Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 21:02   #21
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brus?

Brus har kullsyre, fargestoff, smakstoffer og og store mengder sukker
Boblevann har kullsyre og smakstoffer av sitron el.

Gammel 24-03-07, 21:31   #22
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster har ikke likt kullsyre til nylig. Fikk smake første gang når hun var 2,5år da. Hun drikker fortsatt ikke brus. Hun vil heller ha saft eller juice når vi er ute eller i bursdager. Hun tyvsmaker en sjelden gang fra mitt glass. Sånn hun har funnet ut at hun liker "sterk saft".

Jeg drikker mye lightbrus, men veldig sjelden så hun ser det. Drikker stort sett på kvelden hjemme og ute på kafé. Ellers så drikker vi isvann alle sammen.

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Brus har kullsyre, fargestoff, smakstoffer og og store mengder sukker
Boblevann har kullsyre og smakstoffer av sitron el.

Boblevann har jo også enten kunstig søtning eller sukker, samme som brus kan ha. Brus trenger jo heller ikke har fargestoff, f.eks 7up, selv om de fleste har det.

Gammel 24-03-07, 21:37   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker brus ca en gang hvert jubelår, samme med mannen. Stort sett når jeg er veldig fyllesyk eller har dårlig mage. S har såvidt smakt cola. Ellers har det ikke vært noe problem å drøye brusdebuten, i bursdager etc pleier han få juice isteden. Etterhvert får han vel få brus i spesielle anledninger.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:43   #24
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Ungene drikker sjelden brus.
Jeg drikker brus men driver å trapper ned så det ikke blir hver dag.
Litt i helgene er lov.

Gammel 24-03-07, 21:46   #25
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Vann med kullsyre og smak er brus for meg. Hva er egentlig forskjellen?

ja det er det jeg lurer på...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:54   #26
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må jammen ta og sjekke innholdfortegnelsen på flasken min nå

Gammel 24-03-07, 21:57   #27
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Den inneholder naturlig mineralvann, kullsyre og naturlig sitronaroma.

Så der er det ikke noe søtningsmidler eller sukker. Med boblevann mener jeg farris bonaqua el. Dvs jeg drikker merket Quelle.

Gammel 24-03-07, 21:57   #28
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jenta mi skal skånes mot det så lenge jeg kan. Selv drikker jeg så og si ikke brus.

Gammel 24-03-07, 22:09   #29
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper meg en halvliter brus de dagene jeg er på jobben.
Hjemme drikker jeg så og si aldri brus. Vi kjøper som regel brus bare til bursdager og hvis vi får gjester.
Mine to yngste liker heldigvis ikke brus og eldstemann drikker det veldig sjelden.

Gammel 24-03-07, 22:10   #30
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har så og si aldri brus hjemme, men jeg lar jentene drikke det hvis de blir servert det. Bursdager o.l. har vi brus. BonAqua drikker både vi og jentene.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:12   #31
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Begge mine unger drakk et glass brus hver i dag *dårlig mor*

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:13   #32
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene mine liker ikke bobler, så de drikker ikke brus.

Jeg drikker noen halvlitere Bonaqua i uken, og ca en halv liter Cola, med sukker.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:17   #33
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den inneholder naturlig mineralvann, kullsyre og naturlig sitronaroma.

Så der er det ikke noe søtningsmidler eller sukker. Med boblevann mener jeg farris bonaqua el. Dvs jeg drikker merket Quelle.

Her er en test/oversikt over endel vann med smak, med og uten kullsyre. Ganske mange har søtstoff/sukker og endel har ikke. Så man bør ihvertfall lese innholdsfortegnelsen godt hvis det bare er vann med smak man vil ha. Olden Boble (ikke med i oversikten) inneholder fruktose.

Quelle har jeg ikke hørt om, men jeg drikker sjelden slike ting. Enten så drikker jeg brus/saft eller så drikker jeg vann. Vann skal være med is og ingenting annet.

Gammel 24-03-07, 22:51   #34
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Takk for linken Stikka. Har prøvd noen av de kvalmende søte vanntypene i nøden. Prøvde den med ingefær og pære mens jeg spydde meg grønn i siste svangerskap. Den hjalp ikke og var altfor søt. Har aldri tatt meg bryet med å lese på innholdfortegnelsene, men skjønner at det må jeg begynne med.

Jeg liker best de som er bittelitt syrlige. Quelle er et merke de selger på LIDL, jeg drikker det fordi det har mindre kullsyre. Dessuten er det rasende billig på kampanje. Vi drikker MYE av dette og mannen min spøkte idag med at han fikk ta tilhengeren til LIDL og kjøpe boblevann til oss. Av de norske liker jeg Bonagua best. Farris drikker jeg bare ute når de ikke selger andre merker.

Gammel 24-03-07, 22:52   #35
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74

Vann skal være med is og ingenting annet.

Blir du ikke lei av vann ? Det sliter jeg med, etter å ha drukket mer enn 3 liter vann per dag i 20 år er jeg veldig lei av kun vann.

Gammel 24-03-07, 22:55   #36
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker alt for mye brus. Barna mine får kun på Lørdag. Prøver å unngå at de drikker Coca-Cola.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 23:14   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en følelse av at mange folk drikker masse brus, men etter dette innlegget å dømme, er det visst like vanlig å ikke drikke brus.

Jeg (og mannen) drikker litt brus i helgene, etter ungenes leggetid. Ungene drikker så å si aldri brus. Det hender de får det servert hos andre, f.eks. i selskap, og da ser jeg det ikke som et problem. Hjemme har vi som sagt bare brus etter ungenes leggetid, og bare i helga.
Ungene er heller ikke særlig glade i brus. Når jentungen (5) har bursdag, har hun alltid bedt om å ha rød saft i barneselskapet. Guttungen (3) er mer glad i brus, men jeg har tilgode å høre ham be om å få det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 23:22   #38
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Blir du ikke lei av vann ? Det sliter jeg med, etter å ha drukket mer enn 3 liter vann per dag i 20 år er jeg veldig lei av kun vann.

Nei blir ikke lei vann. Synes iskaldt vann med isbiter er nydelig. Men som nevnt så drikker jeg brus og saft også, så ikke kun vann hver dag. Blir heller ikke lei Cola Light heller. *fnise*

Til trening, mat og som tørstedrikk er vann absolutt best.

Gammel 24-03-07, 23:27   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg har en følelse av at mange folk drikker masse brus, men etter dette innlegget å dømme, er det visst like vanlig å ikke drikke brus.

Sneipen får det som sagt aldri, men han klarer likevel å si høyt og klart på butikken: "Se mannen har COLALAIT" hvis han ser noe på båndet. Så du hadde nok trodd at det var noe 2-åringen støtt og stadig har i glasset hvis du hadde møtt oss på handletur.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 23:27   #40
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kullsyre, kunstig søtning og aroma etser også på tennene. Derfor drikker barna og jeg sjelden akkurat det, mens helten dynger nedpå med cola light. Barna får brus til fest og i i helgene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.