|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skole
Har jobbet på åpent landskap-skole - og aldri, aldri, aldri, aldri mer. Hadde ikke flyttet i nærheten av en engang. Mine barn skal slippe.
![]() |
#22 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleSkolen vår har åpent landskap,eller,om det heter det,er jeg ikke sikker på,men de har ikke lukkede klasserom,ihvertfall. Og det fungerer relativt greit hos oss,men ifjor satte elevene og et par lærere opp en ekstra vegg,fordi de var plaget med støy fra andre klasser,så det er vel ikke noe jeg ville valgt idag,om vi hadde hatt valget,kanskje. Skolen vår sto ferdig i 2005,og elevene der er jo vant med det,men jeg tror det er enklere å få et roligere miljø om man har tradisjonelle klasserom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleJeg har gått på en åpent landskap ungdomsskole - det var et pilotprosjekt i gamle dager. Den skolen er ikke åpent landskap lenger for å si det sånn. Det kan jo hende ting har bedret seg siden dengang da, men jeg tror jeg ville sjekket ganske nøye før et evt bytte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleVi hadde også åpent landskap på ungdomsskolen. Gikk greit for min del, men hva er poenget egentlig?
![]() |
#25 |
Guardian of the galaxy
|
3,5 km er jo ikke voldsomt lang skolevei. Ungene er store nok til å gå selv.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleJa vi gjør dører beste utav situasjonen. Er været for gale og jeg feks har seinvakt eller fri, så kjører jeg de og har syklene bakpå bilen, så sykler de hjem. Bussforbindelsen er ikke bra men de har tatt buss flere ganger. Hjemover må de da vente lenge, eller gå. Da går de, som oftest.
![]() |
#27 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleHva gjør de når de skal på u.skolen? Skal de dit dere bodde før eller må de til en skole med for dem bare ukjente elever? Jeg innbiller meg nemlig at det er verre å komme ny på u.skolen enn barneskolen, men kan selvfølgelig ta feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleUngdomsskolen blir den samme uansett. Vi bor veldig nærmt den skolen også, så da får vi kortest skolevei av alle klassevennene deres.
![]() |
#30 |
maler
|
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleÅpent landskap kan fungere helt utmerket. Vår skole er sånn og vi var skeptiske, men de har virkelig fått det til. Det er ro og det fungerer bra også for barn med spesielle behov og hørselsproblemer. Det der tror jeg varierer veldig, og jeg ville ikke latt det være utslagsgivende, da hadde jeg sjekket ut den aktuelle skolen hvordan den fungerer.
![]() |
#31 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleJeg hadde latt barna bli på den skolen de ville bli og der de trivdes. De går tydeligvis på en bra skole hvor de har mange venner, mens man aldri vet hvordan det blir på en ny skole. Da jeg var lita, byttet ei klassevenninne skole (de skulle ikke bytte, men foreldrene mente at skolen ikke var bra nok). Det gikk noen måneder, så var hun tilbake. Hun sa det var kjempevanskelig å komme inn i en allerede etablert klasse, og det har jeg ingen problemer med å tro (men man kan selvsagt være heldig og trives enda bedre på den nye skolen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleJeg hadde latt dem gå på samme skole, altså ikke byttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleJeg ville nok ikke byttet skole når de har det så bra der og trives. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Søk om skoleskyss og la ungene gå på den gamle skolen. Men søk om skoleskyss, for det må dere krav på når dere bor 4,1 km fra skolen. Jeg kan aldri tenke meg at de regner ut avstanden etter gangstier og snarveier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Vurderer at ungene bytter skoleHer jeg bor får man ikke dekket skoleskyss hvis man ikke går på den skolen man sogner til. Frøkna har en venninne som bor mer enn fire km unna, og egentlig hører til en annen skole, og hun får ikke dekket buss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Som jeg skrev et annet sted i tråden - joda, vi fikk det. Det er 5 km til nærskolen og 9 km til den skolen ungene går på nå. Vi hadde vel ikke så tungtveiende grunner for å søke heller, vi ønsket ungene på den andre skolen fordi det er en 1.-10. skole, en skole som gjør det svært godt på alle måter og miljøet er fantastisk. Ikke veldig gode grunner, akkurat...
![]() |
|
|