|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Det er guddommelig godt. Foie gras på boks er ikke alltid så fantastisk, men naturell foie gras tilberedt av noen som kan det?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Kulinarisk absolutt godkjent..!
![]() |
#4 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Det er ihvertfall nydelig godt. Jeg er (også) så hardkokt og rå at jeg virkelig nyter det de få gangene jeg spiser det, sånn en gang i året eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Men hvis man ikke liker det, bør man naturligvis la være!
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Det er jo noe av det beste, men jeg har ikke spist det på minst 10 år så jeg kjenner meg ikke så veldig slem.
![]() |
#7 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Aldri spist og har heller ingen planer om å gjøre det.
![]() |
#8 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Måten disse dyrene er produsert på gir meg frysninger. Gåselever er sikkert ok hvis dyrene har ok leveforhold, men foie gras er uhørt på grunn av tvangsforingen gjessene utsettes for.
![]() |
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Jeg har smakt det en gang, og jeg likte det veldig godt. Men jeg velger heller noe annet. Det finnes jo mye annet nydelig som er produsert under bedre forhold.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Jeg synes bare det er sånn middels godt, men jeg har ikke etiske betenkeligheter med å spise det når jeg får det servert (senest på jobbens julebord).
![]() |
![]() |
#11 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Aldri smakt, og kommer neppe til å gjøre det.
![]() |
#13 |
Peppy!
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?
Der er jeg også. Jeg liker den på boks også jeg. (På Nodee har de sushi bestående av rødvinsmarinert ris, andebryst og foie gras. Det er godt det.) Jeg spiser også andelever. Er det også slemt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Det hjelper ikke om det er det beste som finnes i verden, det kunne ikke falle meg inn i måneskinn å spise dette. Stakkars, stakkars dyrene.
95, 99, 04 Sist redigert av Erica : 01-01-12 kl 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Nå har jeg ikke ettergått kildene til artikkelen, men jeg fant dette som jeg synes er interessant:
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Jeg synes at det hjelper at det er det beste i verden. Jeg ville ikke spist det om jeg hadde syntes at det bare var sånn passe. Kost-nytte.
![]() |
#19 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?Ikke en gang jeg, som ikke driver med noe særlig annen boikott av verken Nestlé eller andre FP-fysaker, spiser foie gras. Jeg fikk det en gang, og synes det var himmelsk godt. Men så fant jeg ut hvordan det blir laget, og etter det har jeg holdt meg unna.
![]() |
#20 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?En gang vi var i Paris snublet vi over denne restauranten. Til forrett fikk vi en kremet kålsuppe med foie gras som var så god at jeg fikk tårer i øynene. Den var faktisk så god at jeg fantaserer om den ennå, og det er mer en 7 år siden.
![]() |
|
|