|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg ringte nå et reisebyrå og spurte litt. (For en gammeldags ting å gjøre. Reisebyrå liksom. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Tuneland: Det er jo også en prioriteringssak, da. Vi bor billig, har en hauggammal bil som vi bruker lite, men vi reiser veldig mye. Og noen av turene mine er jobbturer.
|
|
|
#3 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Tuneland; jeg må si som de andre her at det er ikke så dyrt. Jeg betalte 8000 kr for å fly til mine foreldre til jul (to voksne og ett barn), 45 mil unna. Til NY betalte vi 10.000. Så det er ikke nødvendigvis dyrt. Det tar bare litt tid. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg husker ikke hva jeg reiste med første gang, men SAS var jeg veldig fornøyd med. Sist reiste vi med KLM og aldri mer! Vi måtte bytte i Amsterdam og da fikk vi beskjed om at vi ikke fikk sitte sammen. Riktignok hadde vi bestilt billetter med samme etternavn og samtidig, men vi hadde ikke spesifisert at vi ville sitte sammen. Betjeningen var veldig lite samarbeidvillige, men heldigvis løste det seg tilslutt da en flyvertinne forbarmet seg over oss. Vi skulle til NY for å gifte oss og gledet oss til å sitte sammen og kose oss med litt vin, og bare tanken på at han satt foran i flyet og jeg bak var ikke kjekk. Regner med at det hjalp at jeg stod med brudekjolen over armen.
|
|
|
|
#6 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Vi flyt en Jumbojet Boein 747 (British Airways) til Statene (fra London, vel og merke). Var flott, det. Kan ikke huske turen som annet en helt OK (til flytur å være). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Ser at Air France får pepper. Jeg hadde en temmelig strømlinjeformet tur med Air France til Philadelphia. Hadde sant nok dårlig tid på Charles de Gaulle, men da ble vi som skulle videre oversjøisk plukket opp ved gaten da Oslo-flyet ankom, og kjørt med bil gjennom transferområdet og geleidet foran alle køer slik at vi rakk flyet. Service er fint |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?
Jeg forstår selvsagt skuffelsen og fortvilelsen over å evt ikke kunne sitte sammen når dere skulle gifte dere og gode greier, men strengt tatt har jo ikke det noe med flyselskapet å gjøre. Det er ALDRI hos noen garanti for at man får sitte ved siden av hverandre for ombord i et fly er det like mange ønsker om seteplassering som det er passasjerer, og dessverre kan det ikke taes hensyn til alt, og i og med at dere ikke hadde spesifisert at dere ville/måtte sitte sammen, så oppstod altså denne, for dere, litt kinkige situasjonen.
|
|
|
#9 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Nå er det leeenge siden jeg har vært i USA, men da fløy vi British airways til |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Virgin Atlantic har egen frisør og makeup-artist som doller opp kabinpersonalet før flight.
|
|
|
#11 |
|
Like blid!
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Det er faktisk billigere å fly til Statene enn å fly til Finnmark!
|
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg har ikke reist til USA, men jeg har reist langt med KLM. Bakkemannskapet var elendig. Men personalet i luften var fantastisk. Vi fikk sitte fremme ved veggen der bassinett kan festes, så det var god gulvplass og ungene kunne sove på gulvet. Jørgen var under to år og selv om han var en rolig gutt, så ble det jo en lang tur. Men flyvertinnen som og tok han med seg rundt i flyet, kom med privat sjokolade og ga til ungene, satt og sang sanger til de. Da det var påbudt med festede setebelter kom de og satt med ungene så jeg fikk gå på do.
|
|
|
#13 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Nå har ikke jeg flydd til USA, men mitt favorittselskap er KLM. Mest på grunn av de blide nederlenderne som jobber der, som alltid strekker seg til det ytterste. Jeg avskyr de sure meggene på Lufthansa... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Djevelsk
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Dette vet jeg mye om, har reist både til vetskysten og østkysten.
|
|
|
#15 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Opplevde kun 1 sur megge og jeg sa klart i fra til henne.
|
|
|
#16 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg har hatt uflaks en gang, på CDG, med 45 minutter connection, men det var fra CPH til CDG, og skulle videre til Algiers. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?En ting som forresten trekker ned i min vurdering av fly er om de har godt lydanlegg eller ikke. Det verste jeg vet er masse babling fra kapteinen når man ikke klarer å sjelne ordene som blir sagt på grunn av dårlig anlegg. I flere av flyene jeg reiste med de siste ukene var det slik. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Det er like ofte kapteinen/pilotens manglende mikrofon-trening som flytypen som avgjør. Type blåse inn i mikrofonen med hviske-stemme funker ikke....
|
|
|
#19 |
|
|
Da må Lufthansakapteinen jeg hørte på ha blåst noe vanvittig |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Quiet, please
|
Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg har kun reist med Continental, men har til gjengjeld reist såpass mange ganger frem og tilbake nå at jeg kan si med trygghet at de er hyggelige å reise med. Helt ålreite fly, grei mat og hyggelig betjening.
|
![]() |
|
|