Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middag til 3 med en hånd?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-11, 23:46   #21
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middag til 3 med en hånd?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Og selv om du ikke har spurt om alternative løsninger med gutten, vil jeg slå et slag for bestikkelser . Lillesøster har konsumert en del oppkuttet frukt mens jeg lager middag, og jeg synes det er greit nok. Det er en begrenset periode.

Shit! Kaller du "oppkuttet frukt" for bestikkelser? Aiai. Her i huset ville jeg måttet bestikke med - eh, noe annet - for at minsten skulle spist frukt.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 10:00   #22
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk for alle gode forslag!
Og bestikkelser brukes i vid forstand. Kjeks og Disney Junior kan fungere et lite øyeblikk. Og noen dager er selvfølgelig bedre enn andre.
I dag står faktisk kyllingwok på planen, ferdig wokblanding med grønnsaker og så satser jeg på at bestikkelser fungerer lenge nok til at jeg rekker å kutte opp kyllingfileene.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 10:24   #23
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enhåndsmiddag = enretters:

Pannekaker - de fås ferdig stekt.
Risengrynsgrøt - rør med en hånd, ferdig, server

For å ivareta vitamin- og fiberbehovet kan du skrelle gulrøtter om kvelden og dele de i fire på langs. Legg i kjøleskapet, server før middag. Vips så har de fått sunn og deilig forrett også

Gammel 09-11-11, 10:56   #24
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hatt det slik lenge nå. 1-åring som vil sitte på hofta og 3-åring som helst skal lage middagen selv.
Jeg har brukt ferdig fiskegrateng, lasagne (da har storesøster gjort det meste), tomatsuppe fra Toro (de største har ordnet eggene), hamburger, panert fisk til å putte i stekeovnen med potetbåter, sodd, kjøttkaker fra Gilde og en ferdigpizza i ny og ne. Forrige uke kjøpte jeg rett og slett et godt brød, kokte egg og hadde litt annet godt pålegg til og hadde det til middag. Funker det også innimellom.

Lettvint har gått foran sunt denne perioden og det har ikke vært så veldig mye tilbehør. For vår del holder det på å snu nå. Lillesøster er 16 måneder og hun og 3-åringen har begynt å leke mer sammen nå og har det gøy i lag. Enkelte dager får jeg lage middag nesten helt uten innblandinger fra de minste.

Lykke til!!

Gammel 09-11-11, 11:48   #25
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Lettvint har gått foran sunt denne perioden og det har ikke vært så veldig mye tilbehør. For vår del holder det på å snu nå. Lillesøster er 16 måneder og hun og 3-åringen har begynt å leke mer sammen nå og har det gøy i lag. Enkelte dager får jeg lage middag nesten helt uten innblandinger fra de minste.

Dette vil jeg signere. Lillesøster er nå 17 måneder og ting går mye bedre. Ofte leker hun med seksåringen så jeg får kuttet opp ting i fred og ro. Jeg har også begynt å la henne stå på stol ved siden av meg og "hjelpe til".

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 12:08   #26
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:btdt: i lekegrind/stol i de få minuttene du MÅ ha begge hender og på armen mens du heller, snur, rører og dekker på.

Salat med masse digg utgår liksom en periode

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.