|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Jeg har egentlig en salig blanding av pocket og innbunde bøker,alle i diverse bokhyller. Har aldri tenkt over at det skulle være problematisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
One of These Days
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Jeg snur aldri bøkene med ryggen inn eller sorterer etter størrelse eller farge. Hos meg sorteres bøkene etter forfatter og tittel, og det er en salig blanding av innbundne og pocket bøker. Eneste jeg skiller er faglitteratur og skjønnlitteratur. De får forskjellige hyller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bøker er bøker, de står i hyllene.
![]() |
#24 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De havner selvfølgelig i bokhylla sammen med alle andre bøker - og noe må jo inn i hyllene som er for lave for innbundne bøker. *sur på umuligheten i å få passe og lik avstand i Billy-hyllene*
![]() |
#25 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Ofte kjøper jeg pocket når det er ting jeg vil lese "i forbifarten" og innbundet når det er bøker jeg vil beholde og tenker det kan være greit å lese flere ganger. Derfor blir det færre pocket enn innbundne bøker i mine hyller, fordi jeg kvitter meg med pocket når jeg har lest dem ferdig. Nå om dagen bruker jeg heller e-bøker på denne måten om jeg får tak i. Men pocketbøker jeg ønsker å beholde står i hylla på lik linje med resten av bøkene mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De jeg liker blir stående i hylla. På min jobb har vi startet en Bokkrok. Alle som vil har tatt med pocketbøker (og andre bøker) de ikke skal lese mer, og så har vi vårt eget lille bibliotek med bøker man kan ta med seg og gi bort, lese med sand og solkrem eller annet. Kjempegod ide!
![]() |
#27 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Mannen min er litt saann, at han bare vil ha böker som han synes ser pene ut (innbundet) i hyllen. Det var för han fant ut hvor dyre böker er i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bøker er bøker.
![]() |
#31 |
Leser
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Nei, det er lite pocketbøker i mine bokhyller. Mesteparten av det jeg leser er bare midlertidig i hus (kommer fra biblioteket). Og det jeg kjøper foretrekker jeg å ha i hardback. En del unntak er det, men hvis jeg har valget mellom å kjøpe pocket eller innbundet ender jeg som regel opp med det siste.
![]() |
#32 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Jeg digger pocketbøker og har bøker overalt der der er plass til dem. Neste gang jeg rydder har jeg tenkt å fargesortere. Bare for moro skyld.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Jeg foretrekker innbundne bøker, men det er fordi jeg syns det er mer behagelig å lese og fordi det har bedre holdbarhet. Estetisk og praktisk sett ville jeg kanskje foretrukket pocket, om parametrene ellers var like. Men pocket havner i hylla det også, jeg bare kjøper det ikke like ofte.
![]() |
#35 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Ja, foretrekker egentlig pocket. Det som er kjedelig er at det tar tid før bøkene kommer i pocketutgave. Når jeg har lest om en bok i feks avisen vil jeg lese den NÅ.
![]() |
#36 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De leverer jeg inn til bruktboka, får igjen en slant og kjøper brukte pocketbøker igjen. De som er ferdiglest havner rundt til venninner som vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?
Da er du lik min 15år gamle datter, som behandler pocketbøker som gull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Ja. Det er en salig blanding hos meg også. Jeg har "Billy" fra Ikea, 4,4 meter lang vegg hvor pocketbøkene står doble i hyllene. Og bøker ligger oppå andre bøker. Jeg har faktisk begynt å ta ut noen bøker å kvitte seg med til antikvariat, Freetex og lignende, men det er de som ikke blir lest som ryker ut, uansett om de er "pene å se på" eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?En bok er en bok, det eneste det skilles på her i huset er fag og skjønnlitterært.
![]() |
|
|