Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Wordfeud

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-12, 14:18   #21
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wordfeud

Ca, cv, Cf, cello, cowboy.

Gammel 05-02-12, 14:24   #22
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg lurer på hva wca er? Vet at det går altså,men aner ikke hva det betyr?

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 14:31   #23
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kiwi, wok, won, wire

Scan, ca, cf, etc går ikke.

Gammel 05-02-12, 14:50   #24
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

CF går.

Gammel 05-02-12, 14:55   #25
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Kiwi, wok, won, wire

Scan, ca og cf går fint.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 14:55   #26
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disc, tweed, sec, cad ...

Gammel 05-02-12, 15:01   #27
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Kiwi, wok, won, wire

Wok fikk ikke jeg igjennom.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:03   #28
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg lurer på hva wca er? Vet at det går altså,men aner ikke hva det betyr?

Det har jeg også lurt på men en svigerinne fortalte: Det er en WC (som i do) og siden det er ubestemt form blir det i flertal WCa.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:04   #29
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

ca, cf,cv,cd,cap,pac, sec, caps, chip, cargo, celle, scene, snacks, charter

Gammel 05-02-12, 15:07   #30
Sundae

Sundae sin avatar

Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du kan også skrive "wire", "wiren", "wc", "wca".

Wc, wca og wire har jeg brukt. Men wiren skal jeg huske!

Bow går også.

Gammel 05-02-12, 15:10   #31
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Wc, wca og wire har jeg brukt. Men wiren skal jeg huske!

Bow går også.

Nøøøw. Skrev det i det første innlegget mitt. Måtte til og med finne ut hva det egentlig var for noe.

Gammel 05-02-12, 15:21   #32
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Standard

Det har jeg også lurt på men en svigerinne fortalte: Det er en WC (som i do) og siden det er ubestemt form blir det i flertal WCa.

WCa ja,ja,det er jo ordet jeg bruker hver gang jeg omtaler flere wc'er. Aldri hørt noen si det,men har jo skjønt at det er et godkjent ord. Når det gjelder wok,ser jeg flere jeg har spilt med,har fått godkjent det ordet. Man lærer da i det minste mange nye ord av å spille WF.

Gammel 05-02-12, 15:21   #33
Sundae

Sundae sin avatar

Standard

Nøøøw. Skrev det i det første innlegget mitt. Måtte til og med finne ut hva det egentlig var for noe.

Og jeg siterte jo det du skrev i mitt første innlegg! Er det lov å skylde på ammetåka, når ungen allerede har blitt 4??

Litt sånn "paying forward" uten at det ble så mye forward med mitt forsøk.

Gammel 05-02-12, 15:22   #34
Joika
Pauset

Standard

Og jeg siterte det du skrev i mitt første innlegg. Er det lov å skylde på ammetåka, når ungen allerede har blitt 4??

Jeg lever i konstant tåke og poden er 8,5.... At jeg observerte dette helt av meg selv, er nesten et under.

Gammel 05-02-12, 15:40   #35
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det virkelig noen ord vi i norsk skrifspråk setter a på slutten i ubestemt flertall? Jeg tror wca er snakk om bestemt form entall. Det går i hvert fall an å skrive wcene, men ikke wcen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:49   #36
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Finnes det virkelig noen ord vi i norsk skrifspråk setter a på slutten i ubestemt flertall? Jeg tror wca er snakk om bestemt form entall. Det går i hvert fall an å skrive wcene, men ikke wcen.

Bestemt form flertall, ikke ubestemt. Og man kan stort sett bruke -a i bestemt form flertall på intetkjønnsord. Alle fjella, alle husa, alle WCa, alle barna.

Og WC er intetkjønnsord, det er derfor du ikke får skrive wcen. Prøv wcet ved anledning.

Gammel 05-02-12, 15:59   #37
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha. Da ble det litt mer logisk, ja.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 16:14   #38
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Wok fikk ikke jeg igjennom.

Er du sikker på at det ikke er noen andre ord det ble krøll med? Wok skal gå, du burde ta screenshot.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 16:38   #39
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Er du sikker på at det ikke er noen andre ord det ble krøll med? Wok skal gå, du burde ta screenshot.

Er helt sikker. Fikk mamma til å se sammen med meg. Mamma!

Gammel 05-02-12, 16:53   #40
oderiks
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2012
oderiks har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, det skulle vært morsomt å få en liste over slike ord man tviler på. Flere ord har jeg truffet på som finnes i dagliglivets spåkbruk, men som blir forkastet, men hvilken ordbok ligger til grunn for godkjennelse? Det skulle vært morro å få vite. Nå må du nok frempå Kirsti!
oderiks

oderiks er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.