Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor mye pes er det med benkeplate i oljet eik?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-12, 08:34   #21
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye pes er det med benkeplate i oljet eik?

Jeg synes ikke det er pes med vedlikeholdet på en benkeplate i tre.

Men jeg blir like fullt sprø av at man ikke kan søle uhemmet med vann, ikke kan skjære noe kjapt på den, ikke kan sette fra seg varme ting på den og ikke kan bake direkte på den. Jeg skal aldri mer ha benkeplate i tre. Mannen skal aldri ha benkeplate i laminat, ergo kommer vi en gang til å bruke et tullete høyt antall kroner på en benkeplate i kompositt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 08:37   #22
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

K..kan man ikke bake på den?
:skyldig:

Vannet er sant. Det er upraktisk. Desto mer upraktisk å ha parkett på gulvet, slik at barna blir ekskludert fra nødaktiviteter som vannsøl og tøys på kjøkkenet.

Gammel 16-01-12, 08:45   #23
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

K..kan man ikke bake på den?
:skyldig:

Vannet er sant. Det er upraktisk. Desto mer upraktisk å ha parkett på gulvet, slik at barna blir ekskludert fra nødaktiviteter som vannsøl og tøys på kjøkkenet.

Man kan bake på den. Men det er jo et lite h... å få vasket deigen av benken etterpå, så derfor baker jeg alltid på det lakkerte kjøkkenbordet.

Parkett på kjøkkengulv er også upraktisk ja. Eller parkett generelt. :vil ha gulv som tåler både vann og krig:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:20   #24
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes steinplater er finest. Men de må jo poleres hele tiden for ikke å bli skjoldete.

Plater i heltre hadde jeg ikke orket. Synes de blir veldig fort flekkete.

Gammel 16-01-12, 09:25   #25
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke bake på den? :skingrestemme: Hva skal man med benkeplate man ikke kan bake på?

I en drømmeverden ville jeg hatt kompositt, og mannen steinplate, men når kjøkkenet er så billig som Ikea-kjøkken en gang er (og vi er nyinnflyttet med 100 000 prosjekter som inkluderer ny garasje og nytt bad nede), er det idiotisk å legge ut sånne summer.

Den ene leverandøren vi var hos, skulle forresten ha ca. 4000 kroner pr. meter for heltreplate, også. Riktignok i valnøtt. Eik var marginalt billigere. Vi har 6 meter kjøkkenbenk, og flott bakeflate.

Gammel 16-01-12, 09:30   #26
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal ha en skikkelig god kvalitetslaminatplate neste gang. Med mindre vi har blitt rike i mellomtiden, da skal jeg ha kompositt eller stein.

Gammel 16-01-12, 09:35   #27
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

www.diapol.no

Sjekk prisen på stein, det er ikke sikkert det blir så ille. Prisen er inkludert oppmåling og montering. Og underlimt vask er konge.

Gammel 16-01-12, 09:43   #28
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

22.500,-

Gammel 16-01-12, 10:15   #29
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

www.diapol.no

Sjekk prisen på stein, det er ikke sikkert det blir så ille. Prisen er inkludert oppmåling og montering. Og underlimt vask er konge.

"Klikk her for å se vårt serviceområde"
Det ekskluderer størsteparten av Norge.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 11:03   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

www.diapol.no

Hm. Slett ikke verst, egentlig. 20.000,- for det nye kjøkkenet vi vil ha. Har jeg regnet feil, tro?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 11:19   #31
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke noe problem med stygg benkeplate.. har hatt den siden januar 2008.
Den er beiset med 3 strøk beis og oljet med 6 lag etterpå. Har holdt seg fin overalt. Vi har en sånn tjukk brødfjøl og under der er det mørkere siden fjøla alltid ligger der, ellers er den jevn og fin i fargen.

Gammel 16-01-12, 12:21   #32
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hm. Slett ikke verst, egentlig. 20.000,- for det nye kjøkkenet vi vil ha. Har jeg regnet feil, tro?

Ikke sikkert. Vi ga rett over 20' for tre plater, nedfeling av kokeplate og underliming av vask. Kjøkkenleverandøren ville ha 70 000 + montering, og kunne strekkes seg ned mot 50 000.

Måling og montering var helt konge, mm-pasninger rundt hele. Og 73 cm dyp plate som henger litt frem over underskuffene (i XXL-format), sånn at søl havner på gulvet i stedet for på skuffefrontene.

Gammel 16-01-12, 12:32   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sikkert. Vi ga rett over 20' for tre plater, nedfeling av kokeplate og underliming av vask. Kjøkkenleverandøren ville ha 70 000 + montering, og kunne strekkes seg ned mot 50 000.

Måling og montering var helt konge, mm-pasninger rundt hele. Og 73 cm dyp plate som henger litt frem over underskuffene (i XXL-format), sånn at søl havner på gulvet i stedet for på skuffefrontene.

Hm. Jammen bra du linket til disse. Vi vil ha stein eller kompositt, nemlig. Men. Skal vi ha lys eller mørk? Stein eller kompositt? Matt eller blank? Mønstret eller ensfarget?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 16-01-12, 12:57   #34
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva slags fronter har du lyst på, Pøbel?

Vi har hatt to bjørkekjøkken, og det var hovedgrunnen til at vi gikk for hvitt denne gangen. Pga. valg av gulv, hvitevarer osv ville det blitt i overkant sterilt med svart eller mørk grå benkeplate som kanskje ville vært mitt førstevalg i en annen verden.

Jeg har altså ikke bestemt meg fortsatt, og mannen lar meg få valget denne gangen. Denne tråden gjør ikke valget enklere, akkurat.

Gammel 16-01-12, 13:33   #35
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi spurte litt rundt dette da vi valgte kjøkken i forrige uke, og da fikk vi til svar at dersom man er nøye med å olje den til den er mettet nå i starten (dvs annenhver dag 3-4 ganger eller helt til den ikke lenger har skjolder/flekker når du oljer), og så hver 3. måned en stund vil den holde seg fint selv om man kun fortsetter hvert halvår/år. Men det var viktig å mette den fra starten av, og selvsagt pusse mellom hvert strøk.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 14:24   #36
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Men det var viktig å mette den fra starten av, og selvsagt pusse mellom hvert strøk.

Akkurat. Mange lag og pusse imellom strøkene før den tas i bruk så har du spart deg for mye jobb for da tåler den så mye mer.

Gammel 16-01-12, 14:27   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hva slags fronter har du lyst på, Pøbel?

Vi har hatt to bjørkekjøkken, og det var hovedgrunnen til at vi gikk for hvitt denne gangen. Pga. valg av gulv, hvitevarer osv ville det blitt i overkant sterilt med svart eller mørk grå benkeplate som kanskje ville vært mitt førstevalg i en annen verden.

Jeg har altså ikke bestemt meg fortsatt, og mannen lar meg få valget denne gangen. Denne tråden gjør ikke valget enklere, akkurat.

Det blir IKEA og det blir hvitt, men vi har ikke helt bestemt oss hvilken variant. Jeg er bare kjempehæppi for at mannen som er så himla endringsuvillig endelig har innsett at det er på høy tid å gjøre noe.

Gammel 16-01-12, 15:21   #38
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jevnlig vedlikehold er da bare en bonus for Neramannen, hehe.

Vi båpde bakte og skar småting på forrige benken vår.

Gammel 16-01-12, 15:40   #39
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Blir fort merker på den synes jeg. Også er den ikke så god å bake på som den gamle laminatplata vi hadde der vi bodde før. Oljer faktisk omtrent når vi skal (vi er sløve ellers nemlig), men merker blir det okke som. JEG synes det er temmelig pesete å måtte slipe med sandpapir og olje på nytt bare fordi en av ungene har satt et vått glass på benken, men det er selvfølgelig mange som synes det er helt greit. Det blir laminat eller stein neste gang vi skal ha kjøkken.

Gammel 16-01-12, 16:05   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri pusset min benk og den er ikke oljet på to år. Det er ikke et eneste merke på den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.