|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Hva synes du om å rydde bort jula? | |||
Det er deilig! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
70 | 41,18% |
Tja - ingen sterke følelser. Greit nok, lzm. |
50 | 29,41% |
Det er nedtur - et julepyntet hjem er stor stas! |
49 | 28,82% |
Hakke julepønt. Kun pøntehubro. |
1 | 0,59% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg stemte at det er deilig, men det er bare fordi det er godt å ha det gjort. Jeg elsker julen og å pynte til jul, men når det nye året er der, er det bare humbug med julepynt. Bah.
![]() |
![]() |
#23 |
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Syns det er trist å rydde bort jula...er såååå koselig med juletre (har plast-tre, så det får stå lenge) og røde gardiner å for å ikke snakke om alle lysene. Har ikke så mye julepynt sånn ellers, så det er egntlig ikke så mye å rydde bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Nyter julen enda jeg:vill og gal: |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg synes alltid det er vemodig og at tida går alt for fort. Vi pynter lillejulaftn og tar ned det hele 13. eller 20. dag jul. I år er jeg imidlertid litt letta siden vi flytter om noen få uker og julepynten er i veien for oversikten.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Tja, deilig er det vel aldri å rydde.
![]() |
#28 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg synes det er deilig. Jeg pynter til jul allerede 1. desember, så når vi vender tilbake til hverdagen etter nyttår er liksom magien borte. Da er det godt å rydde unna alt, få inn litt lysere farger og ikke minst primulaer i alle farger.
![]() |
#29 |
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!
Jeg sa til mannen i dag at det var søren så tomt å trist nå, at jeg rett å slett måtte ut i morgen å kjøpe litt blomster
![]() |
#30 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg synes det er deilig å bli kvitt jula, men det er ikke fordi jeg ikke liker jul. Synes det er godt koselig med julepynt når den kommer frem lille julaften, men julepyntet stue henger sammen med julefri, romjul og julekos for meg. Når hverdagen og arbeidsdagen kommer så er julepynten bare et minne om det som er forbi, og julestemningen er borte for min del. Da er det ikke bare godt å rydde bort pynten, men aller mest deilig å få rene flater og pynte med hvite blomster og tekstiler. Det siste er kanskje vel så viktig for meg som det første. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Smugleser
|
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Vi pynter 23 des, og tar ned til helga. Jeg blir småmelankolsk, og synes det er lenge til neste ferie. De røde gardinene blir hengende en stund, og siden påskepynten fortsatt henger i vinduene sammen med pepperkakehjerter, så sjuskes det nok videre der og.
![]() |
#32 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Synes det er veldig koselig når vi har pyntet til jul, men etter nyttår er jeg liksom ferdig med jula, og synes det er deilig når jeg har fått ryddet alt bort igjen. Jula forsvant her i går. Savner adventsstjernene i vinduene da, men får heller tenne litt stearinlys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
By the Sea
|
Jepp - det er lysene jeg også savner.
Primula, ja - det pleier jeg å kjøpe i tillegg til tulipanene! Friske farger er fint nå.
![]() |
#34 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg fant ingenting som passet. HVor ble det av alternativet: Jeg hater å rydde men har heldigvis fått pøntehubro i romjulen?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Eg liker bedre advent enn jul. Julepynten kjem opp 23. desember, og forsvant på tirsdag. Det er lenge nok for meg. Eg har heller ikkje så mykje pynt, så det går rask både opp og ned. No er eg klar for lysare tider. I dag var det jo fremdeles lyst kl. 16. Herlig!
![]() |
#36 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg elsker jula. Og førjulstida. Jeg skulle ønske den tida var enda lenger. Har treet oppe fra 1.søndag i advent og til 1.januar. Kunne godt hatt det lenger. Men når januar kommer så må det liksom bort.. da er det ikke jul lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg innrømmer at jeg ikke gleder meg til å rydde vekk julen. Treet er så fint i år, og om to dager skal det vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Nedtur, stua blir tom og kald..
![]() |
#39 |
By the Sea
|
![]() |
#40 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg synes det er ganske vemodig og litt godt også.
Tvillinggutter 2010 Sist redigert av Taien : 05-01-12 kl 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|