|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi har Hi-way Secura II til Knøtteliten og er ganske fornøyd. Det er litt for bratt, så hun faller frem med hodet når hun sovner. Men det vil hun gjøre i de fleste seter uansett ...
|
|
|
#2 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi har en Hi-Way II og en Akta Graco Belogic. Sistnevnte tar litt mer plass, men Pjotten sitter mye bedre i det, og både mannen og jeg er mest fornøyd med det. Hadde vi hatt plass, ville vi hatt bare sånne, dessverre går det ikke bak førersetet i noen av bilene våre. Småtten har babysetet sitt lenge ennå, men etter hvert må vi ha to i hver bil. Jeg tror vi lander på ett til av hver, og setter Hi-Way-setene bak fører.
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Plutten sitter forresten i et HTC-sete, han hadde et britax multitec tidligere, men det byttet vi ut fordi vi ikke fikk det til å stå godt i bilen vår og det var ganske dårlig beinplass der. Vi er veldig fornøyd med htc-setet, men jeg hadde aldri kjøpt det om det skulle byttes mellom to biler, det er rett og slett ganske tungt å drasse på, og isofixvarianten kan av en eller annen grunn ikke monteres bakovervendt med seler.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Acta Graco BeLogic er fantastisk. Mye bedre enn DuoLogic syns jeg. Han hadde enormt med plass i det, og syns ikke det tok så stor plass i bilen.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Jeg har gjennom tolv år hatt en del seter...fordi jeg aldri blir fornøyd. HTS har jeg kastet langt vekk hver gang jeg kjøper det.... God komfort for barnet, men alt annet... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Izi Combi går bare til 18kg og er litt vanskelig å montere. Men om du har små barn som ikke er 18kg rundt 2år sånn som min eldste. Og ikke har tenkt å flytte den så mye så er det et godt sete. Er ganske sikker på at det passer i din bil. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Jeg har izi combi isofix og er veldig godt fornøyd med det. Plutten har god plass, han er 3,5 år.
|
|
|
#9 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?IZI Kid X3 isofix er det setet vi har vært aller mest fornøyde av alle setene vi har hatt til ungene.
|
|
|
#10 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi hadde Besafe Izi Kid til jenta vår veide 18 kg. Veldig fornøyd med det setet fram til da - og jenta var fornøyd også. En kommer ganske høyt opp i det setet, så hun var svært fornøyd med god utsikt ut vinduet.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Knerten sitter i izi combi. Han er snart fire år og 15 kg, så han sitter greit lenge der.
|
|
|
#12 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?(spørsmålet i HI er endret.
|
|
|
#13 |
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Brio Zento har kun forankringsbelter, ikke støttebein. Det må da vel kunne passe?
|
|
|
#14 |
|
Øyboer
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?brio zento og TWE er uten støttebein. Brio trenger heller ikke lene seg mot sete foran. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Jeg trodde at max way er den nyeste utgaven av hi way? Altså at de i bunn og grunn er det samme setet, men at årets modell av hi way heter max way?
|
|
|
#16 |
|
Nei, det er to forskjellige seter.
|
|
|
#17 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi endte opp med Akta Graco Duologic i Caravellen vår. Den passer akkurat i støttebeinet (særlig med barnet oppi). Den trenger heller ikke å stå inntil seteryggen foran eller trenger et spesielt antall cm klaring mellom bilstol og seteryggen foran. Den har heller ingen forankringsseler (vi hadde ingen steder å feste dette, så derfor ekstra vanskelig).
|
|
|
#18 |
|
Stabilt ustabil...
|
Kan jeg spørre om hvilken årgang din er Caravelle er? For det kan ha noe å si for hvilke seter som passer...
|
|
|
#19 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg har en 2005 (7 seter). Vi bytta ut den fra 1995 (kombi lang) for den var "umulig" å finne noe som passa i.
98, 01, 08, (♥) Sist redigert av Huldra : 01-07-12 kl 14:34. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Jeg funderer litt på dette om dagen. Vi har Be safe izi combi (både med og uten isofix) og har nå konkludert med at mellomsøster kan sitte i midten med det setet som kan festes uten isofix, for da blir det lettere å få inn minsten på siden og det blir enklere å feste setebeltet for største som sitter i beltestol.
|
![]() |
|
|