|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?
Eller du kan sende mail og ta med deg en lang liste med intrikate bok-spørsmål og gå innom den samme butikken to minutter på stengetid |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Einsam
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Selv om det var like før stengetid, skal man da få hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg har også jobbet i, og drevet butikk. Satt i kassa da jeg var 18 år, vi hadde fast kunde fredag kveld kl 19.55 med toppet handlekurv, tror han tok hintet da alle tre rømte kassa og lot sjefen ekspedere kunden. Ikke pent gjort, men veldig morsomt den gang.
![]() |
#24 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Den var frekk ja.
![]() |
![]() |
#25 |
Glad
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg fikk super skohjelp fem på stengetid en gang. Ikke uhøflig å spør, de lever jo av fornøyde kunder.
![]() |
#26 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg er vanligvis ganske nøye på å ikke storme inn i butikken ett minutt på stengetid, og så ha allverdens tid. Det hender jeg stikker inn to min på, riktignok, men da står jeg i kassa og skal betale ett minutt på.
![]() |
#27 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Eller, jeg husker han vi ikke kunne hjelpe. Han triste som skulle ha gjøkur til bryllupsgave nyttårsaften kl 14, 5 etg på Steen & Strøm.
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
Nei, i ditt tilfelle så ville hun jo bruke mindre tid på å vise deg riktig hylle, enn at du skulle virre rundt på egenhånd og spørre om hjelp flere ganger.
![]() |
#30 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg jobbet som ekstrahjelp i Army Shop ved siden av skolen. Der kom det en gang et par som snek seg under gitteret som var dratt nesten ned akkurat på stengetid inne på sentert og jeg sto med kassaoppgjøret. De smilte og mente det var helt greit, tross alt kunne det medføre salg for meg. Og de hadde ikke tenkt å skynde seg. Jadda.
![]() |
#32 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg syns absolutt at du skal sende en e-post om det her. Butikken tjener ikke på å ha ansatte med slike holdninger.
![]() |
#33 |
superbruker
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?En gang ble sikkert jeg oppfattet som uhøfflig av kundene. Det var en julaften, jeg jobbet i matvarebutikk på et stort senter. 5 min før stengetid raser det inn med kunder. Vi stenger innganger og begynner å stenge butikken. Klokka blir 10 over stengetid, stadig færre kunder. Noen derimot drar rundt på handlevognen og fyller den stadig mer opp, skikkelig helgehandel. 20 min etter stengetid tar jeg runden og ber folk gå til kassen. Det ene paret fortsetter og handle som ingenting. Det var ikke snakk prøve å forte seg eller noe. De hadde all verdens tid. Til slutt slukker jeg lyset i hele butikken bortsett fra i kasseområdet. Jeg jagde de til kassa 30 min etter stengetid. Gjett om de var sure.
![]() |
#34 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Det er selvfølgelig uakseptabel kundebehandling, men de gangene jeg har opplevd noe sånn så prøver jeg å tenke at det er alltid ting jeg ikke vet, feks om hun har fått tekstmelding i løpet av arbeidsdagen om at noen er på sykehus, blitt dumpet av typen dagen før, motsatt av ønsket svar på en prøve... osv osv. Det er selvsagt ingen unnskylding for dårlig kundebehandling, men om ikke annet så hjelper det meg å bevare roen mens jeg blir utsatt for den slags oppførsel.
![]() |
#35 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Det er ikke greit å svar på den måten. Virkelig ikke.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Ikke alle som burde jobbet i service yrker tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg opplevde det på Din Sko en gang. Jeg hadde med minstemann og var veldig klar over at det var ti minutter til stengetid, så vi suste rett bort til joggeskohylla for barn, og da kom damen i kassa strenende bort og sier "Du, vi stenger om 10 minutter altså!", før hun snudde og gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg hadde sendt en mail! Jeg hadde også vært litt muggen ja, for uansett betaling etter stengetid eller ei, så er de i et serviceyrke.
![]() |
#39 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Etter sommerjobber på diverse butikker i ungdomsårene vet jeg jo at man sukker dypt -inne i seg-når en kunde begynner å spørre etter noe ti minutter før stengetid. Helst vil man jo kunne låse døra kl. seks, ikke hjelpe en kunde til seks og låse ti over seks. Men sånn er det, butikken er åpen til dørene stenger, da må man regne med at slikt skjer. Jeg hadde blitt sur, og helt sikkert sagt noe lignende som HI gjorde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?For å si det slik - daglig leder hadde blitt oppsøkt av meg, enten ved mail, eller ved personlig oppmøte.
![]() |
|
|