Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

De kuleste pepperkakeformene :D

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-11, 22:45   #1
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: De kuleste pepperkakeformene :D

Det står at leveringstiden er ca en uke, men lenger til utlandet. Sistnevnte gjelder, altså. Jeg mener å huske at jeg ventet en god stund da jeg handlet derfra.

Gammel 22-11-11, 22:51   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bestilte for et par par siden og har nå både traktorer, båter, dinosaurer, esler, flaggermus og diverse annet.

Star Wars-formene har vi også!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 22:55   #3
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Åh takk for link! Jeg skal ha puslespillbrikke!
Jeg elsker utradisjonelle kakeformer.

Gammel 22-11-11, 23:02   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ååååwww....
Name that (tradisjonsrike jule-)-movie

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 00:30   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Noen som har sett sjakkbrikker? Å skjære ut for hånd blir vel mye jobb.

(ja jeg har googlet og de jeg har funnet tidligere har vært VELDIG dyre)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 11:24   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

ååååwww....

Åh, det er jo yndlingsjulefilmen min!

(Kilde: youtube.com)

Gammel 23-11-11, 11:41   #7
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billige var de jo ikke akkurat...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 18:53   #8
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

ååååwww....

Den beste som finnes. "I can't put my arms down!"

Gammel 23-11-11, 12:45   #9
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har masse former fra formina. Liker at de ikke er så store,en munnfull pepperkake er nok for meg.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:49   #10
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker godt at en del av pepperkakeformene er små. Vi har bil og ferje i tillegg til giraff og sommerfugl - og noen av de mer tradisjonelle så klart. Ser at vi faktisk mangler de store formene som kan fungere som spiselig dekorasjon.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 19:08   #11
sverige
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2011
sverige har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fin pepperkakeforme

sverige er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 19:18   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg kjøpte puslespillbit og retriver på Jernia for noen dager siden, de hadde en del jeg ikke har sett før. Også kjøpte jeg noen lekre i USA - stor edderkopp og flaggermus i kobber. Heretter må det nok bli kakefigurer til Halloween også.

Ja, jeg sto på ChefWorks og siklet på flere av de stoooore i kobber på onsdag. Jeg har bare elefant, det kan da umulig være nok? (For de andre 40 er jo i normalstørrelse og ikke i kobber...)

Gammel 27-11-11, 19:45   #13
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

MÅ visst på Jernia en dag til uka, ble fristet av noen nye former. Har bare et lite sett fra IKEA.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 16:13   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant, jeg fant! Dette blir gøy. Men hva slags kjeks blir bra til dette?

Gammel 28-11-11, 18:23   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har bakt både sjokoladekjeks, pepperkaker og buttercookies med dem.

Gammel 28-11-11, 21:57   #16
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har bakt både sjokoladekjeks, pepperkaker og buttercookies med dem.

Har du (eller noen andre) lenke til en oppskrift på sjokoladekjeks og buttercokies som har funket fint med formene? (Jeg har ikke så mye tid på meg til å prøve og feile, formene kommer i posten omtrent når jeg skal bruke dem. )

Gammel 30-11-11, 23:14   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Har du (eller noen andre) lenke til en oppskrift på sjokoladekjeks og buttercokies som har funket fint med formene? (Jeg har ikke så mye tid på meg til å prøve og feile, formene kommer i posten omtrent når jeg skal bruke dem. )

Det kommer en oppskrift i boksen, den smaker omtrent som bokstavkjeks. Jeg skal se om jeg finner sjokoladekjeksoppskriften til deg.

Gammel 28-11-11, 21:24   #18
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Ifølge mannen har jeg alt for mange, men det tror jeg ingenting på. Nå har jeg oppdaget hva man skal bruke de minste formene til også; konfektlaging. Ungene fikk kjevle ut marsipan i helga, stikke ut figurer, og pynte dem med sjokolade og strø. Enkelt, lite rot, og man slipper å huske å ta dem ut av ovnen.

Gammel 01-12-11, 00:06   #19
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er oppskrifter på samme nettsted som du bestiller formene.

Gammel 01-12-11, 13:50   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Her er sjokoladekjeksoppskriften jeg brukte, tror jeg:
http://www.joyofbaking.com/ChocolateSugarCookie.html

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.