Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du ski?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-12, 22:21   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du ski?

Ja pleier å løpe etter..

og jeg hadde nok brukket halebeinet.. tenker på at det klart er dumt å avskrive noe før det er prøvd... men dumt å kjøpe noe også blir det ikke brukt..?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:28   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Kjøp pent brukte?

Du må selvsagt ikke ha ski om du ikke liker det og ikke tror du vil lære det.

Jeg har selvsagt ski, jeg ble pisket ut på skitur hver jævla søndag hele barndommen med ett stykk far som så på utfarten som trening og dermed gikk vi nok ikke fort nok eller langt nok i hans øyne I mine ungdomsår gjorde jeg opprør og nektet å stå på noe annet enn nedoverski. Men hjernevasket og miljøskadd som jeg var har jeg selvsagt tatt opp bedriften med skiturer igjen nå.

Rochermannen har ikke vokst opp med skiturer, men har blitt skifrelst etter at han flyttet til Bartebyen og er ivrigere enn meg på blåswix, dæhlie-tights og pulsklokke i skauen. Så det er fullt mulig å lære seg å like det, om man bare har motivasjonen

I tillegg står vi på telemarkski da. Og jeg på alpint og han på snowboard. Stakkars Rocherpoden.

Gammel 15-01-12, 22:28   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Ja pleier å løpe etter..

og jeg hadde nok brukket halebeinet.. tenker på at det klart er dumt å avskrive noe før det er prøvd... men dumt å kjøpe noe også blir det ikke brukt..?

Nå skal det sies at faren til ungene mine er ganske flink, så det er ikke lenge før ungene heller er mye flinkere enn meg.

Jeg synes du skal prøve det. Kan sikkert kjøpe noen pent brukt.

Gammel 15-01-12, 22:33   #4
lillenøste38
Sperret

Medlem siden: Jan 2012
lillenøste38 er litt kul
Standard

Joda, har ski...her har vi jo vinter og snø 7 mnd av året..men bruker jeg de...nope... når lille snuppa er med på skikarusell så går jeg ved siden av...som så veldig mange andre foreldre gjør.. Skikarusellen foregår på fotballbanen, de kjører løyper der..

Eldste går skiskyting, så han klarer jeg ikke å holde følge med uansett

Om du MÅ ha ski...nei, det må du vel ikke...

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:23   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har alle langrenn-, slalomski og snowboard. Langrennsskiene er de som blir brukt oftest og med størst glede. Jeg er ikke veldig glad i snowboard, sikkert fordi jeg ikke mestrer det noe særlig.

Gammel 15-01-12, 22:23   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøp brukte? Ligger utrolig mye på finn.no. Så jeg ville sjekket der først tror jeg.

Gammel 15-01-12, 22:26   #7
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, både jeg og resten av familien har ski. Jeg og yngste har bare langrennsski, mens mannen og eldste har carvingski/ telemarkski i tillegg. Jeg går ikke så ofte på ski som jeg skulle ønske.

Gammel 15-01-12, 22:34   #8
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er skiene mye i bruk - både på hytta på fjellet og i lysløypene her hjemme. Jeg har et skipar hjemme og et par på hytta. Det samme har mannen, mens ungenes ski blir fraktet frem og tilbake. Eldstejenta og mannen har i tillegg skøyteski. Minstemor har ikke vært motivert for skøyting ennå, men jeg tipper at det blir skøyteski på meg og henne også etterhvert.

Jeg er veldig glad i å gå på ski og skulle egentlig ønske meg mer tid til skigåing

Gammel 15-01-12, 22:28   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har både langrenn- og slalomski. Bruker ikke noen av delene. Har ikke hatt ski på beina på 11 år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:33   #10
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var uten ski i flere år nå i voksen alder. Savnet det heller ikke, det var jo aldri skiføre her!
Kjøpte nye langrennski for to år siden, og har brukt dem mye de to siste vintrene, da det har vært unormalt mye snø her, samt at vi har vært flinke til å benytte leiligheten som kjæresten min disponerer på Hovden

Slalomski leier jeg... en gang hvert skuddår

Gammel 15-01-12, 22:52   #11
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg har ski, men det er mange, mange år siden jeg brukte de sist. Kanskje de blir børstet støv av igjen den dagen det "kreves" at vi blir med barna på noe skirelatert (enn så lenge er de for små). Men enn så lenge får de stå i garasjen.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 00:51   #12
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi har langrennski hele familien, og bruker dem så mye som mulig når vi har snø. De to siste vintrene har vi gått mye på ski, i år har vi kun hatt ski på bena 2 ganger. Håper enda på vinter.....sukk.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 12:13   #13
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Vi har langrennski hele familien, og bruker dem så mye som mulig når vi har snø. De to siste vintrene har vi gått mye på ski, i år har vi kun hatt ski på bena 2 ganger. Håper enda på vinter.....sukk.

Det er strålende vinter og gode forhold i Lyngsheiå.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 12:03   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja, opptil flere par ski har både jeg og barna.
Var aktiv langrennsløper for mange år siden, og har dermed spart p åalle skiene mine. Og slalomski har jeg også.
Minsten p å8 år elsker forøvrig å gå på ski.

Gammel 16-01-12, 12:18   #15
Nutte
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Nutte har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, her har alle ski og vi er ofte ute på skiturer.

Gammel 16-01-12, 12:44   #16
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Ja jeg har langrennski. De ble kjøpt for over 10 år siden da jeg oppdaget at mine gode gamle ski med 75mm rottefella-bindinger ikke passet så bra i oppkjørte løyper på østlandet. Sambo fikk ski samtidig. De blir brukt på noen få turer hver sesong sammen med barna. Vi er nok mere en familie som liker skøyter og nedoverski.

Gammel 15-01-12, 22:30   #17
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jepp. Her har alle langrenn og alpinski.

Jeg har aldri sett mannen bruke sine langrennski da men. Jeg gikk endel i fjor. Fantastisk flotte løyper her omkring og en kjempefin mulighet for trim. Gøy er det også. Hadde selvsagt med ungene endel også. Men gikk og endel alene. Pompen var ikke så stødig på ski i fjor. I år er det meget bedre.

I år har jeg ikke prøvd de enda, og er ikke sikker på om det blir noe heller. Sliter med menisken, og er spent på hva kirurgen sier om ski til uka. Håper på å være klar til alpint i midten av mars for da er voksentur til Trysil bestilt.

Gammel 15-01-12, 22:37   #18
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg ville nok prøvd meg om ikkje anna. Sjå på finn eller stikk innom den grønne sykkel. Ski treng ikkje å kosta alle verdens, det kan du heller kosta på deg seinare dersom du finn ut at dette er noko. Så kan du reisa med skibuss til eikedalen eller ta banen opp på fløyen.

Og her i huset har alle bortover ski.

Gammel 15-01-12, 22:38   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har både utfor- og langrennsski, men bruker bare sistnevnte. Jeg liker å gå på ski, og gleder meg til ungene blir store nok til å bli med på skitur.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:45   #20
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har alle, bortsett fra Storebror, langrennski, og alle har alpinski. Mannen og jeg har i tillegg snowboards. De blir ikke brukt lenger etter noen stygge fall for noen år siden.

Forrige helg var min kjære, Jonas og jeg på langrennski, og denne helgen var det alpint som gjaldt. Vi er stort sett på ski hver helg når det er snø.

Men man MÅ ikke hverken ha eller gå på ski, om man ikke vil. Men det er veldig hyggelig om man har ett mål med turen. Vi synes det alltid er mest hyggelig å gå mot ett må. DVS en betjent hytte med salg av vaffler, lefser og kakao.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.