den setningen, da.... Ugg!!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 01:14   #25
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Badekar

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Les den setningen, da.... Ugg!!

Nettopp. Det er den søte, lille, randen man ser etter et koselig bad, som ligger der og vitner om kroppens tørre hud og avfall. Nydelig.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no