Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnet mitt har ADHD og dysleksi ... en virkelig gladrapport

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 21:31   #21
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnet mitt har ADHD og Dysleksi...en virkelig gladrapport

Så fantastisk flott at ting har snudd riktig vei. Ble helt rørt av å lese dette, virkelig en gladmelding!
Vet at du har stått på veldig, derfor ekstra godt å høre at det har gitt så flotte resultater!

Gammel 23-03-07, 21:50   #22
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Så fin en gladmelding. Dere har gjort en kjempejobb, med et flott resultat. Inspirerende for andre som sliter med samme problem, håper jeg.
Det nytter å kjempe, men krever styrke.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 22:24   #23
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Så bra Angelique. Nå ble jeg glad!! Skjønner godt at du er stolt av den flinke gutten din!

Gammel 23-03-07, 23:01   #24
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Helt fantastisk, hva dere allesammen har fått til ! Flott, at dere sådan har stått på for han.

Gammel 24-03-07, 09:50   #25
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Så herlig da. Deilig at det har ordnet seg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:13   #26
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Så flott å høre!

Gammel 24-03-07, 10:29   #27
tutta
Passiv

Standard

Fantastiske nyheter!!! Så flott og spennende at dere velger fettsyrer og fokuserer på kostholdet!

Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:29   #28
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så flott å høre!

Vedr EYE-Q, så var jeg tilstede på et kostholdsforedrag hvor dette produktet nettopp ble nevnt i forbindelse med ADHD barn. Hun lovpriste dette produktet. Helt utrolig!

Gammel 24-03-07, 10:31   #29
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så flott at opplegget hans hjelper, og jeg blir ekstra glad av å høre at han slipper amfetamin-preparater, og at naturlig omega-3 hjelper, virkelig et glad-innlegg dette her!

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:37   #30
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnet mitt har ADHD og dysleksi ... en virkelig gladrapport

Det var godt å høre. Nå ble jeg glad på deres vegne.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 11:14   #31
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Så utrolig flott å høre!
Jeg vet om mange som har fått helt nye barn "bare" ved å kutte ut alt sukkeret i kostholdet, og ved å spise sunt og variert. Jeg merker det på min mann de dagene han har vært på mc donalds og spist, eller hvis han drikker mye cola en dag. Han blir rastløs og irritabel.
Jeg har lurt på å prøve eye-Q mangen ganger, og har hørt så mye positivt om det, men det er jo så himla dyrt.

Det er så flott å høre at du stiller opp for sønnen din og gjør en kjempejobb med han. Jeg tror det er utrolig viktig for adhd barn å ha stabile rammer rundt seg og mennesker som støtter dem og hjelper dem. Da kan de nå langt, for de er utrolig smarte og setter de seg et mål så gjennomfører de det.
Mannen min hadde ikke slik støtte, og når vi ble sammen så fikk han flytte inn hos oss, og min mor behandlet han på lik linje med oss andre i huset. Hun betalte til og med sertfikatet for han også. Han har dessverre ingen utdannelse, men er nå selvlært mekaniker og har kunder som ringer han fra hele landet for å få utført jobber på bilene sine.
Det er ikke alltid enkelt med adhd, men står man på for dem og støtter dem, så er det utrolig for langt de kan nå.

Lykke til videre og jeg håper fremgangen fortsetter og at dere kan fortsette uten medisiner.

Gammel 24-03-07, 12:20   #32
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Så utrolig flott å høre!
Jeg vet om mange som har fått helt nye barn "bare" ved å kutte ut alt sukkeret i kostholdet, og ved å spise sunt og variert. Jeg merker det på min mann de dagene han har vært på mc donalds og spist, eller hvis han drikker mye cola en dag. Han blir rastløs og irritabel.
Jeg har lurt på å prøve eye-Q mangen ganger, og har hørt så mye positivt om det, men det er jo så himla dyrt.

Det er så flott å høre at du stiller opp for sønnen din og gjør en kjempejobb med han. Jeg tror det er utrolig viktig for adhd barn å ha stabile rammer rundt seg og mennesker som støtter dem og hjelper dem. Da kan de nå langt, for de er utrolig smarte og setter de seg et mål så gjennomfører de det.
Mannen min hadde ikke slik støtte, og når vi ble sammen så fikk han flytte inn hos oss, og min mor behandlet han på lik linje med oss andre i huset. Hun betalte til og med sertfikatet for han også. Han har dessverre ingen utdannelse, men er nå selvlært mekaniker og har kunder som ringer han fra hele landet for å få utført jobber på bilene sine.
Det er ikke alltid enkelt med adhd, men står man på for dem og støtter dem, så er det utrolig for langt de kan nå.

Lykke til videre og jeg håper fremgangen fortsetter og at dere kan fortsette uten medisiner.

Det er jo ikke sååå dyrt da.399,- for en boks som varer i 1 mnd,og det er når du begynner med 6 kapsler om dagen.Etter 12 uker(3 bokser)så tar en jo bare 2 kapsler om dagen,og da varer jo boksen i ca 3 mnd.
Jeg syns ihvertfall det er verdt pengene Sønnen min er snart ferdig med "utprøvingsfasen"på Eye-Q.Han har AD/HD.Han brukte Ritalin i ca 6 år,så sluttet han av ulike årsaker.

Det kan jo uannsett være verdt et forsøk

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 12:25   #33
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Så flott

Gammel 24-03-07, 12:28   #34
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Det er jo ikke sååå dyrt da.399,- for en boks som varer i 1 mnd,og det er når du begynner med 6 kapsler om dagen.Etter 12 uker(3 bokser)så tar en jo bare 2 kapsler om dagen,og da varer jo boksen i ca 3 mnd.
Jeg syns ihvertfall det er verdt pengene Sønnen min er snart ferdig med "utprøvingsfasen"på Eye-Q.Han har AD/HD.Han brukte Ritalin i ca 6 år,så sluttet han av ulike årsaker.

Det kan jo uannsett være verdt et forsøk

Jeg har to stk med adhd i huset, derfor jeg syntes det ble litt dyrt. Men jeg har hatt veldig lyst til å prøve det i en stund nå, og virker det så bra som jeg har hørt så er det virkelig verdt de pengene.

Det er synd at kostholdspreparater skal være så utrolig dyre, for det er produkter som virkelig kan utgjøre en stor forskjell på menneskers liv. Synes det godt kunne kommet inn under frikort ordningen.

Gammel 24-03-07, 12:47   #35
nikki

nikki sin avatar

nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Jeg har to stk med adhd i huset, derfor jeg syntes det ble litt dyrt. Men jeg har hatt veldig lyst til å prøve det i en stund nå, og virker det så bra som jeg har hørt så er det virkelig verdt de pengene.

Det er synd at kostholdspreparater skal være så utrolig dyre, for det er produkter som virkelig kan utgjøre en stor forskjell på menneskers liv. Synes det godt kunne kommet inn under frikort ordningen.

Enig at det kunne kommet inn under frikort ordningen når det kan gjøre en så stor forskjell istedenfor at de må ha medisiner.Det er jo mye bedre med kosttilskudd enn medisiner med farlige bivirkninger som Ritalin. Klart med to med AD/HD blir det jo dobbelt opp

Gammel 24-03-07, 12:56   #36
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Standard

Enig at det kunne kommet inn under frikort ordningen når det kan gjøre en så stor forskjell istedenfor at de må ha medisiner.Det er jo mye bedre med kosttilskudd enn medisiner med farlige bivirkninger som Ritalin. Klart med to med AD/HD blir det jo dobbelt opp

Jeg skjønner at det er mange som har fått stor hjelp i medisiner, men Ritalin er noe jeg ikke vil anbefale noen å bruke. Bivirkningene er en ting, som ikke er helt bra i seg selv, men ettervirkningene kan være enda verre. Mannen min som ikke har fyllt 30 enda sliter med hjerteproblemer enda, og det er 15 år siden han sluttet på medisinen. Men det er jo klart at man kjenner sitt barn best, og noen tåler medisinering bedre enn andre.

Vi trenger flere historier som Angelique sin, så kanskje en dag blir det andre godkjente behandlingsmetoder av adhd enn medisinering.

Gammel 24-03-07, 14:49   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på en sak. Vi har tidligere brukt Eye-Q på vårt barn (i fem mnd) og merket lite forbedring. Hvordan har dere dosert dem (mengde og antall ganger per dag)?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 16:52   #38
nikki

nikki sin avatar

Standard

3 kapsler 2 ganger til dagen i 12 uker,deretter 2 kapsler 1 gang til dagen.
Vi er fremdeles på 3x2.

Gammel 24-03-07, 17:09   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

3 kapsler 2 ganger til dagen i 12 uker,deretter 2 kapsler 1 gang til dagen.
Vi er fremdeles på 3x2.

Ok. Vi gav seks kapsler hver morgen sist og tenkte vi skulle prøve to kapsler tre ganger til dagen denne gangen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 18:04   #40
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig flotte resultater Angelique.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.