Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Historien bak nicket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-11, 12:08   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Historien bak nicket ditt?

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Jeg er født 27. november og er dermed Skytte.

Gratulerer med dagen.

Mitt nick kommer kun av dårlig fantasti. Hadde (eller, har fortsatt hjemme hos x) en katt med et navn som ligner, hun har mange kallenavn ut i fra hva hun egt heter og mitt nick er da et av disse.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:00   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg entret nettverdenen ikke lenge etter at jeg hadde fått min første tatovering.
<-- *peker på avataren*

Gammel 27-11-11, 12:54   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Jeg er født 27. november og er dermed Skytte.

GRATULERER MED DAGEN!!!

Jeg har kallenavnet mitt fra venninner på grunnskolen. Det har utviklet ut fra hvordan jeg skriver navnet mitt - og er etablert som nick. Jeg har et annet nick på andre forum, men det er Bauche jeg er.

Gammel 27-11-11, 13:01   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ha noe helt nytt og anonymt når jeg registrerte meg her. Var vel påvirket av å ha sett Tristan og Isolde bare noen uker i forveien så var det som poppet opp i hode mitt akkurat da. Har ingen spesiell sammenheng med hvem jeg er.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:06   #5
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har brukt Kanin siden jeg begynte å chatte i '98,men da jeg kom inn hit,var det en med nesten samme nick og folk spurte om jeg kunne bytte til den engelske versjonen,så da gjorde jeg det,og trives forsåvidt med det.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:06   #6
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg overveier å finne på noe nytt hver gang noen spør. Litt sånn "why so serious" liksom.

Det ble sånn fordi en av kattene spiste skjermkortet mitt. Og det passer jo så fint til meg. Jeg er en pusekatt, jeg er en dust, jeg er skjør som blomst og bastant som en steinbitt.
Sånne ting.

Gammel 27-11-11, 18:49   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

For di at jeg elsker Hondaer og biler ?
Før hadde jeg fornavnet mitt men ville ha noe mere "anonymt"

Sist redigert av Honda : 27-11-11 kl 21:49.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 01:30   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min første ordentlige kjæreste (ungdomskjæresten min fra jeg var 16-20 år) kalte meg det.

Gammel 27-11-11, 01:35   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ha noe som ikke liknet nicket til allerede etablerte brukere, og brukte lang tid på å google mulige valg. Det meste jeg kom på var alt opptatt eller for likt. Når man lurer på noe, så oppsøker man ei bokhylle. Da jeg bladde meg gjennom innholdet i bokhyllene for å finne noe lurt, stoppet jeg opp ved en Roald Dahl-samling med bilde av Matilda Wormwood på bokryggen. Som henne, har jeg tilbrakt mye tid i bibliotek, og jeg trives så godt på skolen at jeg bare blei der. (Så lenge jeg slipper Trunchbuller, altså.) Og så er jeg sjikkli' god på sånn telekinese, så klart.

Gammel 27-11-11, 01:58   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hva var spørsmålet igjen?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 01:55   #11
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sitat:

In Greek mythology, Nyx (Νύξ, "night") was the primordial goddess of the night. A shadowy figure, Nyx stood at or near the beginning of creation, and was the mother of personified gods such as Hypnos (sleep) and Thánatos (death).
(...)
In Hesiod's Theogony, Nyx is born of Chaos; her offspring are many, and telling. With Erebus the deity of shadow and darkness, Nyx gives birth to Aether (atmosphere) and Hemera (day). Later, on her own, Nyx gives birth to Momus (blame), Moros (doom), Thanatos (death), Hypnos (sleep), the Oneiroi (dreams), the Hesperides, the Keres and Moirae (Fates), Nemesis (retribution), Apate (deception), Philotes (friendship), Geras (age), and Eris (strife).

Nyx opprinner fra kaos, men gir likevel opprinnelse til alt fra dommedag og død til drømmer, vennskap og Skjebnene. Jeg synes det er noe oppløftende ved tanken at så mye forskjellig, både positivt og negativt kan komme av kaos!

Gammel 27-11-11, 02:03   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er vel mitt tredje nick i forumverden. Startet med CT_ , som var en hurtigløsning basert på min og mannens forbokstav. Så Electronica da tekniske duppeditter står veldig sentralt i heimen, og til slutt Dronningen som svar på at jeg setter meg og mitt ganske høyt. Mer alvorlig så forstår jeg at noen kan oppfatte meg slik, men mine synspunkter bærer nok ofte preg av et veldig sterkt følelsesliv, mer enn opphøyd arroganse. Men kanskje like greit å skjule litt av det i et flåsete nick.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 02:06   #13
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Alle har en liten djelvel inni seg.. Min er tilfeldigvis ei jente-djevel..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 02:10   #14
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg vart påført alvorlege traumer som barn etter å ha sete som vettskremt og paralysert og sett Puslingen på barnetv. Det er Vibeke Sæther sin feil at eg er som eg er.

Kvifor eg har den som nick? I am facing my fears.

Gammel 27-11-11, 09:50   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Da jeg en gang på 90tallet begynte med chatting, så trengte jeg et nick, venninna mi het den engelske utgaven av det jeg bruker her, og fantasiløs som jeg er så valgte jeg den norske utgaven. Etter det har jeg variert mellom dette og navnet mitt. Det passer jo forsåvidt siden jeg er fra nord

Gammel 27-11-11, 10:00   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg fant nicket mitt i garasjen her.

Har du marmor i garasjen? Jeg har vært i Carrera, som jo ikke er kjent for annet enn marmor, så i mitt hode er det mye marmor hjemme hos deg, men at du har det i garasjen også, det står det respekt av.

Nenne er hva lillebroren min kalte meg da han ikke greide å uttale navnet mitt. Det ble hengende ved meg. For meg er det like mye "meg" som navnet mitt er.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:15   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Har du marmor i garasjen? Jeg har vært i Carrera, som jo ikke er kjent for annet enn marmor, så i mitt hode er det mye marmor hjemme hos deg, men at du har det i garasjen også, det står det respekt av.

Mens for noen er det "bare" en Porsche.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:54   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Har nok ikke marmor i garasjen nei. Carrera er også en type Porsche, og det er der jeg har hentet nicket mitt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 09:59   #19
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde tidligere nicket LadyB, men siden jeg slett ikke føler meg som noen lady, var det greit å bytte. Da var jeg mest aktiv på SM og NM, satte opp et par alternativer til nick jeg kunne tenke meg, og sjekket listene på begge steder for å se om de var ledige. Endte på Gerbera, det var ledig begge steder, og også favorittblomsten min.

Gammel 27-11-11, 10:49   #20
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Først het jeg Ladyae, som var en kombinasjon av lady og intialene mine.

Etter jeg kom inn hit på nytt ville jeg endre nick og det falt da på Fjols ,fordi pappa nettopp hadde dødd og da han spilte i band var kallenavnet hans *navn* Fjols.
Så jeg tok fordi det falt naturlig siden jeg tenkte mye på ham og fordi det er et fint godt ord.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.