|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnKnøtteliten bruker klær rundt str. eller litt over. Hun er 77,5 cm og klær i 74 er for små.
![]() |
#22 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnJeg runder opp og kjøper ofte en størrelse større. Når de blie eldre, over 5-6 år, kan jeg ofte kjøpe en størrelse større.
![]() |
#23 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnJeg vet ikke eksakt lengde på snuppa, men hun er nok i underkant av 90 cm, kanskje 87-88 cm, og vekt ca. 12 kg?
![]() |
#24 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnMinstemann bruker vel nesten samme størrelse som lengde. Målte han til 109 cm i går og jeg kjøper nå 110, 104 begynner å bli knapt ja.
![]() |
![]() |
#25 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnEldste er 116 cm +, bruker str 6 år og noen 5 års bukser, de store Mini A Ture buksene er litt korte og HM buksen str 110 er for kort. Kan ha noe i 8 år. Yngste er 100 cm +, bruker 3 år og 4 år. 104/110 i ullstrømpebuksene.
![]() |
#26 |
intro
|
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnDe bruker den størrelsen som tilsvarer lengden, stort sett, men ofte ser jeg at de kan bruke klærne lenge etter at lengden er passert. De er nok ikke så langlemmede (men heller ikke spesielt lange i ryggen, så vidt jeg kan se.
![]() |
![]() |
#27 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnVi bruker også størrelsene til lenge etter vi har passert lengden, hvertfall med lillebror. Har masse 104 tøy som passer, men kjøper jeg nytt nå så blir det jo 110.
![]() |
![]() |
#29 |
By the Sea
|
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn
Mine er som dine.
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnJeg kjøper som oftest størrelsen over i bukser, og på størrelsen i gensere. Han er så lang i beina, men mer normal i overkroppen. T-skjorter kan han gjerne bruke til de er et par størrelser under.
![]() |
#31 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnMine er 120 og 100 cm, de er 5.5 og 3.5 år.
![]() |
#32 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnStorebror er 111 cm høy og passer stort sett perfekt i 110 akkurat nå.
![]() |
#33 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnMine bruker ca det som er "riktig" etter høyden, men frøkna har skjørt veldig lenge. Hun er smal. Kjoler brukes også lenge som tunika, vi har vel aldri opplevd at et plagg har blitt fravokst på bredden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnMine er også som dine, Tjorven! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnKommer ann på hvor klærne blir kjøpt. Mini et 142 cm og bruker alt fra 140-152.
![]() |
#36 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnMine to eldste, på 11 år og 9,5 år bruker mye klær i samme størrelse selv om det sikkert er 10-15 cm som skiller dem. Den eldste er slank, og kan gjerne bruke klærne litt lengre enn høydemål/størrelse på klærne tilsier, mens den yngste av dem er litt kraftigere og klesstørrelsen blir mer styrt av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnSønnen min er 113cm høy og bruker for det meste str 110 i klær. Han har 116 i noen klær også, men det er gjerne klær som er litt små i størrelsen.
![]() |
#38 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnMine er jo små ennå, men begge må ha en størrelse større enn lengden tilsier. De er lange for alderen og langlemmede. Pjotten var 86 cm sist vi målte ham, for få uker siden. Da hadde vi ikke fått byttet ut garderoben hans, så han gikk forsatt i str 86. Ermene nådde ham til midt på underarmen, og buksene nådde langt oppå leggen. Nå har han definitivt vokst ut av 86.
![]() |
![]() |
#39 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnMine bytter størrelse i det de runder antall cm i den størrelsen de allerede er i.
![]() |
#40 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnVi har til nå nesten bare bukser med regulering oppe og strikke nede, men det begynner å bli mindre utvalg i de fra str 116. Bukser uten strikk slenger bare og siger ned. Nå synes eldste at bukser med strikker er veldig kjipe, eller alle bukser er kjipe, men de smale buksene er kulere.
![]() |
|
|