Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Den gode tråden

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 19:15   #21
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den gode tråden

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Crap! Restavfallet er fullt, og eg har ikkje bruk for ved. Så eg vidareformidler heller eit spørsmål frå storesøster: Kva tid kjem snøen??

Snømas er interessant for oss på denne kanten av landet, og med unger med nye ski. Kan en krystallkule lage snø(krystaller)?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:15   #22
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er ei bok om ved: http://bokklubben.no/SamboWeb/produk...duktId=5941256

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:15   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God vin er godt - og med det, godt nytt år, uansett pris på fyringsved.

Gammel 01-01-12, 19:16   #24
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker ikke vin. Men vi har dritgod middag i dag. Og runder av juleferien med riskrem til dessert, for jeg angrer alltid på at vi ikke hadde det bare en gang til. Jeg er nå voksen, og kan starte mine egne tradisjoner.

Gammel 01-01-12, 19:16   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Trenger du fakta om ved, finner du det her. Priser aner jeg derimot ikke.
Ved og rødvin, god kombinasjon.

Glimrende!

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er sikkert litt i bakrus, men skal tråden handle om ved eller om hvasomhelst?

Den kan handle om alt bra og smart.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:16   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God ved i så fall, rine. Vis meg din vedstabel...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:16   #27
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke har jeg peis heller, så behovet for ved er også litt lite tilstedeværende. Men forhåpentligvis har det endret seg til neste vinter. :håper:

Gammel 01-01-12, 19:17   #28
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

60 liter ved, da trenger du ikke hente en sekk like ofte, og nå er det rimelig ved å få kjøpt, til høsten går gjerne prisen opp. Så shopp i vei.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:18   #29
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en god del ved. Denne sesongen har vi ikke brukt så mye som forrige sesong.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:18   #30
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Den kan handle om alt bra og smart.

Ah- nok en tråd om moi, altså!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:18   #31
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er tegnene vi skal se etter:

Sitat:

Vis meg din stabel...

• Rak og solid stabel: Rak og solid mann.
  • Lav stabel: Forsiktig mann, muligens sjenert eller svak.
  • Høy stabel: Høye ambisjoner. Men se opp for ras og sig.
  • Uvant fasong: Fritenkende, åpen sjel. Se igjen opp for svak konstruksjon.
  • Prangende stabel, lett synlig: Utadvendt, men muligens en posør.
  • Mye ved: Langsiktighet, trofasthet.
  • Lite ved: Et liv fra hånd til munn.
  • Kubber fra grove trær: Tar livet i store jafs; men kan overfyre og være dumdristig.
  • Pedantisk stabel: Perfeksjonist. Muligens innadvendt.
  • Sammenrast stabel: Svak vilje, dårlig prioriteringsevne.
  • Halvferdig stabel, kubber rett på bakken: Ustabilitet, dovenskap, fyll.
  • Røys rett på bakken: Ukunnskap, forfall, latskap, fyll, eller alt på en gang.
  • Gammel og ny ved om hverandre: Vær mistenksom. Kan være stjålet og blandet inn i egen ved.
  • Store og små kubber om hverandre: Nøysomhet. Å smette inn opptenningsved sammen med store kubber tyder på en omsorgsperson.
  • Grove, vridde kubber av gjenstridig ved: Iherdig. Sterk vilje. Eller tynget av byrder.
  • Ingen stabel: Ingen ektemann.

Gammel 01-01-12, 19:19   #32
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Standard

Så jeg har ingen ektemann, altså? :forvirret:

Gammel 01-01-12, 19:19   #33
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Crap! Restavfallet er fullt, og eg har ikkje bruk for ved. Så eg vidareformidler heller eit spørsmål frå storesøster: Kva tid kjem snøen??

Den kom til oss i går. Nå er det borte igjen. Håper den drar videre til dere. Vesla var glad for de to aketurene vi rakk.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:20   #34
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Hvis han ingen vedstabel har, så er han intet godt mannsemne. Sier boken.

Men har du ingen vedovn, så er det vel ikke så nøye.

Gammel 01-01-12, 19:21   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Ingen peis, ingen å peise med.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:22   #36
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røys rett på bakken: Ukunnskap, forfall, latskap, fyll, eller alt på en gang.

Vel, det stemmer jo, mer eller mindre. (Men vi har røysa rett på gulvet i boden, det hjelper vel litt at vi faktisk har giddet å bære veden inn? :håper: )

Gammel 01-01-12, 19:23   #37
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Tror jeg tyller i meg den siste rest av vin fra i går. Lukker ørene for nyttårskonserten fra Wien (?) som durer på tv`en i bakgrunnen (Joda, har en over middels interessert samboer som liker slik musikk). :sierikkehvajegmeneromslikt:
Og takker smilefjes for godt intiativ. Føles deilig å være så positiv og overbærende

Vedpriser har jeg ikke peiling på, men 60 liter høres bra ut. Store kvanta er alltid billigst vel?

Tror faktisk jeg trekker meg tilbake fra stuen til fordel for Harry Potter og dødstalismanene, del 2, som vises i kjellerstuen snart. Håper eldstejente stiller med popcorn og cola også ::

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:24   #38
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg drakk et glass vin i går. Tysk riesling til pinnekjøttet.
Nå gleder jeg meg veldig til jeg kan senke skuldrene litt mtp ammingen og nyte isvinen og berenauschelsen jeg har kjøpt. Jeg elsker søte tyske hvitviner.

Gammel 01-01-12, 19:25   #39
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dermed vil jeg, i egenskap av fus...

Hva er fus?

Og, ja, jeg har Googlet før jeg spør, men du kan da ikke mene det? :

Sitat:

Fus is the Arabic term for flatulence but is commonly used in the same manner as the English word fart.

Kilde:Wikipedia.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:26   #40
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Å, var det mannen det handlet om? Det med forfall, latskap og fyll passer i grunn på begge to fra tid til annen. Var ikke meningen å henge ut han, stakkars.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.