|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?
Jeg kjenner ikke akkurat mange med barn som ikke er oppe før 9 i helgene, så jeg synes vel det blir litt snevert å mislike konseptet bare fordi man selv er en av de (utrolig få) heldige som ikke er det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er bare en av mine unger som er oppe før 9, og det affiserer uansett ikke oss voksne. De klarer seg uten oss på morgenkvisten. Og jeg setter umåtelig pris på å få sove ut i helgene.
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Ja, jeg er ikke akkurat klar for å frakte poden ut av huset 0930 hver helg jeg heller, men det er jo ingen fare for at alle slår seg på dette konseptet. Dersom man blir bedt i 1 slik i halvåret, bør man vel greie å leve med det, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?Jeg tror de aller fleste som nevnte at de måtte hatt vekkerklokke på mente det som et svar på kommentaren om at de som har barn som oftest har stått opp innen klokka 9, og ikke som en antydning om at frokostbursdager er et ork.
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, jeg håper det.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 24-01-16 kl 00:50. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Tror heller ikke jeg kjenner mange barn som sover lenger enn 9 i alle fall, ei heller det egentlig.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg har tre barn, mellom 1 mnd og 7,5 år. Før siste ble født skal jeg love at frokostbursdag klokken 11 måtte innebære alarm for oss voksne. Ungene sto opp sånn i 7 tiden, men ikke de voksne nei. Vi hadde kanskje frokost i 11 tiden (ungene fant seg noe mat når de sto opp selvsagt) men å ha noen klar til selskap betyr at ungen er kledd pent, den som skal levere har tatt morgenstellet og i det hele tatt en del organisering.
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Hele konseptet er jo liksom at de skal komme i pysjen da.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 23-01-16 kl 19:50. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?Frokostbursdag hadde nok innebært vekkerklokke her i huset også, men det hadde ikke gjort noe. Originalt og morsomt, tenker jeg. Vi har jo som regel vekkerklokka på for å rekke en eller annen kamp uansett. Helger uten vekkerklokke hører med til sjeldenhetene her i huset.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Ok, få ungen kledd i pysj da. (bare helt unntaksvis sover mine i pysj, så vi må finne en da, og få den på ungen om morgenen, etter at han fortrinnsvis er vasket og i alle fall tatt medisiner og pusset tenner (et must etter medisin)
|
|
|
#12 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?Millact: der finst ferdige posar med mix til glutenfrie vafler. Du kan også kjøpe ein pose vanlig glutenfritt mjøl, og lage pannekaker/ vafler sånn som du alltid har laga dei, men bytte ut til glutenfritt. Da steiker du først dei glutenfrie kakene ( lagar ei lita røre), og så steiker du med gluten til dei andre.
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?Frokostbursdsg synes jeg høres pyton ut. Jeg ville reageert negativt som forelder. Selv om apan ikke kjenner mange som ikke er oppe tidlig i helgene, er jeg helt sikker på at jeg og Tjorven ikke er alene om å ville ta livet med ro om morgenen. Ungene her står opp, men ikke vi! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Hoho, jeg hadde mislikt det! Som mor til bursdagsgjest skulle jeg så absolutt klart å frakte ungen av gårde (med mye møye og besvær), men som arrangør hadde jeg regelrett dødd. Men folk er jo veldig forskjellige, en i barselgruppen min hadde alltid nybakte rundstykker klare før 07.30 hver eneste helg. På det tidspunktet var vi alltid i koma, men det var jo fint å komme til ferdig frokost på hytteturer. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Jeg antar man ikke velger å arrangere en frokostbursdag hvis man ikke orker tanken |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Kl 11 hadde vært det tidligste tidspunktet. Det klarer da de fleste med barn, eller? Det er slik min niese sine venner har hatt det, 11-13. Da er det enda mye igjen av dagen etterpå til andre ting. Men vi får nå se hva det blir til.
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Det er alltid noen som er negative, uansett hvilken løsning man velger. Om man har det på ettermiddag i uka blir det for travelt, om man har det i helga blir HELE (faktisk!) helga ødelagt, fordi alle familieplaner visstnok går i vasken. Har man det tidlig, slik at familieplaner skal kunne realiseres utover dagen blir noen sure fordi de hadde ønsket å sove lenge. Noen hater utkledning, noen hater utebursdag, noen hater alltid ett eller annet med det man velger å gjøre. Min tilnærming når vi lager selskap er å gjøre det slik som det passer for oss, så for de som synes det er pyton bare leve med å bli plaget med å bli invitert. Og når vi får invitasjoner velger jeg å fokusere på hvor positivt det er, og passer det ikke for meg, og mine planer, så er det mitt problem. Selvsagt synes jeg også det er deilig å sove lenge om morgenen i helgene, og jeg elsker lange familiefrokoster. Men jeg tåler godt å ofre dette en sjelden gang.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 23-01-16 kl 11:16. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?Vi hadde også frokostbursdag for 9 åringen vår i fjor. Kjempegøy! Kjøpte Smoothiebeger på Staples, hadde pannekaker, rundstykker og godt pålegg. Om bursdagsbarnet vil gjentar vi gjerne den type feiring!
|
![]() |
|
|