Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Terapistrikking

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 16:01   #21
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Terapistrikking

Inspirert av denne tråden havnet jeg på garnbutikken i dag, og kjøpte nytt prosjekt til både meg og jenta mi på 4. På meg blir det tovede tøfler til ungene. Perfekt foran-tv prosjekt.

Gammel 17-01-12, 18:40   #22
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Så bra Zeppelin! Og Sol - jeg har også bestilt meg en Klukka - rett før jeg svarte i denne tråden. Så da kan vi parallellstrikke den.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 18:43   #23
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Så bra Zeppelin! Og Sol - jeg har også bestilt meg en Klukka - rett før jeg svarte i denne tråden. Så da kan vi parallellstrikke den.

Gammel 17-01-12, 20:34   #24
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Terapistrikking
Parallellstrikking

Jeg liker denne tråden

Gammel 17-01-12, 21:47   #25
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Parallellterapistrikking, det må jo bli bra!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 21:55   #26
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

jeg har vært på posten i dag og har nå Klukka på pinnene. Terapi.

Gammel 20-01-12, 23:02   #27
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Det klør i fingrene etter å bestille den klukka-kjole-saken. Men jeg kan bare ikke ha flere prosjekter nå. Nei, Zeppelin! Nå holder det. :

Gammel 21-01-12, 00:06   #28
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Det klør i fingrene etter å bestille den klukka-kjole-saken. Men jeg kan bare ikke ha flere prosjekter nå. Nei, Zeppelin! Nå holder det. :

Men det er jo så moro!

Jeg har også sagt til en kollega i dag at om hun barebkjøper garn, såkalt jegvstrikke selbuvotter på bestilling, det er virkelignterapi for en ingeniørhjerne som liker symmetri. Og jeg vurderer sterkt å lage Bella mittens til meg selv.

Jentungen på 8 satte seg til å strikke i kveld også - familieterapi.

Gammel 13-11-12, 10:38   #29
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Jeg burde plukke opp denne tråden igjen.

Jeg trenger terapi. Og strikketøy, men jeg har fortsatt ikke ork til å komme meg ut og lete garn og mønster.

Noen som har godt forslag til noe gøy jeg kan strikke? Som jeg kan handle garn til på CC-vest etter jobb.

Gammel 13-11-12, 10:54   #30
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hva med noe sånt?

Det er lagt opp til patentstrikk på tykke pinner, strikker det så langt man vil og syr det sammen til en runding. Jeg har lyst til å strikke noe sånt, men rekker det nok ikke på denne siden av jul.

Gammel 13-11-12, 10:57   #31
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Den var fin. Jeg strikket en haug med ulike halser i fjor. Jeg tror kanskje jeg skal tilby mine barn å gi bort noen liknende i julegave til sine venninner. Og strikke votter til julekalenderen.

Jeg er så lat og tiltaksløs at jeg helst vil ha garn og mønster dettende ned i fanget litt sånn svosj!

Gammel 13-11-12, 11:02   #32
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Garnet er Drops love you. Jeg er usikker på om det er igjen i butikkene, men et tykt, mykt ullgarn burde passe fint. Mønsteret finnes på tysk i hvert fall:

Material: 300 g DROPS ♥ You #2, Fb. 2176 (alternativ selbe Menge DROPS Eskimo oder DROPS Andes) und 1 Nadel Stärke 10. Ob Rund- oder Paarnadel ist egal, der Loop wird offen gestrickt.
Wer eher locker strickt, sollte auf Nadelstärke 8 oder 9 gehen. Mit 10 ist das Gestrick sehr locker.

Einfach 41 Maschen angeschlagen und wie folgt im Vollpatent:
Reihe 1:
1 Randmasche rechts, *1 Masche rechts, 1 Umschlag, 1 Masche wie zum Links stricken abheben*. Von * bis * wiederholen, am Ende der Reihe 1 Masche rechts und die Randmasche ebenfalls.
Reihe 2:
1 Randmasche rechts, *1 Umschlag, 1 Masche links abheben, 2 Maschen rechts zusammenstricken*. Von * bis * wiederholen. Am Ende der Reihe 1 Umschlag, 1 Masche wie zum Links stricken abheben, 1 Randmasche rechts.
Reihe 3:
1 Randmasche rechts, *2 Maschen rechts zusammenstricken, 1 Umschlag, 1 Masche wie zum Links stricken abheben*. Von * bis * wiederholen, Am Ende der Reihe 2 rechts zusammenstricken, 1 Randmasche rechts.
Reihe 2 und 3 wiederholen bis der Loop die gewünschte Länge hat oder das Garn aus ist.
Abketten und Anschlag- und Abkettreihe zusammennähen.

Gammel 13-11-12, 11:08   #33
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker luer i fleng for tiden. Det er terapi deluxe.

Gammel 13-11-12, 13:16   #34
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Du har kanskje strikket "nok" halser etc, men denne blir veldig fin:

http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=35&lang=no

Jeg er ferdig med lua og holder på med halsen. Greit og enkelt mønster som blir veldig fint :-)
Lykke til!

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 09:38   #35
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Alt som består av 1 rett, 1 rett, 1 rett
Strikker babysokker med riller som innimellomstrikk, de er det alltid noen som trenger og det er kjekke gaver. I tillegg får en brukt opp smårester, de blir bare søtere med striper syns jeg.

Ellers er sokker noe jeg også strikker innimellom for å slippe å tenke, helt enkle med ribbeskaft og en enkel hæl.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 09:50   #36
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker meg igjennom enhver krise i livet, og slik er også min tante. Da mamma døde satt vi på hver vår side av henne, med strikketøy i nevene, og hadde "syklubb". Strikketøy er virkelig terapi. Jeg har strikket en del enkle votter og halser, og har alltid ei strikking på gang som ikke krever store konsentrasjonen. I tillegg har jeg gjerne ett mere utfordrende også som jeg koser meg med i ei rolig stund alene.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:34   #37
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan bestille garn på www.strikkenett.no, de er utrolig raske, eller stikke innom butikken i Lommedalen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.