Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Nyttårsskravling

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-11, 18:22   #21
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Nyttårsskravling

Sneier innom mens maten hviler litt.
Har brukt store deler av dagen på kjøkkenet. Kvelden feires med familie, et par søsken og en niese. Blir kalkun til middag, godt å drikke, og et utvalg desserter. Kvelden videre tilbringes med brettspill mens vi venter på at midnatt og det nye året skal nærme seg.

Ønsker et riktig godt nytt år til alle her inne. Takk for mange flotte og tankevekkende innspill i mange av trådene her. Jeg skal lese meg opp på de siste dagers tråder når det roer seg litt. Og vet at mange av tankene og refleksjonene som er gjort her inne, skal jeg ta med meg videre til neste års jule-og nyttårsfeiring.
Kose dere masse

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 18:24   #22
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Pinnekjøttet er på kok, ungene er syke og jeg nyyyter at jeg ikke trenger å forholde meg til noen andre enn mine nære i dag. Vi skal se film sammen og kanskje bake en kake, sitter i sliten joggis og kjenner at det er helt riktig. Hvitvinen ligger til kjøling og jeg skal ha meg et glass i kveld.

Gammel 31-12-11, 18:26   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Pinnekjøttet er på kok, ungene er syke og jeg nyyyter at jeg ikke trenger å forholde meg til noen andre enn mine nære i dag. Vi skal se film sammen og kanskje bake en kake, sitter i sliten joggis og kjenner at det er helt riktig. Hvitvinen ligger til kjøling og jeg skal ha meg et glass i kveld.

Sånn har vi det også. Det er første gang vi er alene, men vi er ikke i form. Ikke har vi pyntet oss, men vi har god mat i ovnen og masse snop! Og vin og film og stjerneskudd.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 18:28   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øl og vin her
Barna er sendt foran tv-en igjen, etter middag. Desserten står i ovnen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 18:29   #25
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vi er oss 5 idag, og for meg er det helt greit. Vi lager indrefilet og fløtegratinerte poteter. Snop og brus skal vi også trylle frem etterhvert. Litt fyrverkeri har vi, men ungene liker det ikke, så kanskje mannen må finne seg noen naboer og fyre opp sammen med dem. Litt seinere når den kveldstrøtte 4-åringen har lagt seg, blir det Wii-turnering på oss andre.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 18:30   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi liker best å bare være oss på denne dagen. I år som i fjor er vi bare oss på hotell. Nå slapper vi av etter et par timer på badeland. Vi spiser om en time, og holder koken til rakettene er ferdig.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 18:30   #27
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Her er vi ferdig med nyttårsmiddagen. Vi har spist deilig koldtbord med spanske kjøttboller, søtpotetmos, waldorfsalat, kalkunbryst som ble helt perfekt stekt eggerøre og spekemat. Nå sitter ungdommene og ser ringenes herre, småjentene ser barnetv og vi voksne slapper av og lar maten synke før vi skal ha dessert.
Vi har kjæresten til dene ene tvillingen på besøk, og en venninne av den andre, pluss at bestefar også er her. Veldig kos!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 18:34   #28
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er alene hjemme for første gang i år. Jeg fant ikke overskudd til å invitere noen hit, og jeg vil helst være hjemme siden lillesøster skal legge seg til litt normal tid. Vi har heller ikke pyntet oss, men vi har kyllingfilet i ovnen som er fylt med fetaost og surret med spekeskinke og saltbakte poteter, så vi skal kose oss.

Søsteren min bor i nabohuset og har invitert to søstre til, så vi rusler dit etter middagen. Iallfall mann og barn, mulig jeg blir hjemme med lillesøster. Får se det an litt.

Jeg syns det er helt greit, og er innstilt på at det blir sånn neste år også. Når lillesøster blir 3 år tror jeg det blir enklere å både invitere folk og bli invitert bort.

Gammel 31-12-11, 18:46   #29
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har mann og barn dratt til festningen for å se raketter og jeg har en stille time for meg selv. Ser en konsert på nett-tv og surfer litt før jeg skal ikle med mye utrakorte silkekjole igjen for tredje gang denne uken.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 18:52   #30
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Nyttårs festen ble avlyst så jeg kokkelerer lykkelig på kjøkkenet, hasselbaker og smørdamper knuser pepperkaker og smelter is, mens ribba ribber seg selv. Ikke annet en byduer å få tak i på fuglesiden på så kort varsel. Aaaaaaaah så intenst deilig å få et par dager i fred etter hektisk juleturne. Litt slemt å bli glad for andres über tette neser, men alikevel DIGG!

Gammel 31-12-11, 19:12   #31
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal straks rusle ned til en nabofamilie. Kurvfest sammen med tre andre familier. Rolig og hyggelig nyttårsfeiring!

Gammel 31-12-11, 19:18   #32
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Vi koser oss hjemme alene i dag, som vanlig på nyttårsaften. Jeg synes egentlig det best, men tror nok ungene hadde satt pris på å ha flere barn her og neste år tenker jeg vi inviterer søsteren min med familie. Vi har spist kalkunbryst, som dessverre var en anelse dårlig stekt og måltidet ble derfor ingen høydare. Nå har minstefrøkna dratt på besøk til naboungene og guttene sitter oppe og spiller Playstation. Straks blir det dessert, og kl. 20 er det felles oppskyting av raketter her på tunet.

Godt nyttår, alle sammen!

Gammel 31-12-11, 19:18   #33
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

VI skal bare være hjemme vi 5. Vi koser oss med fondue (det tar laang tid å spise) og dessert. Slappe av og vente på midnatt. Helt rolig kveld. VI trives med det. Verre er det for hunden vår. Hun gikk å gjemte seg i buret i stad. Hun liker ikke fyrverkeri, stakkar.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 19:35   #34
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

I dag har snuppa og jeg vært hos oldefaren hennes på middag, vi var der sammen med hennes onkel. Snuppa storkoser seg sammen med de. Vel hjemme igjen lagde jeg grove vafler som vi har kost oss med til kveldsmat og nå sitter vi og koser oss i sofaen foran TV'en før snuppa skal finne senga. Når hun har sovnet tenker jeg å kose meg med en øl eller 2.

Skulle gjerne tenke meg å feiret kvelden sammen med noen, men slik ble det dessverre ikke da de fleste er opptatt med å feste. Uansett så har snuppa og jeg kost oss masse sammen i dag så da gjør det ikke så alt for mye.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 19:50   #35
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er mette og glade, barna er fulle av snopen de fikk på julebukk-tokt. Nå skal vi straks ut og tenne stjerneskudd og fyre av et lite batteri for gøy. Så får jeg se hvor lenge Brun holder ut i år. I fjor kapitulerte han fullstendig halv ni, mens Hvit holdt ut en time til. Stakkars barn som aldri har sett midnatt.

Hvit er lykkelig 7-åring,
og vi er altså hjemme hos foreldrene mine uten mann. Akkurat dét er litt leit, men han er jo likevel på jobb, så jeg går inn i det nye året uten kyss fra ham. Vi får heller kline for det nye året i morgen.

Gammel 31-12-11, 20:11   #36
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Koser oss med at sønnen vår på 17 og datteren på 19 har vært hjemme i to uker.Jeg har ligget på sofaen i hele dag.Har vært mye dårlig i det siste. I morgen og mandag forsvinner de to eldste.Nå får vi nyte øyeblikket.Mannen min stekte kalkunbrystet og laget middagen.De to eldste ordnet waldorfen og jeg skjærte opp kalkunbrystet. Nå ser vi på Harry Potter på tv. Godt nyttår til dere alle.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 20:41   #37
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vi har spist kalkunmiddag bare vi tre, og har sendt opp årets ladning med fyrverkeri. Gøy for mor, og heldig vis gøy for barnet etterhvert som hun ble mindre og mindre skeptisk. Nå er hun lagt, en time seinere enn vanlig. Var ikke helt planlagt, men hun tok sånn av på fyrverkeriet at det bare måtte bli sånn. Mannen og jeg slapper av, men det gjenstår å se om vi holder ut til midnatt. Er slitne om dagen begge to, så det er ikke utenkelig at vi tar tidlig kveld.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 21:22   #38
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vi er på Hovden og har en liten pause mens ungene legges. Hatt fine dager med akebrett, god mat og godt selskap.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 21:52   #39
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjeder vettet av meg. Neste år skal jeg banne meg invitere til nyttårsselskap selv. Tror jeg.

Gammel 31-12-11, 22:20   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi drikker øl og ser Terra Nova.
Har lovt H at vi skal vekke henne, iallfall prøve, klokka tolv.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.