|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hva mener du om kommentaren til Madcon? | |||
| Åpenbart rasistisk |
|
47 | 18,29% |
| Uheldig og teit |
|
218 | 84,82% |
| Morsom |
|
5 | 1,95% |
| Det verste du har sett på TV.... |
|
1 | 0,39% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 257. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mokkamann....
Dersom jeg hadde syntes at kommentaren var åpenbart rasistisk, blir svaret mitt på spørsmålet ditt et veldig klart nei, men i dette tilfellet stemte jeg at jeg oppfattet kommentaren som "Uheldig og teit" og har skrevet innlegg på bakgrunn av dette. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror forskjellen er at du og andre mener at rasisme må være innrømmet av den som kommer med spøken, jeg mener at en "uheldig og teit" spøk kan ha grobunn i hverdagsrasistiske holdninger selv om avsender benekter det (og kanskje engang ikke ser det selv).
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Det var det jeg også gjorde. Jeg oppfattet det ikke som rasistisk, bare himle-med-øynene-teit.
|
|
|
#4 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mokkamann....Jeg synes det var en utrolig uheldig og teit kommentar. Helt klart en rasistisk uttalelse ogs, men jeg tror nok ikke den var ment som det. (så egentlig burde jeg kanskje ha valgt begge deler i pollen, eller...) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
guru advisor
|
Sv: Mokkamann....Jeg synes det er helt greit at han får reaksjoner. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Aquademiker
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
Enig med Minerva, men jeg syns nok det tar litt av. Men det er vel twitters skyld i al hovedsak...
|
|
|
#8 |
|
Einsam
|
Sv: Mokkamann....Jeg tror ikke det har noe å si hvor man er fra, når man kommer med en slik kommentar. Skikkelig lavmåls, skikkelig flaut, men jeg tror ikke det var slik rasistisk ment som det blåses opp til. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Mokkamann....http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10097650 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: «Mokkamann»Jeg syns denne kommentaren var pinlig, lavmål og fullstendig feil. Jeg skjønner at gutta i Madcon ble sure, jeg kan se humoren i ølglasset, og jeg syns vokalisten i Plumbo burde legge seg langflat og beklage uttalelsen, uten flåsing om enkle sjeler fra bygda.
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: «Mokkamann»Jeg og tror Tallulah er inne på selve kjernen i problemet her - hverdagsrasismen, hos alle de som "ikke er rasist, altså, men..."
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: «Mokkamann»Jeg ser Akhenaton de Leon og Kari Helene Partapuoli er inne på det samme i Aftenposten i dag.
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Sv: «Mokkamann»Jeg oppfattet ikke utsagnet som rasistisk, bare dårlig humor, så utgangspunktet vårt er jo ganske forskjellig. Jeg synes det er helt merkelig oppførsel av Terje (var det?) å helle sjampanje over andre folk som "straff". DET er veldig fjernt i min verden, helt uvhengig av hvor snurt og fornærma man måtte være.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: «Mokkamann»Det var øl.
|
|
|
#15 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: «Mokkamann»
Plumbo er jo fra bygda, for god's sake! Terje (?) kan ikke unnskyldes med at han var på nachspiel, like lite som Plumbo kan unnskyldes fordi de er fra bygda. Fordi Terje (?) er mer stuerein i viss kretser, så unnskylder hans oppførsel ingenting. Jeg tar veldig avstand fra det som ble sagt, men jeg synes Terje og Tshawe kunne holdt seg for god til mot"kommentarene". |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
bruker du spørsmålstegn bak navnet hans fordi du betviler at han heter Terje, eller for å markere din avstand fra kultureliten som vet slikt?
|
|
|
#17 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: «Mokkamann»Har ikke ord...men syns det var bedritent gjort av både den og den...syns mye blåses veldig opp, å media er med å fyrer oppunder slik at alt blir enda større...jo mer fyr på bålet jo mer får de å skrive om...såe...nei, har ikke noe å komme med egentlig i den her saken...er kanskje litt sjokkert over det hele... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: «Mokkamann»Som sagt tidligere var det en uheldig kommentar, men jeg synes lite om hvordan saken har utartet seg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fartsfantom
|
Det kan også være at man lurer på hvem han Terje er? Det er ikke alle som er på fornavn med alle her i verden. Så hvis det hadde vært meg som hadde skrevet det innlegget du siterer så hadde spørsmålstegnene betydd Terje hvem? |
|
|
|
![]() |
|
|