Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brødskjære-maskiner på butikkene

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-11, 17:52   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødskjære-maskiner på butikkene

Bruker de ikke. Synes det er utrolig mye smuler og bøss rundt de, men det er ikke derfor vi ikke bruker de.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 18:00   #22
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker dem og jeg orker ikke tenke bakterietanker om alle ting. Jeg spiser smågodt også, enda det kan hende at noen har tatt /hostet/nyst på sjokoladen min. :vill&gal:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 18:14   #23
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei ,om jeg kjøper brød så kjøper vi bare brød på brunnpris av typen kjøver? i grønne poser. De er ferdigoppskjært nesten eneste uten noe sukker og som jeg ikke får vondt i magen av. Uten om spelt brød.

Gammel 27-12-11, 18:17   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri brukt dem, jeg liker ikke å ha brødet liggende oppskåret.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 18:22   #25
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brukte dei før, men synest det held seg dårleg då. Dessuten tenkjer eg at ungane har godt av å læra og skjære brødet sjølv. Lillesøster får endå litt hjelp då.

Gammel 27-12-11, 18:25   #26
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan ikke skjære brødskiver, de blir bare skeive og rare.
Så jeg bruker disse maskinene, har ikke merket at de er spesielt skitne heller.
Jeg har heller merket at de ansatte ofte rengjør disse.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 18:36   #27
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg baker alt brød selv, så bruker dem ikke. Synes det er mye smuler og gris rundt dem, men har aldri lagt merke til av håndtaket er skittent.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 18:51   #28
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg bruker dem og lever i beste velgående. Familien er ikke spesielt mye syke heller. Mulig de er skitne men så er jeg en sjuske også da.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 18:56   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg bruker dem alltid, hver gang. Hater å samle opp smuler hver gang jeg skjærer brød, så dette er uhyre lettvint, for barna også. Jeg kommer ikke til å slutte å bruke dem. Jeg får angst og psykoser hver gang jeg er på butikken og kjøper brød og de ikke har en slik maskin.

Du store, Dixie.

Jeg bruker dem aldri. Fordi de er nymotens tull og tøys og vi hadde aldri slikt dekadent vrøvl da jeg var barn.

Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 18:58   #30
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du store, Dixie.

Jeg bruker dem aldri. Fordi de er nymotens tull og tøys og vi hadde aldri slikt dekadent vrøvl da jeg var barn.

Det jeg elsker med disse maskinene er at ungene kan ta seg skiver uten at jeg trenger å sitte med hjertet i halsen fordi de skal behandle skarpe brødkniver.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 19:12   #31
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg bruker dem alltid, hver gang. Hater å samle opp smuler hver gang jeg skjærer brød, så dette er uhyre lettvint, for barna også. Jeg kommer ikke til å slutte å bruke dem. Jeg får angst og psykoser hver gang jeg er på butikken og kjøper brød og de ikke har en slik maskin.

Amen!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 19:32   #32
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Selv jeg som er i overkant hysterisk bruker brødskjærermaskinene. Men jeg får noen rare blikk da jeg først koster rent og rydder unna, vasker hendene og håndtak med spritserviett, og så skjærer opp brødet.
Men jeg kjøper mange brød i slengen og fryser ned, for det er jo genialt med ferdig oppskåret matpakkebrød i frysern når man er en svime som meg og alltid glemmer å ta ut brød.
Dessuten hørte jeg at butikkbrød uansett er så ekkelt at jeg burde ha dødd for lenge siden, så da tror jeg at jeg skal overleve å fortsette som jeg gjør.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 19:35   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du store, Dixie.

Jeg elsker alt som er nytt og nymotens.

Dvs. alt som er lettvint. *lat*

Gammel 27-12-11, 21:38   #34
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg bruker dem og jeg orker ikke tenke bakterietanker om alle ting. Jeg spiser smågodt også, enda det kan hende at noen har tatt /hostet/nyst på sjokoladen min. :vill&gal:

For meg som smører 16 skiver hver morgen utgjør det hele forskjellen om vi rekker åpen barnehage eller ei at brødet allerede er oppskjært. Jeg bytter gladelig inn den ekstra tiden jeg får i noen basselusker.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:43   #35
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker de maskinene bestandig. Vi er sjelden syke så det bekymrer meg ikke nevneverdig at andre kan ha tatt på den. Har ikke lagt merke til at den vi har på butikken vår er noe spesielt møkkete heller.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:44   #36
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker de ikke. Det er sjeldent vi kjøper brød i butikken.

Tipper det er vel så mange bakterier på handlekurvene, som i de skjæremaskinene.

Gammel 27-12-11, 21:46   #37
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har brukt en sånn maskin en gang, men jeg fikk det ikke til, jeg.......fikk ikke brødet inn i posen igjen etterpå.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:47   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker dem i ny og ne, og det er fint sjeldent jeg eller de to gutta mine som eter brød, er sjuke. Orker ikke gå bekymre meg for så veldig mye, kjenner jeg.

Gammel 27-12-11, 21:47   #39
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp bruker den 99% av gangene jeg er i butikken. Spesielt etter at jeg fant en sånn dings den 1% jeg ikke sagde opp.

http://www.foreldreportalen.no/forum...+fant+br%F8det

Gammel 27-12-11, 21:50   #40
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Tipper det er vel så mange bakterier på handlekurvene, som i de skjæremaskinene.

Det er det sikkert, men du gnir vel ikke uemballerte varer opp i håndtaket?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.