|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hva smaker belgisk smør?Karotenoidene og annet snacks i graset brytes nok ned av ensilering. Men høyfjellsgras blir sikkert mer næringsrikt enn hurtigvokst lavlandsgras likevel vil jeg tro?
|
|
|
#3 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hva smaker belgisk smør?
Jeg tror karotenoider og pigmenter er såpass små og unyttige for kroppen at de skilles ut uten at de brytes ned. De kan skilles ut i melk, urin, avføring. Skal ikke se bort i fra at man får gulere morsmelk hvis man spiser mye gulrøtter i ammeperioden.
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Sv: Hva smaker belgisk smør?Melk er lett å "endre" så det er spennende å lese det dere skriver altså.
|
|
|
|
#5 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva smaker belgisk smør?En saue-beite-forsker jeg hørte på radioen snakket i alle fall om at graset i høyfjellet blir forskjellig fra annet gras pga snøsmeltinga. I lavlandet forsvinner jo snøen tidlig, men i høyfjellet kan det være godt uti juni før den er borte. Graset i snøkanten er bedre og mer næringsrikt, og sauene "vet" tydelig vis dette, for de følger smeltekanten og foretrekker dette graset. Tidlig snøsmelting i fjellet sist sommer er i følgen denne forskeren årsaken til magrere lam og dermed pinnekjøttmangel nå i høst. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva smaker belgisk smør?På min skjerm er floksa sitt smør ikke bleikt, det er fint gult.
|
|
|
#7 |
|
Vaklende
|
Sv: Hva smaker belgisk smør?
Floksa, ha du prøvd å proppe den ene spenen du vet, og sett om fargen på smøret endrer seg? |
|
|
|
![]() |
|
|