|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselue
Tjaa, sommermåndene er vel juni, juli og august. Man har vel noen få dager skole helt på slutten med sommer da. Tsk, tsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselueSynes saken er latterlig og lite gjennomtenkt fra skolens side egentlig. Både navnevalg på avslutningen og det faktum at ungene måtte ta av nisselua.
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselueAt sola snur avslutter på ingen måte vinteren, hadde det bare vært så vel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
Det, og manglende snø - det er en konspirasjon ute og går!
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselueNå kommer snart forbudet mot de syvarmede elektriske lysestakene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselueDet var forøvrig ikke lov med nisseluer under nazismen heller. |
![]() |
![]() |
#10 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselueDet er nesten litt sånn skummelt-moro å se i avisene når både den ene og andre ser sitt snitt til fem minutter i rampelyset utover ettermiddagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselueMye mulig det var ment som en gest til de norske minoriteter som ikke feirer jul - likevel - bomskudd herfra og til månen. Den jevne hverdagsrasist kommer aldri til å legge skylda på noen andre enn muslimer uansett.
![]() |
#12 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselueDet er strengt tatt ikke noe å være stolt av, men jeg er litt likevel. I går tok jeg motet til meg og argumenterte saklig i mot en slik teit "oppsummering" av hva som var galt med de menneskene som krevde særbehandling, og at da kan de bare komme seg tilbake der de kom fra.
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig med deg jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Whatever, never mind
|
(Min utheving) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselueNå høyrde eg på radioen at det er ei kristen minoritetsgruppe som har krevd dette forbodet mot nisselue. For meg ser det ut som ei "sette på spissen"- greie av typen "Ok, muslimar og humanetikarar krev nøytralitet, då skal jammen vi og kreve nøytralitet". Eg har sjølv vekse opp i eit konservativt miljø, kor vi ikkje pynte med nisser til jul, fordi nissane tok fokus frå "den eigentlege julebodskapen". Så det forundrer meg ikkje at dette blir svaret på nøytralitetskrava som stadig blir stilde. På mange måtar markerer dei jo at der er omtrent umogleg å vere nøytral. Samtidig er det jo heilt feil arena å markere dette på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sviiisj!!
|
Ha ha, det greier de nok helt fint selv.
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
Når rektor bæsjer på leggen, ler Siv & Co hele veien til Regjeringen. :nytt jungelord:
![]() |
#18 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Hehe, ja. Nå går rektor ut og sier at nisselueforbudet i den aktuelle klassen var et tiltak for å ta hensyn til norske, religiøse minorieteter som ikke feirer jul.
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselueJeg har generelt liten tiltro til foreldre som går direkte til media med ordene "Min datter sa...", "Min datter opplevde det som..." og "Ifølge min datter...". Jeg synes det er patetisk og latterlig. Ja, flaut. Og, som alltid, så har saken garantert sider som ikke kommer fram i VG. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|