Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp. Tak og lys i tilbygg

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-11, 22:34   #21
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp. Tak og lys i tilbygg

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Vi har panel på resten av taket i huset. Hadde tenkt å gjøre det til gips men.

Det er jo ein smakssak. Vi valde dette fordi det er fint (synest eg) og fordi gips er mykje meir arbeid med tanke på maling og slikt. Også har vi eit rom med litt odde proporsjonar, kor det gjorde seg veldig å få panel på tvers for at ikkje rommet skulle sjå så smalt ut.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 22:38   #22
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Fikk ikke med meg at det var skråtak så jeg er enig at spotskinner i skråtak vil bli rart.
Lampen er mye mer orange i virkeligheten enn på nett.

Går det AN?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 22:44   #23
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 23:04   #24
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Har ikke vurdert wire med spotter? Da får du mye lys, samt stemning når du dimmer dem

Finnes mange varianter av de... her er en

Gammel 15-12-11, 23:30   #25
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Har ikke lest hele tråden jeg nå.
Men jeg hadde gått for malt panel i taket. Evt hvitlasert. Viktig å male eller lasere før det spikres opp da, for å unngå sprekker.

Spottskinner i skråtak går helt fint. Vi hadde det i vårt forrige hus. Man tager en vinkel skåret ut av treet man har i resten av taket, og skrur fast skinnene i denne slik at skinnen blir vinkelrett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.