|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneske...En bekjent som er adoptert fra Korea var kjapp i replikken da en full ekling syns hun burde dra tilbake der hun kom fra. "Nei, det e' så kjedelig i Åsane en lørdagskveld, så det gidd eg f... ikkje."
![]() |
![]() |
#24 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneske...
Herlig!
![]() |
#25 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneske...Det er vel egentlig mer pk-problematisk å snakke om ulike raser når det gjelder folk enn det er å beskrive noen ut fra etnisitet. Skjønt etnisitet er vel heller ikke et særlig dekkende begrep om man f.eks snakker om utenlandsadopterte.
![]() |
#26 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneske...Dette husker jeg ikke selv, men har blitt fortalt det mange ganger. Visstnok var jeg rundt 8 år, og var i bursdag til det 4 år eldre søskenbarnet mitt. En av kameratene hans sa "Hvis dine foreldre blir lei av deg, så kan de bare sende deg tilbake der du kom fra!" Hvorpå jeg visstnok, ganske uskyldig, svarte: "Det skulle sikkert dine foreldre ønske de kunne med deg også!"
![]() |
![]() |
#27 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneske...Jeg feiret en gang 17 mai med ei venninne, som er adoptert fra et annet land enn Norge. Hun spurte meg om det var ok for meg om hun brukte bunad. Hvorfor i all verden skulle ikke du bruke bunad? Spurte jeg, ganske månebedotten. Nei, hun hadde tidligere fått så mange ekle kommentarer når hun hadde bunaden på...
![]() |
#28 |
frakoblet
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneske...
Au.
![]() |
#29 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeIngen avkreftet det noen gang, og jeg våget ikke spørre så mye. Foreldrene (og andre voksne) mine spilte mye på samvittigheten min, sånn type "Tenk så heldig du er som fikk komme til oss! Og så våger du å klage på noe!" Det var bare å oppføre seg, så man ikke ble sendt avgårde igjen.
![]() |
![]() |
#32 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeJa, det skulle man gjerne tro, etter 10 års barnløshet.
![]() |
![]() |
#33 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneske
Så forferdelig!
![]() |
![]() |
#35 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeMan blir vel voksen, og innser at de faktisk gjorde sitt beste, ut fra sine forutsetninger. Man kan i grunn ikke ønske seg så mye mer fra folk enn det. Og nå klarer jeg i grunn å le av det meste. Det er jo utvilsomt greit å kunne konstatere noen ganger, at man heldigvis er adoptert.
![]() |
![]() |
#36 |
maler
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeNiobe: grøss og gru!
![]() |
#37 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeHuff, for noen opplevelser du har hatt ang det å være adoptert Niobe. Godt du tross alt klarer å humre litt av det hele i dag!
![]() |
#38 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeHerlighet, Niobe!
![]() |
#39 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeVi har et greit forhold, mye fordi jeg bestemte meg for å ha det. De er veldig mye bedre som besteforeldre enn de var som foreldre, og det setter jeg stor pris på. I mange år var det sårt for meg at de aldri har beklaget noe (og de har utvilsomt sviktet på enkelte punkt), men det nytter bare ikke forvente mer av folk enn de kan gi.
![]() |
![]() |
#40 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeJeg syns det må være greit å bruke en sånn forklaring når man lurer.
![]() |
|
|