|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilkjøring og fotgjengereJeg har begynt å stå helt til bilen stopper, og jeg ser at mange bilister irriterer seg over det, de vil gjerne bare skli sakte mot forgjengerfeltet, og deretter gasse opp bak rumpa mi. Men sønnen min kan ikke vurdere trafikkbildet, og jeg er nødt til å lære ham at han må vente helt til bilene står stille.
|
|
|
#2 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilkjøring og fotgjengereJeg hørte det samme på radioen og det fikk meg til å tenke over min egen kjøring.
|
|
|
#3 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilkjøring og fotgjengereJeg tror rett og slett trafikk er så hverdagslig at vi blir litt skjødesløse noen og en hver. Da er det lett å skape farlige situasjoner både for seg selv og andre. Merker det på meg selv, og ser det også på andre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Bilkjøring og fotgjengere
Trailersjåfører som har opplevd bilførere som bevisst kræsjer med deres vogntog, sliter like mye som andre "uheldige" bilførere involvert i dødsulykker. Dette må vel være en sammenlignbar situasjon.
Jeg går daglig i Oslo og krysser fotgjengerfelt med og uten lys. Personlig mener jeg å ha merket en økning de siste femten årene og mener, helt uvitenskapelig, at andelen bilister som stopper er nærmere 40 %. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bilkjøring og fotgjengereDet sendes allerede kampanje for bilbeltebruk. Kanskje det burde lages en filmsnutt som viser hvor lang tid det tar før bilfører ser en person i mørket uten refleks kontra en med refleks? Jeg innbiller meg nemlig at endel tror at siden de kan se bilen ergo kan bilfører se dem selv like godt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Bilkjøring og fotgjengereOg sånn når vi snakker om fotgjengere og slikt...
|
![]() |
|
|