|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Når drikker dere brus til maten? | |||
Vi drikker brus til maten på lørdager |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 13,93% |
Vi drikker brus til maten på søndager |
0 | 0% |
Vi drikker brus til maten lørdager og søndager |
37 | 18,41% |
Vi drikker brus andre dager enn lørdag og søndag |
18 | 8,96% |
Vi drikker ikke brus til maten |
34 | 16,92% |
Vi drikker ikke brus i det hele tatt |
23 | 11,44% |
Varierer veldig, men stort sett bare én dag |
27 | 13,43% |
Ingen av alternativene passer; spesifiser i tråd |
34 | 16,92% |
Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg er avvent colalightiker og drikker ingen brus, hverken light eller vanlig. Tåler det ikke, og har ikke lyst på lenger heller. Mannen drikker brus, men mye mindre enn før og sjelden til måltider. Datteren vår er jo bare 4 1/2 måned, så akkurat hvilken praksis vi kommer til å ha seinere er vanskelig å si, men det blir neppe hver helg i hvert fall. Og ikke på noen år.
![]() |
#22 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker brus når vi har lyst på det, det er ikke så ofte så gjør ikke noe om det blir en liten flaske på deling om vi har burger middag for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Ikke vi, men ullungen får en brus på lørdagen. Som regel er det igjen til søndagsmiddagen også. Orangina, hvis vi får tak i.
![]() |
#24 |
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker brus på fredager til fredagsmiddagen og hvis det er mer igjen,så drikker vi brus på lørdag også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
I mål
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker (nesten) aldri brus til maten, tilbys hos oss bare i barneselskap og helt spesielle anledninger. Mannen og jeg drikker bare brus når vi er veldig fyllesyke eller har omgangssyke. Storebror får brus av og til, type til julemiddagen , på ferie og av og til til lørdagskosen. Igår drakk han en halv julebrus. Er vel et par måneder siden han fikk sist. Sist redigert av apan : 13-11-11 kl 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker aldri brus. Jeg var avhengig av Pepsi max tidligere, men jeg har lenge vært avvent.
![]() |
#27 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi har vanligvis ikke brus, heller ikke i helgen, og det inngår ikke som lørdagsgodtrituale. Det hender en gang i blant at vi kjøper det til taco eller pizza, men det er ikke så ofte som en gang i måneden engang. I julen har vi julebrus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi har bare brus i bursdager, og drikker det aldri til maten. Hender at Hiawata får en brus hvis vi er på cafe eller lekeland eller noe sånt. Tipper han kanskje drikker brus 5-10 ganger i året.
![]() |
#30 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Ungene drikke brus til lørdagsmiddagen (pizza, burger, taco el). Mannen og jeg drikker vann eller vin.
![]() |
![]() |
#32 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg drikker kanskje et glass brus i løpet av helga (lærer meg å like det igjen etter fem år uten), mannen min drikker litt mer. Ettåringen får ikke, femåringen liker ikke.
![]() |
#33 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi har brus i løpet av helgen, én eller to halvannenlitere fordelt på 2 store og 1 liten, vi drikker sjelden opp alt, så ideellt sett burde det fantes tolitere, for det hadde vært akkurat passe. Men vi drikker det ikke så ofte til middagen, blir heller til kveldkosen etterpå.
![]() |
#34 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg drikker alt for mye brus, hele uken. Knottwn får brus av og til, Knøtteliten aldri.
![]() |
#35 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg drikker ikke, ungene kun på besøk og i bursdag. Mannen drikkkr cola om kvelden i helgene. Vi drikker aldri brus til mat. Han drikker cola når ungene er i seng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
maler
|
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Stort sett bare fredags kveld. Men denne helgen har det vært lørdag og søndag. Normalt har vi saft til middag lørdag og søndag, brus fredag kveld og vann resten av uka.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi pleide kjøpe hver vår flaske til fredagstaco, som også varte til lørdagspizza. Knerten delte med meg, mannen drikker "colabrus" og det gir vi ham ikke. Men så sluttet jeg drikke brus da jeg fikk Mikro, pga at hun fikk luft av kullsyre, og Knerten sluttet med meg, og selv om jeg glatt kunne begynt igjen, så vil altså ikke Knerten ha.
![]() |
#38 |
søt
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Brus i helgene, og av og til ellers og.
![]() |
#39 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Ja, vi drikker som regel brus fredag og lørdag. Jeg drikker (pepsimax) de fem andre dagene i uka også, men har trappet ned til et kjøkkenglass om dagen. :avhengig: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|