|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glad
|
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?
I interiørdesigner/bloggekretser vil jeg tro. Mine to svigerinner vil iallefall ikke funnet på å ha bøker i stua uansett. Jeg har bøker i kasser i kjelleren pga flytting og oppussing. Både pocket og innbundet. Gleder meg til jeg får bokhyller igjen.
|
|
|
#2 |
|
Skal rømme
|
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Ja, foretrekker egentlig pocket. Det som er kjedelig er at det tar tid før bøkene kommer i pocketutgave. Når jeg har lest om en bok i feks avisen vil jeg lese den NÅ.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Å ikke kunne ha pocket i bokhylla er misforstått åndssnobberi, spør du meg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Dette er vel de som sorterer bøker etter farge. Vet der er veldig 'in' nå, men da blir det vel rimelig vanskelig å finne igjen en bokserie hvis de har ulik farge på coveret.
|
|
|
#5 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Jeg har egentlig en salig blanding av pocket og innbunde bøker,alle i diverse bokhyller. Har aldri tenkt over at det skulle være problematisk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Snu bokryggene inn? Det hørtes praktisk og fint ut. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da er du lik min 15år gamle datter, som behandler pocketbøker som gull. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Ja. Det er en salig blanding hos meg også. Jeg har "Billy" fra Ikea, 4,4 meter lang vegg hvor pocketbøkene står doble i hyllene. Og bøker ligger oppå andre bøker. Jeg har faktisk begynt å ta ut noen bøker å kvitte seg med til antikvariat, Freetex og lignende, men det er de som ikke blir lest som ryker ut, uansett om de er "pene å se på" eller ikke. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Så lenge ryggen har riktig farge og matcher de andre bøkene og interiøret, kan det gjerne være pocket.
Haha, jeg hadde noen underlige bilder i hodet på pussige nakkevinkler og sittestilliinger før jeg skjønte hva du mente.
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Hos meg er alle (gode) bøker likeverdige, helt uavhengig av prisen på produksjonen. Det er innholdet jeg kjøper bøker for, må innrømme at jeg har lite forståelse for de som velger å kaste bøker.
|
|
|
#13 |
|
One of These Days
|
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Jeg snur aldri bøkene med ryggen inn eller sorterer etter størrelse eller farge. Hos meg sorteres bøkene etter forfatter og tittel, og det er en salig blanding av innbundne og pocket bøker. Eneste jeg skiller er faglitteratur og skjønnlitteratur. De får forskjellige hyller. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bøker er bøker, de står i hyllene.
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De havner selvfølgelig i bokhylla sammen med alle andre bøker - og noe må jo inn i hyllene som er for lave for innbundne bøker. *sur på umuligheten i å få passe og lik avstand i Billy-hyllene*
|
|
|
#16 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Ofte kjøper jeg pocket når det er ting jeg vil lese "i forbifarten" og innbundet når det er bøker jeg vil beholde og tenker det kan være greit å lese flere ganger. Derfor blir det færre pocket enn innbundne bøker i mine hyller, fordi jeg kvitter meg med pocket når jeg har lest dem ferdig. Nå om dagen bruker jeg heller e-bøker på denne måten om jeg får tak i. Men pocketbøker jeg ønsker å beholde står i hylla på lik linje med resten av bøkene mine. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De jeg liker blir stående i hylla. På min jobb har vi startet en Bokkrok. Alle som vil har tatt med pocketbøker (og andre bøker) de ikke skal lese mer, og så har vi vårt eget lille bibliotek med bøker man kan ta med seg og gi bort, lese med sand og solkrem eller annet. Kjempegod ide!
|
|
|
#18 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Mannen min er litt saann, at han bare vil ha böker som han synes ser pene ut (innbundet) i hyllen. Det var för han fant ut hvor dyre böker er i Norge. |
|
|
|
![]() |
|
|