Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man virkelig kalle dette humor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-12, 12:02   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?

Det er jo det han sier, ja. Jeg tenker at i enkelte yrker er "personlig egnethet" såpass viktig at man bør miste jobben for sånne holdninger.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:02   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han skriver ikke bare på FB, da. Han er med å lage voldsfilmer om voldtekt og bestialske drap, som han legger ut på nett. Hele personen virker forstyrret og definitivt uskikket for skolen.

Gammel 10-02-12, 12:06   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes personlig egnethet er svært viktig i noen jobber, feks læreryrket. Han her synes jeg har tråkket over den grensen. Skille privat/ jobbliv, vel jeg tror ikke det er så enkelt. Min personlighet, verdier og holdninger gjenspeiler seg i min yrkesrolle, morsrolle, på nett osv

Sist redigert av Apple : 10-02-12 kl 15:08.
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:04   #4
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Det er humor. Man behøver ikke å like den, eller synes det er morsomt.

Men det er nå engang slik at det dukker opp vitser i løpet av forholdsvis kort tid etter katastrofer, hendelser og episoder som omtales i media eller blant folk flest. Om det er sult, gassing av hele folkegrupper, mordbranner eller skoleskytinger spiller ingen rolle, vitsene kommer.

Gammel 10-02-12, 12:10   #5
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det er humor. Man behøver ikke å like den, eller synes det er morsomt.

Men det er nå engang slik at det dukker opp vitser i løpet av forholdsvis kort tid etter katastrofer, hendelser og episoder som omtales i media eller blant folk flest. Om det er sult, gassing av hele folkegrupper, mordbranner eller skoleskytinger spiller ingen rolle, vitsene kommer.

Ja, jeg ser den.

Jeg har nok en tendens til å reagere sterkt med en gang jeg leser ting jeg ikke liker, og klarer ikke helt å se andre sider enn den jeg føler der og da.

Men jeg hadde nok hatt store vansker med å ha denne læreren som forbilde for mine barn. Han kan jo være en flink lærer, en kjemperessurs i klasserommet, og vise gode og positive holdninger der, men jeg tror nok at hans FB-statuser og videoer ville vært godt kjent for i alle fall de eldste elevene. Og for meg hadde det vært vanskelig å forklare mine unger at hans måte å være på utenfor klasserommer var hans greie, og at vi bare skulle forholde oss til hans rolle på skolen.
Eldstemor her har hatt sterk reaksjon etter Utøyatragedien, og jeg vet hun ville ha reagert veldig på slike statuser. Jeg tror hun ville ha hatt vansker med å respektere en lærer på samme måte etter å ha lest slikt.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:05   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville uansett ikke sendt mine barn til time med en høyreekstrem lærer som sympatiserte med Breivik og snakket om jaktsesong på Utøya. Hva jussen i dette er får andre vurdere, men som forelder ville det vært uaktuelt at barna mine deltok i timene til den læreren.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:49   #7
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg ville uansett ikke sendt mine barn til time med en høyreekstrem lærer som sympatiserte med Breivik og snakket om jaktsesong på Utøya. Hva jussen i dette er får andre vurdere, men som forelder ville det vært uaktuelt at barna mine deltok i timene til den læreren.

Helt enig med Kasia.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 01:06   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Her er jeg også kjenner jeg.

Godt mulig han er en god lærer, men jeg hadde blitt skremt av en person som hadde slike hobbyer og slik holdning. Ville jeg selv ha vært venn med en person som lager filmer med drap og voldtekter ? Som ser på det som underholdning og en god hobby ? Nei, definitivt ikke. Dermed ville jeg heller ikke at en slik person skulle vært lærer for ungene mine.

Hva om det kommer en dag når han ikke lenger klarer å skille jobb og privatliv ?

Der er vel egentlig i endel yrker man bør tenke over hva man publiserer på nett av egne holdninger/meninger. Og lærere synes jeg definitivt faller inne i denne kategorien.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 01:22   #9
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det har aldri slått meg før at så mange tenker at ytringsfrihet skulle innebære retten til å si akkurat det man vil og samtidig kunne ha tilgang til alle mulige miljøer/yrker/verv?

Jeg vet ikke om noen stillingsinnstrukser som innbefatter ytringer. Jeg har selv hatt en stilling med en spesiell klausul. Hvis vi stjal på jobben ble vi sparket på dagen, det sto i stillingsinstruksen, men vi fikk lov å fleipe med at vi skulle forsyne oss med pengene og dra til Bahamas (jeg jobbet i bank, da). Alle andre slike klausuler jeg vet om, innbefatter ikke ytringer. Yrkessjåfører kan få sparken hvis de fyllekjører (fordi de mister sertifikatet). Leger kan miste lisensen hvis ikke stopper ved trafikkulykker. Og jeg mener at dommere ikke kan dømmes for lovbrudd (over en viss alvorlighetsgrad. Det går greit å kjøre i 90 i 80 sonen) og fremdeles være dommere. Det er vel også et krav i Norge at de som jobber med barn skal ha plettfri vandel når det kommer til seksuelle overgrep? Men alt dette er ting man gjør, ikke ting man ytrer.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er ikke "oss". Jeg mistet ingen på Utøya. Men de som gjorde det skal slippe å få bildet av barnet sitt smurt utover forsiden på dagens aviser. Om de er i en avis på andre siden av jordkloden er selvsagt en helt annen sak.

Det er mange som blir berørt av nyhetene, personlig synes jeg alle bilder av denne typen er en uting. Jeg liker ikke å se norske, døde barn noe bedre/verre enn pakistanske, døde barn. Hadde likt det best om vi slapp unna alt. Men hvis man først skal trykke det, er ikke det ene verre enn det andre.

Sist redigert av him : 11-02-12 kl 01:36. Årsak: la til "og fremdeles være dommere"
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 01:32   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er greit det, him - og å få sparket folk er nær umulig (jeg har hørt om lærere som har slått barn uten å miste jobben).

Så akkurat det med grunnlag for å si opp noen, det skal sikkert litt til (dessverre).

Om dette hadde kommet opp før mannen var til jobbintervju, ville han aldri blitt ansatt. Punktum. Personlig egnethet er selvfølgelig veldig viktig - og for en lærerjobb innebærer det blant annet toleranse. det står i læreplanen at toleranse skal formildes.

Generelt blir det feil å anta at jobb og fritid er to helt adskildte bobler. De er ikke det. Om man har et elendig menneskesyn på ettermiddagen foran PC'en, så har man et elendig menneskesyn i når man står foran småtasser dagen etter også.

Man passer ikke til lærerjobben om man er talsmann for intoleranse, fordommer og vold på fritiden - for man bærer selvfølgelig alt dette med seg i personligheten på jobb også. Man passer ikke til jobben som prest om man er en elendig samtalepartner heller. Selv om det ikke er forbudt ved norsk lov å være en elendig samtalepartner.

Gammel 11-02-12, 01:41   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Man passer ikke til lærerjobben om man er talsmann for intoleranse, fordommer og vold på fritiden - for man bærer selvfølgelig alt dette med seg i personligheten på jobb også. Man passer ikke til jobben som prest om man er en elendig samtalepartner heller. Selv om det ikke er forbudt ved norsk lov å være en elendig samtalepartner.

Tror vi snakker litt forbi hverandre. Det er mye jeg personlig misliker som jeg mener vi ikke bør ha lovforbud mot. For meg går mye av dette på hvordan ting skal håndheves og hvor store konsekvenser ting har. Det blir litt det samme som dødsstraff, jeg synes i mange tilfeller at dødsstraff ville "vært rimelig" (som i "greit for meg personlig"), men jeg er alikevel motstander av dødsstraff. Og det er det flere grunner til. Den grunnen som er relevant i dette tilfelle er at jeg mener at domsavsigelser ikke skal være motivert av hevnlyst, men jeg synes alikevel at privatpersoner skal kunne ha slike følelser (og derfor skal de heller ikke få agere på det).

Huff, over midnatt, føler det ble klumsete formulert, men forhåpentligvis forståelig alikevel.

Gammel 10-02-12, 12:47   #12
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde helt klart satt meg fullstendig på bakbeina om han var lærer til mine unger - jeg hadde nektet ungene mine å gå på skolen før skolen kunne garantere at denne læreren ikke stakk nesa si inn i klasserommet til noen av mine unger. Ett sted går grensa for meg, og den går definitivt her - og kanskje til og med før.

Ranere - som vi snakket om i et annet innlegg - må gjerne undervise ungene mine. Men denne personen her - nei, nei, nei.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:49   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå står det på db at han mistet jobben faktisk.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 13:02   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis han sier det til elevene, synes jeg det er et grovt overtramp, men ja, jeg synes ytringsfriheten skal stå så sterkt at folk skal få lov til å være idioter, rasister og tullinger på sin egen FB-side.

Jeg syns også de skal få skrive hva de vil, men de må også ta konsekvensen av at de da ikke blir ansett som skikket til å jobbe som lærer. Ytringsfrihet betyr ikke at ytringene ikke skal få konsekvenser.

Greit at det er humor, men grunnen han oppgir til at det er morsomt er samme grunn som mobbere ofte oppgir. Ingen jeg vil skal jobbe med barn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 13:18   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns også de skal få skrive hva de vil, men de må også ta konsekvensen av at de da ikke blir ansett som skikket til å jobbe som lærer. Ytringsfrihet betyr ikke at ytringene ikke skal få konsekvenser.

Greit at det er humor, men grunnen han oppgir til at det er morsomt er samme grunn som mobbere ofte oppgir. Ingen jeg vil skal jobbe med barn.

Nei, akkurat. Der satte du ord på det jeg prøvde å formulere.

Gammel 10-02-12, 17:31   #16
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkuarat det jeg selv ville skrive, og veldig viktig.

Selvfølgelig kan man ikke ytre akkurat hva man vil på sin egen FB-vegg uten at det bør få konsekvenser, som å f.eks miste jobben sin.

Jeg vet om noen som er med i en kristen sekt hvor de hevder at psykisk utviklingshemmede er besatt av djevelen. Om en slik holdning ble kjent for andre - og da er det jo helt irrelevant om mediet er personens FB-vegg - ville det vært naturlig at personen mistet jobben sin som støttekontakt for et barn med psykisk utviklingshemmingshemming, f.eks.

Gammel 10-02-12, 18:38   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dette er vanskelig. Jeg reagerte først som de fleste av dere. Men etter en diskusjon med mannen min, må jeg si meg enig med Teofelia og Mauser her.

Vi kan mislike dette intenst. Men er det grunnlag for å sparke folk? Hvor stor styringsrett skal arbeidsgiver ha overfor ansatte? Det er et viktig prinsipp.

Når det er sagt, synes jeg mannen er en skremmende idiot.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 13:29   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at ytringsfriheten er så verdifull at vi ikke kan hindre denne fyren i å spre møkka si på Facebook, YouTube etc.

Når det er sagt, stiller jeg meg undrende til om en person som har slike holdninger, og som flagger dem i offentlig rom, helt klarer legge disse holdningene til side i klasserommet, som han påstår han gjør. Det er mulig han ikke vil komme med slik type "humor" overfor barna, men siden han uttaler han blant annet deler terroristens syn på integreringspolitikk, er jeg ikke helt trygg på at vedkommende som lærer ikke, underbevisst, ville behandle barn av ikke-etnisk norsk opprinnelse annerledes enn barn med Norskt Blod i årene, noe jeg antar er viktig å ha i et slikt skrudd menneskesyn.

Som lærer, når man arbeider med barn generelt, er man et forbilde. Ytringsfrihet har du, ja, men du er aldri så anonym når du sprer møkk på internet, at dette ikke vil komme både elever og foresatte for øre, og dermed er du heller ikke noe forbilde lenger, du er i beste fall naiv om du tror at det du legger på nett ikke vil påvirke de du er et forbilde for.

Man kan mene hva man vil om dette er humor eller ei, og vitsene kommer alltid, som Mauser påpeker, antakelig er det en form for ventilering av følelser, en måte å uskadeliggjøre det grusomme.

Men slike vitser og slik humor balanserer på en så hårfin egg, at den, i mine øyne, ikke er forenelig med det å ha ansvar for opplæring av barn. Jeg hadde ikke likt at læreren til mine barn flagget slike holdninger, om det var aldri så mye på privaten. Så kan man spørre seg hvor mye på privaten han holder det, siden han legger det FB.

Så, for å oppsummere, ytringsfrihet, ja, men finn deg en jobb hvor du ikke påvirker barn med møkka.

Gammel 10-02-12, 13:31   #19
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg kjenner at ytringsfriheten er så verdifull at vi ikke kan hindre denne fyren i å spre møkka si på Facebook, YouTube etc.

Når det er sagt, stiller jeg meg undrende til om en person som har slike holdninger, og som flagger dem i offentlig rom, helt klarer legge disse holdningene til side i klasserommet, som han påstår han gjør. Det er mulig han ikke vil komme med slik type "humor" overfor barna, men siden han uttaler han blant annet deler terroristens syn på integreringspolitikk, er jeg ikke helt trygg på at vedkommende som lærer ikke, underbevisst, ville behandle barn av ikke-etnisk norsk opprinnelse annerledes enn barn med Norskt Blod i årene, noe jeg antar er viktig å ha i et slikt skrudd menneskesyn.

Som lærer, når man arbeider med barn generelt, er man et forbilde. Ytringsfrihet har du, ja, men du er aldri så anonym når du sprer møkk på internet, at dette ikke vil komme både elever og foresatte for øre, og dermed er du heller ikke noe forbilde lenger, du er i beste fall naiv om du tror at det du legger på nett ikke vil påvirke de du er et forbilde for.

Man kan mene hva man vil om dette er humor eller ei, og vitsene kommer alltid, som Mauser påpeker, antakelig er det en form for ventilering av følelser, en måte å uskadeliggjøre det umulige.

Men slike vitser og slik humor balanserer på en så hårfin egg, at den, i mine øyne, ikke er forenelig med det å ha ansvar for opplæring av barn. Jeg hadde ikke likt at læreren til mine barn flagget slike holdninger, om det var aldri så mye på privaten. Så kan man spørre seg hvor mye på privaten han holder det, siden han legger det FB.

Så, for å oppsummere, ytringsfrihet, ja, men finn deg en jobb hvor du ikke påvirker barn med møkka.

Dette synes jeg var veldig godt skrvet, Inagh!

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 13:40   #20
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Inagh skriver det bare så bra.

Mine barn hadde ikke fått ha han som lærer.
Det er nok ikke grunn for oppsigelse, men jeg hadde krevd at mine barn skulle fått gå i en annen klasse for å slippe han som lærer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.